Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌ گزارش خبرگزاری صداوسیما از (پاون)، «رضا اردکانیان» پیش از ظهر امروز به عنوان مسئول ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری فدرال آلمان و جمهوری اسلامی ایران با "زیگمار گابریل"، وزیر پیشین امور خارجه آلمان و هیئت اقتصادی همراه وی متشکل از سفیر آلمان و مدیران عامل و نمایندگان برخی شرکت‌های کوچک و متوسط آلمانی دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانیان در این نشست اظهار کرد: این دیدار در شرایط حاضر، از یک سو پیام مثبتی از سوی آلمان به حفظ ظرفیت‌های همکاری اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران قلمداد می شود و از سوی دیگر نقطه روشنی برای همکاری در حوزه برق و انرژی به‌ ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر و بخش آب و برق محسوب می‌شود.

اردکانیان تصریح کرد: وزارت نیرو و دولت به طور جدی در صدد رفع برخی مشکلات پیش آمده است و ما امیدوار هستیم که همکاری ها در زمینه های مختلف با جدیت دنبال شود.

"زیگمار گابریل" وزیر خارجه سابق آلمان نیز با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در ارتباط با ایران گفت: روابط موجود اقتصادی کنونی، مطابق میل آلمان نیست.

وی افزود: امیدواریم این سفر نقطه عطفی برای پیشرفت و توسعه بیشتر روابط اقتصادی کشورهای ایران و آلمان باشد.

وزیر خارجه سابق آلمان با بیان اینکه به‌ رغم سختی‌های موجود در شرایط فعلی، علاقه زیادی برای همکاری بین ایران و آلمان وجود دارد، اطمینان خاطر داد: تا موضوع برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آلمان را با فوریت مورد پیگیری قرار دهد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: وزیر نیرو انرژی های تجدید پذیر رضا اردکانیان نشست اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران المان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزیر خارجه آلمان برای متقاعد کردن صدراعظم برای ارسال «تاروس‌» به اوکراین

اشپیگل گزارش داد: آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در تلاش است تا اولاف شولتس، صدراعظم را متقاعد کند تکلیف محموله‌های موشک‌های کروز «تاروس» به اوکراین را روشن کند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است که بربوک چندین ماه از اظهار نظر عمومی در مورد موضوع تاروس‌ها خودداری کرده است که ممکن است شولتس آن را به عنوان «فشار غیرقابل قبول» تفسیر کند.

با این وجود بربوک در حال توسعه مفهومی برای چگونگی ارسال موشک‌های کروز تاروس آلمان به اوکراین بدون عبور از «خط قرمز» شولتس است. یکی از گزینه‌های مورد بررسی این است که آلمان موشک‌های خود را به بریتانیا بدهد، سپس لندن آنها را به کی‌یف می‌فرستد و در عین حال کنترل بر اهدافی را که اوکراین مجاز به حمله خواهد بود، حفظ می‌کند.

بربوک تاکنون موفق نشده است شولتس را متقاعد کند. این نشریه پیشنهاد می‌کند که برای وزیر آلمانی، این موضوع بسیار بیشتر از یک سیستم تسلیحاتی است.

اوکراین به طور فزاینده‌ای در حالت تدافعی است. منابع نزدیک به وزیر معتقدند که در این شرایط، برای صدراعظم مهم است که به آلمانی‌ها بگوید شکست اوکراین چه معنایی برای امنیت اروپا خواهد داشت.

شولتس مخالف تبادل موشکی دایره‌ای با بریتانیا است که امکان انتقال تاروس به اوکراین را فراهم می‌کند.

علیرغم استفاده از موشک‌های کروز فرانسوی و بریتانیایی برای چندین ماه، اوکراین همچنان قادر به دریافت موشک‌های آلمانی تاروس توانمندتر برای استفاده علیه اهداف نظامی روسیه در اعماق خط مقدم نیست.

اشپیگل در این باره می‌نویسد: یکی از مشکلات مسئله کنترل است، «کجا را باید هدف گرفت، کجا شلیک کرد و کجا ضربه زد» و این کنترل بدون سربازان آلمانی غیرممکن است.

کارشناسان ارتش آلمان اخیراً به سیاستمداران در پارلمان توضیح دادند که موشک کروز تنها با کمک نیروهای ارتش می‌تواند به طور کامل مستقر شود، زیرا نیاز به برنامه‌ریزی دقیق دارد. تنها در این صورت است که موشک کروز می‌تواند کیفیت خود را نشان دهد: آنها قادرند به طور خودکار مواضع پدافند هوایی را دور بزنند و در نهایت با دقت کمتر از سه متر به هدف اصابت کنند.

در حال حاضر فقط نیروی هوایی آلمان در راینلاند-فالتز می‌تواند به این روش برنامه‌ریزی کند. اگر این کشور بخواهد تاروس را با مزایای ویژه خود مستقر کند، سربازان آلمانی باید حداقل در برنامه‌ریزی ماموریت کمک کنند. اما شولتس این گزینه را رد می‌کند.

از طرف دیگر، تاروس می‌تواند در یک نسخه کوچکتر استفاده شود - به جای بسته‌های بزرگ، فقط داده‌های هدف GPS به سیستم وارد می‌شود. با این حال، در این مورد، اوکراین از تسلیحات با فناوری پیشرفته با پتانسیل کامل خود استفاده نخواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آنکارا از احتمال ایجاد چارچوب همکاری مشترک با ایران و عراق خبر داد
  • اروپا سرگرم برنامه‌ریزی برای تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • آمادگی وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در سوریه
  • دولت با اولویت دادن به نوآوری در صنعت گاز تاب آوری اقتصادی خود را افزایش داد
  • دولت با اولویت دادن به نوآوری و پایداری در صنعت گاز تاب آوری اقتصادی خود را افزایش داد
  • رئیس مجلس پاکستان: خط لوله گاز ایران برای ما اهمیت حیاتی دارد
  • تلاش وزیر خارجه آلمان برای متقاعد کردن صدراعظم برای ارسال «تاروس‌» به اوکراین