Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@14:29:31 GMT

نکاتی درباره سرطان معده

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۵۵۴۲

رکنا: یک متخصص اپیدمیولوژی، سرطان معده را سومین علت مرگ‌ومیر ناشی از سرطان در جهان خواند و درباره این بیماری توضیح داد.

قباد مرادی متخصص اپیدمیولوژی اظهار کرد: سرطان معده چهارمین بدخیمی در مردان و پنجمین سرطان شایع در زنان در سراسر جهان است.

وی تصریح کرد: اگر چه میزان بروز و مرگ‌ومیر سرطان معده در اکثریت کشور‌های آسیا، در سال‌های اخیر کاهش کمی داشته، اما این بیماری هنوز یکی از مشکلات سلامت عمومی در این کشور‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص اپیدمیولوژی با بیان اینکه بروز و مرگ‌ومیر این بیماری براساس منطقه جغرافیایی، وضعیت اقتصادی_اجتماعی و فرهنگی متفاوت است، افزود: به منظور کاهش بار اقتصادی - اجتماعی مرتبط با سرطان معده، شناسایی و مدیریت گروه‌های پرخطر دارای اهمیت بالایی است.

وی گفت: سرطان معده یک بیماری چند علیتی است و عوامل متعددی از جمله سن، جنسیت مرد، وضعیت اقتصادی اجتماعی، سابقه خانوادگی، عفونت هلیکوباکتر پیلوری، زخم معده، مصرف مواد غذایی غنی شده با نمک و ترکیبات نیترات مانند انواع سوسیس و کالباس و عادات غذایی ناسالم از عوامل خطر مهم سرطان معده به خصوص در کشور‌های در حال توسعه است.متخصص اپیدمیولوژی عنوان کرد: عفونت هلیکوباکتر پیلوری عامل مهم در ایجاد زخم معده است. این عفونت از قوی‌ترین عوامل خطر سرطان معده در سراسر جهان است.

براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت در سال میلادی ۲۰۱۴ در ایران، سرطان معده در مردان شایع‌ترین سرطان و در زنان سومین سرطان بعد از سرطان پستان بوده است.وی افزود: میزان بروز کمتر سرطان معده در زنان نسبت به مردان ممکن است به دلیل مواجهه کمتر زنان با عوامل خطر مختلف مانند سیگار کشیدن و مصرف الکل و مواجهه با سطوح بالاتر استروژن در طول دوره زندگی خود باشد.این متخصص اپیدمیولوژی با اشاره به اینکه در ایران برخلاف کشور‌های پیشرفته میزان بروز سرطان معده در حال افزایش است، گفت: این افزایش در استان کردستان که یکی از استان‌های غربی کشور است قابل توجه است.

مرادی خاطرنشان کرد: عوامل زیادی از جمله ویروس‌ها، باکتری‌ها، عوامل شیمیایی، فیزیکی، ژنتیکی و فامیلی در بروز سرطان‌ها دخیل است.وی در پایان یادآور شد: از آنجایی که در سرطان‌ها، پیشگیری اولیه بیشتر بر کاهش خطر ابتلا و کاهش عوامل خطرزا در افراد سالم و پیشگیری ثانویه بر تشخیص سریع و غربالگری و کنترل فرایند سرطان تاکید دارد، توصیه می‌شود که مردم در سنین بالای ۴۰ سالگی علایمی مانند زخم معده، درد شکمی، نفخ و خونریزی گوارشی را جدی بگیرند و به پزشک Doctor مراجعه کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نسرین ستوده از رئیس زندان اوین شکایت کرد دردناکترین عکس ها از اجسادی که زمان سوختن زنده بودند +عکس این 2 مرد منحرف کودکان را پشت شمشاد های پارک می بردند! + عکس اطلاعیه عجیب سایپا / به‌جای ساندرو پراید تحویل بگیرید+ سند سرگردانی دختر و پسر ملی‌پوش فوتسال ایران در ایتالیا +عکس جزییات اعدام یک سگ در رشت پایان شوم پارتی های شبانه برای لیلا 25 ساله + عکس آخرین صدایی که از خاشقجی قبل از مرگ ضبط شده : دارم خفه می‌شم ! ماجرای دزدی های زن پراید سوار و اعترافات "سگ" معروف در پلیس مشهد + عکس اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند بداخلاق ها این میوه شادی آور را بخورند! پسر 20 ساله خود را مقابل وزارت کار آتش زد قتل فجیع فوتبالیست برزیلی در مهمانی رابطه کثیف مثلثی یک زن و شوهر +عکس و فیلم قتل یک جوان به خاطر کری خوانی آبی و قرمز / دیشب پس از نایب قهرمانی پرسپولیس رخ داد دستمزد مهناز افشار برای «الیور توئیست» چقدر بود؟ اعدام شرور معروف در کرمان / قضات دیوان عالی کشور تایید کردند مرد غیرتی دوست نامردش را در کرج کشت / سیروس وقتی در خانه نبودم به سراغ زنم می رفت ! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا قیمت باورنکردنی حراج توالت و دندان یک خواننده+عکس این مرد رفیق پامنقلی خود را در تهران کشت + عکس عکسی عجیب از نوزادی که نباید زنده می ماند! + برترین عکس خانه‌ زشتی که سازنده اش را کشت + تصاویر درگذشت "علی اکبر هرانر" دوبلور سرشناس قیمت ارز در بازار / دلار امروز در میدان فردوسی چند است !؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه سرطان سلامت اقتصادی پزشک Doctor جهان سرطان مرگ بیماری ناشی عکس روزنامه فیلم ایران جوان خودرو دختر زن سرقت شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سعید زینلی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۶ امامشهر هنگام گشت زنی به یک نفر مشکوک و او را با هماهنگی قضایی به کلانتری انتقال دادند.  فرمانده انتظامی شهرستان یزد افزود: در بازرسی از متهم مقدار ۴۱۷ گرم هروئین که به صورت بلع و انباری در معده او جاساز شده بود، کشف شد.  فرمانده انتظامی شهرستان در پایان افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده قاچاقچی
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟