Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@12:01:28 GMT

جزییات قتل در جریان جام باشگاهی آسیا

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۴۸۸۳

جزییات قتل در جریان جام باشگاهی آسیا

خبرگزاری میزان- فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت:کری خوانی میان طرفداران پرسپولیس و استقلال، به مرگ جوان ۳۶ ساله منجر شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سرهنگ سعید عالی پور اظهارداشت: در پی تماس تلفنی شهروندان با پلیس ۱۱۰ در ساعت ۲۱ و ۵۴ دقیقه روز گذشته مبنی بر مرگ یک نفر با سلاح بلافاصله ماموران انتظامی بخش زرنه در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد پس از پایان فینال جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی تیم کاشیما، دو نفر از طرفداران تیم استقلال در بخش زرنه در پی باخت تیم پیروزی، اقدام به خوشحالی کردند که با اعتراض یک نفر از هواداران تیم مذکور مواجه می‌شود.

این مقام با اشاره به درگیری فیزیکی میان طرفداران دو تیم پرسپولیس و استقلال، گفت: در این اثنا، یکی از طرفداران که جوان ۳۶ ساله‌ای است، پس از آوردن سلاح شکاری از منزلش، یک تیر هوایی شلیک می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان در خاتمه گفت: اعضای خانواده با مشاهده این صحنه و برای پیشگیری از نزاع، سعی در گرفتن سلاح می‌کنند که متاسفانه در این کش و قوس، به علت شلیک گلوله، جوان ۳۶ ساله جان خود را از دست می‌دهد؛ تحقیقات در این رابطه از سوی پلیس ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قتل آسیا پلیس ایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سلاح ۲۰۰۰ ساله اوکراینی‌ها که روسیه را زمین‌گیر کرد

اکنون تهدید جدیدی برای روس‌ها وجود دارد؛ «چهار تیغ» که توسط پهپاد‌های اوکراینی در خط مقدم رها می‌شوند. در واقع اوکراینی‌ها به شکلی مبتکرانه از یک سلاح بسیار قدیمی استفاده می‌کنند تا وسایل نقلیه را از کار انداخته و سپس مورد اصابت بمب قرار دهند که در نهایت در زنجیره تامین روسیه اخلال ایجاد کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پهپاد‌های کامیکازه (انتحاری) مرتباً خودرو‌های لجستیکی روسیه را که تدارکات را به نیرو‌های خط مقدم می‌بردند، مورد اصابت قرار می‌دهند. تنها راه برای رساندن مهمات، غذا و سایر مواد از منطقه خطر این است که آنها را در وانت‌های UAZ-۴۵۲ Bukhanka بسته‌بندی و با حداکثر سرعت حرکت کنند. اما از این پس رانندگان باید حواسشان به آسمان و زمین باشد.

پهپاد‌های اوکراینی، سلاح‌های فلزی چهار پر را در جاده‌ها پراکنده می‌کنند، این سلاح‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از هر طرف که بیفتند، یک پر آن همیشه به سمت بالا باشد.

نام کالتروپ (چهار تیغ) از لاتین به معنای «تله پاشنه» گرفته شده است؛ رومی‌ها آن را «murex ferreus» یا «آهن دندانه‌دار» نیز می‌نامیدند، اما قدمت آنها حتی به عقب‌تر هم می‌رسند چیزی حدود ۳۱۳ قبل از میلاد، زمانی که ارتش اسکندر مقدونی از آنها علیه سواره نظام ایرانی استفاده کرد.

چهار تیغ‌های رومی دندانه‌دار بودند به طوری که در سم اسب فرو می‌رفت و به سختی جدا می‌شد. این اسلحه به اشکال مختلف در تمام دوران باستان و قرون وسطی و حتی در قرن هجدهم مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در قرن بیستم چهار تیغ برای حمله به چرخ‌های لاستیکی وسایل نقلیه به میدان نبرد بازگشت. در طول جنگ جهانی دوم آمریکا چهار تیغ‌ها را به صورت انبوه تولید و بین مبارزان مقاومت در اروپا توزیع کرد. ساده‌تر و قابل اطمینان‌تر از مواد منفجره، آنها می‌توانستند در جاده‌ها پراکنده شوند تا وسایل نقلیه آلمانی را متوقف کنند، چه به عنوان آزار و چه به عنوان مقدمه‌ای برای کمین!

آلمانی‌ها که آنها را جوجه تیغی یا پا کلاغی می‌نامیدند نسخه‌ای را توسعه دادند که می‌توانست در قوطی‌ها از هوا پرتاب شود. یک قوطی می‌توانست هزاران چهار تیغ را پراکنده کند و اهدافش شامل فرودگاه‌ها و همچنین جاده‌ها می‌شد. جوجه تیغی‌های آلمانی از ورقه‌های فولادی نازک ساخته شده بودند و هر کدام حدود ۶۰ گرم وزن داشتند.

چهارتیغ‌های عصر پهپاد

پهپاد‌هایی که می‌توانند محموله‌ها را با دقت به هدف برسانند، یک بستر خوب برای استفاده از چهار تیغ‌ها هستند. برای مثال یک شرکت چینی در یک نمایشگاه نظامی در سال ۲۰۱۹ یک پهپاد از این نوع را به نمایش گذاشت. در حالی که اوکراینی‌ها در سال ۲۰۲۲ دست به تولید انبوه چهار تیغ زدند. استفاده از آنها چندان دیده نشده بودند تا اینکه اخیراً تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

یک وبلاگ نویس روسی شکایت نوشت: «دشمن مدام چیز‌های ناپسند جدیدی ارائه می‌کند. آنها نه تنها مین‌ها را از هواپیما‌های بدون سرنشین پرتاب می‌کنند، بلکه به معنای واقعی کلمه بخش‌های خطرناک جاده‌های خط مقدم را با میخ‌ها می‌پوشانند.»

اوکراینی‌ها از هواپیما‌های بدون سرنشین برای پرتاب مین‌های ضد تانک نیز استفاده کرده‌اند، اما این پهپاد‌ها علاوه بر هزینه‌ای که دارند چندان قابل اعتماد نیستند چرا که خطا دارند؛ بنابراین چهار تیغ‌ها یک راه ساده و کم هزینه برای متوقف کردن یک کامیون است تا بتوان آن را با یک پهپاد به پایان رساند.

تاکتیک انداختن چهار تیغ از پهپاد‌ها بدون شک، الهام بخش انواع تکنیک‌های جدید دیگر خواهد بود. پهپاد‌ها می‌توانند مین‌ها، حسگر‌های زمینی و حتی ربات‌های کوچک را در زمین قرار دهند.

منبع: خبرآنلاین

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • (ویدیو) جزییات حریق گسترده در ساختمان تاریخی ۴۰۰ ساله
  • تاریخ معرفی باشگاه های دارای مجوز حرفه ای مشخص شد
  • تاریخ اعلام باشگاه های مجوز حرفه ای مشخص شد
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در آسیا از زبان سهیل مهدی
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا
  • وضعیت سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ نخبگان آسیا مشخص شد
  • جزئیات قتل وحشتناک نوه به دست مادربزرگ سنگدل
  • جزییات حادثه زورگیری در اتوبان صدر از زبان متهمان + فیلم
  • (عکس) سلاح ۲۰۰۰ ساله اوکراینی‌ها که روسیه را زمین‌گیر کرد
  • جزییات بیشتر از سانحه رانندگی خانواده کین؛ وقتی پرستار بچه‌ها در نقش یک ناجی ظاهر می‌شود!