Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-06@19:29:59 GMT

عامل میوه های سوزن دار دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۴۷۷۸

عامل میوه های سوزن دار دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، دولت اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در اواخر سپتامبر گذشته (مهرماه) گزارش داد که 100 مورد شکایت از ایالت های مختلف این کشور در مورد آلودگی میوه ها به ویژه توت فرنگی به سوزن دریافت شده و هزاران کیلوگرم میوه به همین دلیل در ایالت های نیوساوت ولز، ویکتوریا و کوئینزلند معدوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وجود سوزن در برخی میوه‌های مختلف مانند توت‌فرنگی، سیب و موز ابتدا در ایالت کوئینزلند و سپس در تعداد دیگری از ایالت های این کشور گزارش شد و حدود دو ماه به عنوان یک چالش جدی امنیتی در استرالیا مطرح بود.

رسانه های استرالیا در سپتامبر به نقل از پلیس این کشور اعلام کردند، شکایات متعددی را در سه ایالت مختلف این کشور در مورد وجود سوزن در توت فرنگی های خریداری شده دریافت کرده که این شکایات به 6 ایالت نیز گسترش یافته است.

طبق گزارش پلیس استرالیا، برخی از افراد در ایالت های مختلف این کشور با بلعیدن توت‌ فرنگی همراه با سوزن شکسته در داخل آن راهی بیمارستان شدند.

دولت استرالیا این اقدام را شبه تروریستی ارزیابی نمود و اعلام کرد که برای یافتن عامل یا عاملان آن 100 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

استرالیا بزرگترین صنعت تولید و صادرات توت فرنگی را در منطقه آسیا – اقیانوسیه دارد و مقام های این کشور این موضوع را تهدیدی برای رشد این صنعت و صادرات میوه های استرالیایی به کشورهای منطقه اعلام کردند.

مقامات محلی کوئینزلند نیز با توجه به اینکه میوه های سوزن دار به یک چالش امنیتی برای آنها تبدیل شده بود پاداش نقدی زیادی را برای یافتن عامل یا عاملان این پرونده وعده داده بود.

برخی مقام های مرزی نیوزیلند نیز در بحبوبه این چالش ملی استرالیا اعلام کردند که توت فرنگی های سوزن دار از طریق همسایه آنها استرالیا به این کشور وارد شده است.

پلیس کوئینزلند بدون ذکر جزئیات بیشتر اعلام کرد این زن 50 ساله دستگیر شده پس از تحقیقات مختلف در مورد این موضوع، بازداشت شده است.

طبق این گزارش درصورتی که جرم این زن در دادگاه ثابت شود طبق قوانین استرالیا وی با زندان طولانی مدت تا 15 سال روبه رو خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران از واردات موز، انبه، آناناس، نارگیل و … از مرز رسمی باشماق خبر داد.

پیمان اسکندری بیان کرد: مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است که در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: این روند با توجه به سیاست‌های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

اسکندری عنوان کرد: تأمین نیاز بازار و مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی را از سازمان حفظ نباتات کشور اخذ نمائیم.

وی اذعان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان با توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه‌های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تجار می‌توانند ضمن اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

کد خبر 6096056

دیگر خبرها

  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • تلفیق هنر دست و صنعت
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • خاستگاه بسیاری از غذا‌های ملی ممکن است شما را شگفت زده کند!
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • شمار قربانیان سیل بزریل به ۵۷ نفر افزایش یافت + تصاویر
  • قهرمانی کشتی‌گیر گلستانی در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور 
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان