Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@23:51:17 GMT

کاراته کا کرمانشاهی قهرمان جهان شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۵۱۵۰

کاراته کا کرمانشاهی قهرمان جهان شد

ناصر محمدصالحی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساعتی پیش ملی پوشان کمیته تیمی ایران با حضور خدابخشی ورزشکار کرمانشاهی موفق شدند با شکست 3 بر 2 تیم ترکیه در دیدار فینال مقام قهرمانی و مدال طلای رقابت های جهانی را کسب کنند.
وی افزود: در حالی که تیم ایران نتیجه 2 مسابقه اول را با نتایج ' 2 بر صفر' و ' یک بر صفر' توسط صالح اباذری و بهمن عسگری به حریف واگذار کرده بود در مسابقات سوم و چهارم توسط ذبیح الله پورشیب و مهدی خدابخشی کاراته کا شایسته کرمانشاهی پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدصالحی یادآوری کرد: پورشیب توانست مسابقه سوم را 2 بر صفر به سود خود و تیم کشورمان خاتمه دهد تا کار به دیدار چهارم و جدال خدابخشی با حریفش بکشد، دیداری که اگر کاراته کا کرمانشاهی مغلوب می شد، ایران مدال طلا را از دست می داد.
رئیس هیات کاراته کرمانشاه ادامه داد: خدابخشی در دیداری تماشایی و تقریبا یک طرفه توانست با حملات پیاپی خود مقتدرانه و با نتیجه '4 بر صفر' حریفش را از پیش رو بردارد تا هم امیدهای ایران برای کسب عنوان قهرمانی زنده شود و هم کار به دیدار پنجم بکشد.
وی گفت: در دیدار پایانی نیز سجاد گنج زاده دیگر کاراته کا کشورمان توانست با حساب 4 بر صفر حریفش را شکست دهد تا تیم ایران با شایستگی مدال طلا و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
محمدصالحی یادآور شد: در 48 سال اخیر ایران دومین کشوری است که موفق شده سه دوره متوالی عنوان قهرمانی و مدال طلای رقابت های جهانی را کسب کند، مدال طلایی که در واقع ارزشمندترین مدال مسابقات جهانی در بین تمامی بخش های این مسابقات اعم از کاتا، کمیته و رقابت های انفرادی به شمار می رود.
ملی پوشان کمیته تیمی مردان ایران برای حضور در فینال تیم های ارمنستان، سنگال، اردن و ایتالیا را شکست داده بود.

** پگاه زنگنه و یارانش پنجم شدند
رئیس هیات کاراته کرمانشاه در ادامه به دیدار رده بندی بخش بانوان نیز اشاره کرد و گفت: تیم کاراته کشورمان با حضور پگاه زنگنه کاپیتان کرمانشاهی خود پس از حضور در دیدار رده بندی به مصاف اسپانیا میزبان رقابت های جهانی رفت و با قبول شکست برابر این تیم در نهایت به مقام پنجمی رضایت داد.
وی خاطرنشان کرد: تیم ایران در دیدار برای کسب مدال برنز 2 بر صفر مغلوب اسپانیا شد و از رسیدن به مدال بازماند.
تیم کاراته بانوان ایران نیز پیش از این برابر تیم های سنگال، هلند، ترکیه و کوزوو پیروز و در مقابل ژاپن نتیجه را واگذار کرده بود.
همچنین در مسابقات کاتای انفرادی بخش آقایان روز گذشته هامون درفشی پور نماینده وزن 67- کیلوگرم ایران توانست با پیروزی برابر حریفانی از کانادا، پاناما، آلمان، آذربایجان و اسپانیا و یک شکست برابر فرانسه مدال برنز رقابت های جهانی را کسب کند.
پگاه زنگنه نیز در بخش بانوان با قبول شکست در اولین مسابقه برابر حریفی از کوبا و عدم راهیابی این ورزشکار به دیدار فینال از مسابقات کنار رفت.
مسابقات کاراته قهرمانی جهان که از 15 آبان با شرکت یک هزار و 117 ورزشکار از 140 کشور جهان آغاز شده امشب (20 آبان) با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می یابد.
7458/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی جهان عنوان قهرمانی کانادا کسب عنوان قهرمانی وزن منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد

با حضور فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان ورزشی؛ ‌‌از از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته تجلیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محسن داوری شب گذشته در آیین تجلیل از دختران مدال‌آور در رشته‌های ورزشی ووشو و کاراته به نقش ورزشکاران در فرهنگ جامعه اظهارداشت: مردم به ورزشکاران نگاه می‌کنند و از آنها الگو می‌گیرند.

فرماندار مشهد خطاب به دختران ورزشکار مشهدی گفت:ورزشکاران در فرهنگ و خلق و خوی جامعه نقش‌آفرین هستند، شما می‌توانید الگوهای خوبی برای جامعه باشید.

وی با بیان اینکه از دیرباز در کشور ما به ورزشکاران رشته‌های رزمی به عنوان الگوهای مثبتی توجه می‌شود، افزود: ورزش‌های رزمی که به نوعی به تمدن ما هم وابسته است ویژگی‌هایی مانند مردانگی، اخوت و توانمندی را به جامعه نشان می‌دهد.

داوری با تاکید بر اینکه ورزش تضمین کننده سلامتی است تصریح کرد: ورزش حرفه‌ای علاوه بر تضمین سلامتی فرد، اقتدار کشور را به همراه دارد و سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: ورزش های رزمی علاوه بر سلامت شخص و جامعه با فرهنگ سازی موجب ارتقای جامعه هم می‌شود.

وی بر برنامه ریزی، هم‌افزایی و تعامل با حوز‌ه‌های مختلف در راستای جذب حامی مالی و توسعه فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • رئال مادرید قهرمان لالیگا شد
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • غول دوم در راه رویای غیرممکن ایران: قهرمان جهان!
  • کسب برنز تور جهانی امارات توسط حمیده اسماعیل‌نژاد
  • پاس قم فاتح لیگ برتر کاراته/ قهرمان لیگ آینده سازان معرفی شد
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد
  • میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان‌غربی شد