Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دو گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران، عضو حزبی نیستند، افزود: منافع حزبی در انتخاب گزینه‌های نهایی شهرداری تهران در نظر گرفته نشده است. آفتاب‌‌نیوز : محسن هاشمی در پایان نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره روند انتخاب شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای شهر تهران از ۱۰ روز پیش ۳۰ نفر از نامزدهای پیشنهادی خود برای تصدی پست شهرداری تهران را اعلام کردند که در روند انتخاب شهردار برخی از آنها انصراف دادند و نهایتا ۱۳ نفر کاندیدا برای تصدی این پست مشخص شد که از این میان پنج نفر از آنها انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز یکی دیگر از این پنج نفر انصراف داد و چهار کاندیدای دیگر در جلسه امروز برنامه‌های خود را ارائه کردند و نهایتا در جلسه عصر امروز دو نفر از میان این چهار نفر یعنی آقای آخوندی با ۱۶ رای و آقای حناچی با ۱۱ رای به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در روز سه شنبه نامزدها در صحن علنی شورای شهر حضور نخواهند داشت و رای گیری نهایی انجام می‌شود.
وی در خصوص انتخاب شدن این دو نفر به صورت حزبی گفت: با توجه به اینکه آقایان حناچی و آخوندی عضو حزبی نیستند، بنابراین منافع حزبی در نظر گرفته نشده و ممکن است این دو نفر علاقه حزبی و لابی‌گری در این زمینه داشته باشند اما با توجه به پروسه انتخاب شهردار که از بین گزینه‌های مختلف بوده است، نمی‌توان گفت که روابط سیاسی در انتخابات نقش داشته، البته لابی گری‌های سالمی که در فعالیت‌های سیاسی وجود دارد در اینجا نیز وجود داشته است.
وی تاکید کرد: غلامرضا انصاری که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بود نماینده مجلس بوده و عضویت در شورای شهر دوره چهارم را نیز در کارنامه داشته است. حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و سال‌ها در شهرداری تهران نیز فعالیت داشته است. تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و آخوندی هم سابقه زیادی در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور داشته است. بنابراین نمی‌توان گفت گزینه‌ها شایستگی لازم را برای انتخابات شهرداری نداشته‌اند. به صورت ناآگاهانه برخی تخریب‌های سیاسی وجود دارد و کاندیداها را مظلوم واقع می‌کند. بی‌تردید گفته‌های تخریبی کار درستی نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص آخوندی در حوزه قطارهای حومه‌ای و عملکرد ضعیف وی در این حوزه گفت: در این خصوص فعالیت‌های جدی صورت گرفته ولی تجهیزات آن هنوز نصب نشده است و نمی‌توان گفت که فعالیت قطارهای حومه‌ای کم بوده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا وزارت کشور همکاری لازم را برای انتخاب شهردار خواهد داشت، گفت: به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدوارم ثبات مدیریت در شهرداری تهران محقق شود.
منبع: خبرگزاری ایسنا
کد خبر: ۵۵۶۰۵۹ تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: محسن هاشمی شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۵۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مدارا، محمدرضا بادامچی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس در پیگیری و پیشبرد اهداف و ماموریت‌های مجلس شورای نقش اساسی و موثری دارند گفت: انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس از یک سوی به جهت اینکه می‌تواند تبلور مجموعه مجلس باشد و از سوی دیگر چون تنظیم و پیگیری کننده سیاست‌های داخلی و خارجی بوده و همچنین موارد کلان، اقتصادی و اجتماعی است حائز اهمیت و اثرگذاری در میزان موفقیت ادوار مجلس است .

رئیس مجلس باید فردی پاکدست و فساد ستیز باشد

بادامچی در گفتگو با مدارا، با بیان اینکه در هر دوره‌ای هیات رئیسه مجلس منسجم و دارای نگاه توسعه‌ای و پیشرو داشته، توفیق آن مجلس در خدمت‌رسانی به جامعه هم بیشتر و عیان‌تر بوده، افزود: در راس هیات رئیسه، کرسی ریاست مجلس و نماینده‌ای که به عنوان سکاندار بر آن تکیه می‌زند نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و پاکدستی، فسادستیزی و میزان آگاهی و اشراف به مسائل جهانی و پیشروی مردم از ویژگی‌هایی است که فرد کاندیدای ریاست مجلس باید داشته باشد، دوری کاندیداها از این ویژگی ها از اعتبار کرسی ریاست مجلس می‌کاهد و مجلس را در پیشبرد اهدافش با مانع مواجه می کند.

هرگز نشنیدم دفتر رهبری در مورد انتخاب رئیس مجلس نظری داشته باشند

نماینده تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصل دموکراتیک مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رقابت بر سر کرسی هیات رئیسه معمولا بین فراکسیون‌های مجلس و از دل مجلس شکل می‌گیرد و رقابتی کاملاً مبتنی بر رای و شایستگی افراد است، چرا که اگر غیر از این باشد افراد منتخب نمی توانند در پیگیری امور محوله مستقلاً تصمیم بگیرند و به خارج از مجلس مستقل خواهند بود.

او ادامه داد: طی ۴ سال نمایندگی مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی هرگز نشنیدم دفتر رهبری در خصوص افراد و انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه نظری داشته باشند. حتی در حد شایعه در راهروهای مجلس هم این مطلب مطرح نشد.
بادامچی تاکید کرد: منتسب کردن اقدامات درون مجلس همچون انتخاب رئیس مجلس یا دیگر تصمیمات کلان نمایندگان به نظر رهبر انقلاب منجر به خدشه دار شدن جایگاه رهبری می شود و اگر این دست امور در کشور بدعت گذاری شود، آسیب‌های جبران ناپذیری به شان و کیان مجلس وارد خواهد کرد.

انتشار این دست شایعات جایگاه مجلس را تنزل می دهد

بادامچی خاطرنشان کرد: افردی که مدعی حمایت خارج از مجلس هستند نمی‌توانند استقلال رای داشته باشند و خود به عاملی برای تضعیف مجلس و کاهش اثر گذاری آن بدل می‌شوند و نمی‌توانند، این اصل که مجلس در راس امور است را محقق کنند و جایگاه مجلس را تنزل خواهند داد.

او در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از انتشار این شایعات جلوگیری کرد، گفت: بهترین اقدام این است که خود بیت رهبری مانع ترویج این شایعات شوند، خود اقدام کنند و تذکر بدهند به افراد و مانع هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی و جناحی شوند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در پایان یادآوری کرد: استقلال رای نمایندگان مجلس به معنی عدم تاثیر پذیری از لابی ها رایزنی‌های ذینفعان سیاسی و اقتصادی و حریت آنها شان مجلس را ارتقا خواهد داد و نمایندگان مجلس باید به عنوان وکلای مردم پیگیری خواسته ها و مطالبات عموم جامعه باشند و با شجاعت نظر مردم و خواست جامعه را دنبال کنند و مقهور شایعات و رایزنی های سیاسی نشوند.

دیگر خبرها

  • گام بلند تیم بسکتبال شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • گام بلند شهرداری گرگان برای تجدید قهرمانی
  • دو گزینه پرید: سه نامزد نهایی مربیگری بایرن
  • غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران /محسن هاشمی و عطریانفر آمدند
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • تقابل جذاب گرگان و مهرام در بازی نخست
  • سرمربی بارسلونا انتخاب شده است؟!
  • ساختمان‌های تهران سبز می‌شوند
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • علی پروین بهترین گزینه را برای پرسپولیس انتخاب کرد | درویش: با حرف ایشان قرارداد بستیم