Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما از آنکارا ؛ فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه دیدار با فرمانده ژاندارمری ترکیه گفت: تعاملات مرزی مشترک ایران و ترکیه مطالبه جدی ملت دو کشور و ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
سردار رضائی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما بااشاره به مشترکات دینی ، فرهنگی دو کشور گفت: با توجه به 566 کیلومتر مرز مشترک کشورمان با ترکیه و وجود پروتکل های دقیق و جامع مرزی فی مابین، لازم است ارتباطات در حوزه مرزی بیش از پیش تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار رضایی با اشاره به برگزاری دو نشست فرماندهان مرزی دو کشور در تهران و منطقه مرزی ماکو افزود: بنا بر توافق وزیران کشور ایران و ترکیه مقرر شد ارتباط بین نیروهای مرزی دو کشور علاوه بر وظایف ذاتی مبنی بر حفاظت از مرزها و اجرای پروتکل های مرزی به عنوان مسئول هماهنگی نقاط تماس سایر دستگاه ها در حوزه مرزی باشند.
وی مهمترین اقدامات مرزبانان دو کشور را بعد از توافقات تهران و ماکو، تبادل اطلاعات و همکاری مناسب برای مقابله با انواع قاچاق از جمله قاچاق کالا، سلاح، انسان و مواد مخدر اعلام کرد و افزود: تعاملات مرزبان های درجه دو و درجه یک مابین فرماندهان استان های مرزی دو کشور به دو صورت شش ماهه و سه ماهه و در صورت لزوم به صورت نشست های اضطراری در دستور کار طرفین قرار گرفته است.
سردار رضایی همکاریهای مشترک در زمینه ترددهای سهوی و ساخت وسازهای مرزی را از جمله موضوعات مورد بررسی در نشست با طرفهای ترک عنوان کرد و افزود: بنابر توافق مقامات دو کشور مقرر شده است برای رفع خلاهای مرزی گشت های مرزبانی مشترک به طور هماهنگ در نوار مرزی دو کشور اجرا شود.   برگزاری سومین نشست دیپلماتیک فرماندهان مرزبانی ایران و ترکیه در آنکارا
معاون معاهدات مرزی و امور بین الملل فرماندهی مرزبانی ناجا از برگزاری سومین نشست دیپلماتیک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به مدت سه روز در آنکارا خبر داد. سرهنگ "خلیل قاسم‌نژاد" در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای توسعه همکاری های مرزی ایران با کشورهای همسایه و در پی دعوت فرمانده کل ژاندارمری جمهوری ترکیه، سردار "قاسم رضایی" فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در سومین نشست دیپلماتیک فرماندهان مرزبانی ایران و ترکیه که از 21 تا 23 آبان در آنکارا برگزار می‌شود، شرکت می کند.
وی افزود: این دیدار دیپلماتیک؛ پیرو نشست اردیبهشت ماه سالجاری که در تهران و به منظور توسعه و گسترش همکاری های مرزی ایران و ترکیه برگزار شد، انجام می شود.
معاون معاهدات مرزی و امور بین الملل مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: بررسی اجرایی شدن مصوبات دو دیدار دیپلماتیک گذشته، یکی از محورهای این نشست دوجانبه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ايران مرزباني فرمانده ژاندارمري ترکيه تعاملات مرزي پروتکل هاي جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از سلام نظامی فرماندهان بلندپایه ارتش ایران در مراسم رژه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ۲۹ فروردین روز ارتش و نیروی زمینی ، با حضور سید ابراهیم رئیسی ، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی، امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی و امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش آغاز شد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896177

دیگر خبرها

  • نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در سازمان ملل
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • انسداد مرزها در استان خراسان رضوی
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا
  • دیدار فرمانده مرزبانی فراجا با خانواده شهید مدافع امنیت محمد مهدی نجاتی نیا در کردکوی
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • فرمانده مرزبانی: مرزهای کشور را به صورت پهپادی و تصویری پایش می‌کنیم
  • فرمانده مرزبانی : کنترل مرزهای کشور هوشمند و به صورت پهپادی و تصویری انجام می شود
  • تصاویری از سلام نظامی فرماندهان بلندپایه ارتش ایران در مراسم رژه
  • گفتگوی بلینکن با امیر قطر درباره حمله ایران به اسرائیل