Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:07:57 GMT

بارش پراکنده باران کرمانشاه را در بر می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۵۵۴۳

بارش پراکنده باران کرمانشاه را در بر می گیرد

کرمانشاه - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ، از ورود سامانه بارشی کم دامنه ای به جو استان خبر داد و گفت: این موج طی امشب و بخصوص فردا موجب بارش های پراکنده ای در برخی نقاط استان خواهد شد.

علی محمد زورآوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دامنه فعالیت این موج از عصر امروز تا اواخر وقت فردا (دوشنبه) و غالبا در مناطق جنوبی استان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر بارش پراکنده باران انتظار می رود در برخی ساعات شاهد وزش باد، رشد ابر، رگبار باران و احتمالا رعد و برق باشیم.
زوراوند خاطرنشان کرد: ورود این سامانه که فردا نمود بیشتری خواهد داشت علاوه بر بارش های پراکنده ای که برای برخی مناطق استان به همراه دارد دمای روزانه را نیز تا 2 درجه کاهش می دهد.
معاون هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه از صبح سه شنبه تا عصر چهارشنبه پدیده قابل توجهی نخواهیم داشت، افزود: از عصر این روز تا جمعه شب با ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به جو استان به تدریج شاهد آغاز بارندگی در اغلب مناطق استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: سامانه بارشی که اواخر هفته وارد جو استان می شود دمای هوا را نیز کاهش داده و همراه با وزش باد خواهد بود، به گونه ای که بارش های آن در روز پنجشنبه ممکن است با آب گرفتگی معابر عمومی نیز همراه شود.
زوراوند تصریح کرد: اطلاعات دقیق تر در خصوص نحوه بارش و فراگیری این سامانه در روزهای آتی اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه همچنین به دمای هوا نیز اشاره کرد و گفت: امشب کوزران، سنقروکلیایی، اسلام آبادغرب و کنگاور با حداقل دمای پنج درجه بالای صفر سردترین نقاط استان خواهند بود.
وی همچنین با بیان اینکه حداقل دمای امشب شهر کرمانشاه نیز به هفت درجه بالای صفر می رسد، گفت: برای فردا نیز پیش بینی می شود دمای هوا در مرکز استان بین 16 تا هفت درجه بالای صفر در نوسان باشد.
از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون (اول مهر تا 20 آبان) میانگین بارش باران در استان کرمانشاه به 107 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل که 16.3 میلی متر بارش داشته ایم 557 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 109 درصد رشد بارندگی داشته ایم.
7458/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش هواشناسي بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۵۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش همشهری آنلاین، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ ‌اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر ، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

کد خبر 846705 برچسب‌ها سازمان هواشناسي باران تهران

دیگر خبرها

  • بارش باران با چاشنی رعدوبرق در کرمان
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • آغاز بارش باران و تگرگ در آذربایجان‌شرقی
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته
  • اوج فعالیت سامانه‌بارش‌زا در اصفهان طی امشب/دما ۵ درجه‌ کاهش دارد
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا
  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران برای استان بوشهر
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد