Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو – ایرنا – رئیس شرکت انرژی های جایگزین جمهوری آذربایجان، گفت: مذاکرات با سرمایه گذاران خارجی برای تامین مالی نیروگاه برق بادی در دریای خزر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری 'ترند ' «آقشین بکیرزاده» روز یکشنبه گفت: این شرکت تا به حال با چند سرمایه گذار خارجی درباره تامین مالی پروژه نیروگاه برق آبی خزر مذاکره کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، راه اندازی نیروگاه برق آبی در دریای خزر برای تولید برق را بسیار مناسب و با صرفه عنوان کرد و افزود: این نیروگاه از جزیزه'پیراللهی ' تا جزیره ' جیلو' در دریای خزر ادامه خواهد داشت .
بکیرزاده با اشاره به این که اسناد مربوط به توجیه اقتصادی و فنی این طرح ارایه شده است گفت: این نیروگاه به قدرت 200 مگاوات خواهد بود .
وی، برخی کشورهای عربی، چین و کانادا را از سرمایه گذاران بالقوه این طرح انرژی بادی در خزر عنوان کرد .
وی، با اشاره به ضرورت بکارگیری تسهیلات برای سرمایه گذاران خارجی جهت تامین مالی این طرح انرژی گفت : یکی از مشکلات جذب سرمایه گذاران خارجی به این حوزه با تعرفه پایین انرژی برق در آذربایجان است .
به گزارش ایرنا، کشورهای جهان همگی به این باور مشترک رسیده‌اند که باید به فکر نسل آینده و تأمین منابع انرژی مطمئن برای آنها بود، حتی کشور آذربایجان نیز که دارای منابع غنی نفت و گاز است از این قاعده مستثنی نبوده و تصمیم گرفته تا از فرصت‌های این کشور در زمینه انرژی‌های جایگزین استفاده نماید و اقداماتی نیز در این خصوص انجام داده است.
سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در سبد انرژی آذربایجان 7 درصد است و دولت این کشور قصد دارد تا سال 2020 این سهم را به 20 درصد افزایش دهد.
برآوردها حاکی از آن است که دستیابی به هدف 20 درصدی توسعه انرژی‌های جایگزین، نیازمند 6.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه است و سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری نیز جهت سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌های توسعه انرژی جایگزین در آذربایجان اظهار تمایل کرده‌اند.
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان نيروگاه بادي درياي خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب در جلسه رفع موانع و مشکلات جذب سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان ضمن تشریح راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: ارتباط و معرفی ظرفیت‌های استان به همسایگان، امنیت و تضمین برگشت سرمایه از راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در خوزستان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی از مهمترین اولویت‌های جذب سرمایه‌گذاری، رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذار است و ما وظیفه داریم شرایط و امنیت سرمایه‌گذاری را فراهم کنیم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر بخش‌های نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی، پتروشیمی، منطقه آزاد و… ظرفیت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارند که می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران خارجی و تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و از طریق طرح‌های تشویقی، گام مهمی را در راستای رشد سرمایه‌گذاری در استان برداشت.

حسینی محراب به تأثیر اتاق‌های بازرگانی در رشد و توسعه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: رشد، توسعه و پیشرفت اقتصادی هر کشوری رابطه مستقیم با فعالیت اتاق‌های بازرگانی دارد، بر همین اساس اتاق‌های بازرگانی در استان خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند و با برنامه مدون و شناسایی ظرفیت‌های استان و همسایگان در پیشبرد توسعه اقتصاد خارجی و جذب سرمایه‌گذار در استان تلاش کنند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در کشور یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت هر استان است، از این رو نگاه تخصصی به این مقوله یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی خوزستان به شمار می‌رود.

کد خبر 6080397

دیگر خبرها

  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • تولید انرژی با توربین‌های بادی خیابانی/ کربن‌زدایی لندن با بهره‌گیری از انرژی‌های پاک
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • بزرگ‌ترین نیروگاه برق اتمی جهان بیدار می‌شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود