Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: «زوراب پولو لیکاشویلی» - دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) -، که صبح یک‌شنبه ۲۰ آبان، با هدف شرکت در «چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی» که از دوشنبه ۲۱ تا ۲۵ آبان در شهر همدان و با حضور ۲۷ کشور دنیا برگزار می‌شود، به ایران وارد شده است، بعد از بازدید از کاخ سعدآباد و دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور، همراه با علی اصغر مونسان - معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری - از کاخ گلستان دیدن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار او در کنار توضیحاتی که از رئیس کاخ جهانی گلستان می‌شنید، پرسش‌هایی را نیز در مورد تنها اثر جهانی پایتخت پرسید.

بعد از این بازدید که به دلیل کمبود زمان، فقط از ایوان کریمخانی و تالار سلام انجام شد، با حضور خبرنگاران در سالن ظروف در کاخ اصلیِ کاخ گلستان، فقط به سوال یک شبکه خارجی پاسخ داده شد و با این دلیل که باید به برنامه‌ی همدان که صبح دوشنبه ۲۱ آبان آغاز می‌شود، برسند، به سوالِ دیگری پاسخ داده نشد.

زوراب پولو لیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی درابتدای صحبت‌اش به مهمان‌نوازی ایرانی‌ها که در دنیا شناخته شده، اشاره کرد و گفت: این مهمان‌نوازی یکی از مولفه‌های اصلی گردشگری است که معروفیت جهانی دارد، هرچند فرهنگ و معماری نیز حائز اهمیت‌اند.

او با ابراز خوشحالی از دیدنِ کاخ گلستان و بیان این‌که هر کس دست‌کم باید یک بار این مکان را ببینند، گفت: از دولت ایران تشکر می‌کنم که بحث توریسم را در اولویت قرار داده‌اند و این بحث در راس کارهای‌شان قرار دارد.

وی ایران را یک کشور بسیار جذاب از نظر گردشگری دانست و ادامه داد: ما اینجا آمده‌ایم تا در حوزه گردشگری کار کنیم و آن را ارتقا دهیم، همین حضور ما در اینجا شاهد این ادعاست که ایران دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است.

لیکاشویلی با اشاره به حضور ۲۷ کشور خارجی در چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی در همدان، افزود: ما باید از این ۲۷ کشور استفاده کنیم، آن‌ها می‌توانند ۲۷ ارتباط تجاری در زمینه گردشگری رقم بزنند.

وی همچنین با ابراز خوشحالی از این که این اجلاس در همدان برگزار شده و نه تهران یا اصفهان، اظهار کرد: می‌خواهیم همدان را یک مرکز جدید برای گردشگری معرفی کنیم.

وی سپس خطاب به خبرنگاران گفت: ما اینجا هستیم تا از شما حمایت کنیم و گردشگری ایران را بهبود ببخشیم، بحث بوم‌گردی و اکوتوریسم مهم است، از حوزه گردشگری در سراسر کشور حمایت می‌کنیم تا آن ارتقا پیدا کنند.

سازمان جهانی گردشگری برای توسعه ایران در گردشگری کمک کند

علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز اظهار کرد: دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی با هدف دیدار از همدان ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی و نشست اعضای وابسته (UNWTO) با حضور ۲۷ کشور مهمان دیگر به ایران آمده است.

معاون رئیس جمهور بابیان این‌که امیدواریم با این مناسبت به توسعه بیشتر گردشگری در کشور کمک شود، همکاری و حضور «دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی» را فرصت مغتنمی دانست که می‌تواند به به توسعه گردشگری در کشور کمک کند.

او با اشاره به این‌که ایران جزو ۱۰ کشور‌های برتر دنیا و دارای برترین پتانسیل‌های گردشگری در دنیاست، ادامه داد: از دبیر کل سازمان جهانی گردشگری خواستیم تا ایران را در این زمینه کمک کند، تا بتوانیم این کشور را کمک کنیم و ایران به دنیا معرفی شود.

مونسان ادامه داد: ایران در بخش گردشگری با داده‌های تاریخ، معماری و طبیعت، می‌تواند اکوتوریسم را جدی‌تر معرفی کند.

معاون رئیس جمهور همچنین با تاکید بر این‌که امروز اکوتوریسم موضوعی جدی در گردشگری دنیاست، بسیاری از کشور‌ها روی این موضوع کار می‌کنند، ادامه داد: امسال سالی است که کشور ما به لحاظ داشته‌های تاریخی طبیعی بی‌نظیر و آداب و رسوم خود یک ظرفیت بالا در حوزه اکوتوریسم دارد.

وی با اشاره به آغاز حرکت‌های جدی در این زمینه، بیان کرد: از این نوع حرکت‌ها اقداماتی مانند بوم‌گردی را در دستور کار داریم، تا امروز نیز ۶۰۰ واحد بوم‌گردی در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم و قرار است ۲۰۰۰ واحد دیگر نیز راه‌اندازی شوند که این کار به ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

او همچنین موضوع طبیعت‌گردی را بحثی جدی در گردشگری کشور دانست و ادامه داد: از آقای زوراب در درخواست می‌کنیم در این زمینه به ایران مشاوره دهد تا با استاندارد‌های کافی در دنیا به درصد قابل قبولی از این اتفاق برسیم.

به گزارش ایسنا، براساس اعلام سازمان میراث فرهنگی قرار بود کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازدید دبیرکل جامعه جهانی جهانگردی در کاخ گلستان برگزار شود، اما برنامه به شکلی تنظیم شد که نشست خبری حذف و پاسخگویی دبیرکل سازمان جهانی به همدان موکول شد. حتی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی نیز مانع طرح سوال خبرنگاران شد و این جوابگویی را به همدان موکول کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند

محمدجواد ساوری گفت: این اداره‌کل در راستای شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید با مشارکت مردم» نام‌گرفته تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا با ظرفیتی که در اختیار دارد به مردم استان ارائه خدمت کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که بحث تبدیل مدارس متروکه در روستا‌های ییلاقی استان به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شورای برنامه‌ریزی سال گذشته مطرح شد، افزود: در این جلسه تأکید شد در گام نخست این مدارس شناسایی و سپس مردم روستا در قالب واحد بوم‌گردی از این اداره‌کل اخذ مجوز کنند.

او با تأکید بر این‌که این موضوع یکی از برنامه‌های مورد پیگیری این اداره‌کل برای امسال است، ادامه داد: این کار با مشارکت و کار ائتلافی بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اداره‌کل آموزش‌ و پرورش و اداره‌کل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اجرایی خواهد شد.

ساوری یادآور شد: درصورتی‌که مدارس متروکه‌ای قابلیت تبدیل‌شدن به اقامتگاه بوم‌گردی را دارند مردم روستا می‌توانند آن را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یا اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان معرفی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم عملیات صدور مجوز و مهیاسازی آن را برای بهره‌برداری به‌عنوان واحدی اقامتی اجرایی کنیم.

او  افزود: با اجرای این اقدام علاوه بر تحقق شعار سال، زمینه رونق اقتصاد روستا‌های استان و ایجاد اشتغال فراهم خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • ستاره سابق تیم ملی رسماً دبیرکل فدراسیون شد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • موضع امت اسلامی زمینه‌ساز نظم عادلانه جهانی خواهد شد
  • روستا‌های ایران در فهرست جهانی شدن
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند