Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، نخستین جشنواره ایده، استارت آپ ویکند و هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور بسط و توسعه فرهنگ ایده پردازی در حوزه آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست و رفع و تعدیل چالش‌های موجود در این حوزه، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش؛ ایده های دریافت شده؛ در حال داوری توسط کمیته علمی است و درنهایت پس از اتمام داوری، 40 ایده برتر جهت شرکت در رویداد کارآفرینی مشخص و با صاحبان ایده، هماهنگی های لازم جهت حضور در رویداد کارآفرینی صورت خواهد پذیرفت.
اهداف برگزاری
بر اساس این گزارش؛ ارج نهادن به اندیشه‌های فناورانه و نوآورانه از طریق شناسایی و معرفی ایده‌های برتر، بسترسازی برای اجرایی شدن ایده‌های برتر قابل‌اجرا، فراهم کردن زمینه‌های مناسب توسعه و تعمیق همکاری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان با ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی، همچنین فراهم کردن محیطی مناسب به‌منظور آشنایی و تفاهم میان عرضه‌کنندگان فناوری و نهادهای استفاده‌کننده از فناوری، از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.
از سوی دیگر سرمایه‌گذاران و سایر ذینفعان عرصه تجاری‌سازی همچنین شناسایی و تعامل هر چه بیشتر با نخبگان حوزه آب، خشک‌سالی، فرسایش و محیط‌زیست از دیگر مهم‌ترین اهداف برگزاری نخستین جشنواره ایده، استارت آپ ویکند و هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌توان به آن اشاره کرد.
محورهای جشنواره
بر اساس این گزارش، بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعت، شناسایی، پایش، حفاظت، استحصال و بهره‌برداری منابع آب، از یک‌سو و استفاده از آب‌های نامتعارف، پیش‌بینی و مدیریت ریسک خشک‌سالی همچنین شبکه‌های پایش و رطوبت سنجی خاک همچنین پیش‌بینی، مهار و استفاده از رسوب، تثبیت خاک، پایش و مدیریت فرسایش خاک با تأکید بر کانون‌های تولید گردوغبار و ریز گردها از سوی دیگر و همچنین مدیریت زیست‌بوم‌ها، تالاب‌ها و دریاچه‌ها ازجمله محورهای نخستین جشنواره ایده، استارت آپ ویکند و هم‌اندیشی شرکت‌های دانش‌بنیان است که می‌توان به آن اشاره کرد.
احیاء، حفاظت و بهره‌برداری از گونه‌های جانوری، گیاهان نادر و یا در حال انقراض، پایش و نظارت بر انواع آلاینده‌ها در محیط‌های مختلف شهری و غیرشهری، کارخانه‌ها و صنایع، اصلاح و بومی‌سازی گیاهان جاذب آلاینده‌ها، استحصال آب باران از سطوح آبگیر، توسعه سدهای زیرزمینی و تولید آب از رطوبت هوا، کاهش تبخیر، توسعه و کشت گیاهان کم آب بر( خشکه‌کاری برنج، جایگزینی، سورگوم و ارزن به‌جای ذرت)، همچنین تثبیت کانون‌های گردوغبار با استفاده از زهاب، استفاده از مد دریا برای مناطق ساحلی (شور ورزی، آبزی‌پروری و ...) از سوی دیگر مالچ‌های زیستی و پلیمری، گلخانه‌های دریایی و ساحلی و تثبیت و بهره‌برداری اقتصادی از تپه‌های ماسه‌ای کشور و درنهایت نمک‌زدایی، بازچرخانی و تصفیه آب از دیگر محورهای اصلی این جشنواره است.

انتهای پیام/

169 / 279 فناوری دانش بنیان محیط زیست خشکسالی آب کارآفرینی فناوری آب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فناوری دانش بنیان محیط زیست خشکسالی آب کارآفرینی فناوری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان دیدار با وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا درباره توسعه روابط دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت‌وگو کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عصر روز دوشنبه (10 اردیبهشت 1403) عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان میزبان عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا و هیئت همراه بود.

در این دیدار دو طرف ضمن تشریح ظرفیت‌های حوزه کاری خود درباره دستیابی به توافقی به‌منظور گسترش روابط به‌ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

زارع‌پور، توسعه روابط با کشورهای آفریقای به ویژه تانزانیا را راهبرد دولت جمهوری اسلامی دانست و برای گام برداشتن در این مسیر اعلام آمادگی کرد.

اجرای 47 پروژه دانش‌بنیان در هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات

وی با تشریح فعالیت‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌هایی چون توسعه ارتباطات، پست، پست بانک و صنعت فضایی تأکید کرد: هر یک از این حوزه‌ها به‌ویژه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به‌طور جداگانه می‌توانند به سرفصلی برای آغاز همکاری‌های مشترک دوجانبه در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شود.

وزیر ارتباطات همچنین آمادگی کشورمان را برای توسعه ارتباطات ثابت در تانزانیا بر پایه شبکه فیبرنوری و توسعه دولت الکترونیکی اعلام کرد. 

وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی مشترک با حضور معاونان وزرای دو کشور برای بررسی موضوعات همکاری دوجانبه و نهایی کردن توافقات این نشست شد.  

عمر سعید شعبان؛ وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا نیز در این دیدار ابتدا از مهمان نوازی دولت جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن امکان دیدار صمیمانه با رئیس جمهوری تقدیر کرد.

 وی افزود: میزبانی و مهمان‌نوازی دولت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت روابط این کشور با کشورهای آفریقایی دارد و ما نیز با درک این اهمیت آماده توسعه روابط هستیم. 

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا با انتقاد از انحصار پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی تاکید کرد: پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی اکنون به تهدیدی علیه بنیان خانواده‌ها تبدیل شده است و همین امر ضرورت راه‌اندازی پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی متناسب با فرهنگ کشورمان را بیش از پیش نشان می‌دهد.  

وی با اشاره به توانمندی شرکت‌های ایرانی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تانزانیا بتواند از ظرفیت‌های شرکت‌های فعال در این حوزه بهره‌مند شود و این قول را داد که این ظرفیت را برای توسعه روابط دو کشور به کار ببرد.

وزیر تجارت و توسعه صنعتی تانزانیا در خاتمه از آموزش دانش آموزان تانزانیایی توسط اپراتورهای ایرانی در راستای مسئولیت اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه روابط ایران و تانزانیا در ارتباطات و فناوری‌اطلاعات
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»