Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@19:50:18 GMT

نخستين خاويار گياهي استان يزد برداشت شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۶۰۵۸

نخستين خاويار گياهي استان يزد برداشت شد

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - مدير جهاد کشاورزي مهريز گفت: براي نخستين بار در استان يزد، برداشت آزمايشي خاويار گياهي (کينوا) در سطح يک هکتار از مزارع دهستان ارنان از توابع بخش مرکزي اين شهرستان آغاز شد.

کاميار رسولي عصر روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به اينکه اين گياه در مردادماه 1397 در منطقه کشت شد افزود: تا پايان آبان ماه جاري کار برداشت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: ميزان برداشت اين گياه بر اساس شرايط اقليمي هر منطقه متفاوت است و پيش بيني مي شود در اين شهرستان حداکثر 6 تن خاويار گياهي برداشت شود.
کينوا کم آب خواه و خوراکي است و بخاطر پروتئين بالا با سويا برابري مي کند و براي درمان بيماري ديابت، فشارخون و دستگاه گوارشي موثر است.
اين گياه در جهان به خاويار گياهي معروف است و از مواد غذايي پر ارزش و پروتئين، فيبر، منيزيوم، منگنز و کلسيم برخوردار است و کشت آن به علت سازگاري با شرايط آب و هوايي خشک و کم آب خواهي آن، مقرون به صرفه است.
دهستان ارنان با 2 هزار نفر جمعيت در 40 کيلومتري شهر مهريز قرار دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفري مهريز در 30 کيلومتري جنوب شهر يزد واقع شده و سطح اراضي کشاورزي آن 17 هزار و 500 هکتار است.
7536/ 6197
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۶۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور

محمد خزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور با اشاره به اینکه سطح زیر کشت گندم شهرستان کنگاور ۱۵ هزار هکتار است، گفت : با توجه به بارش‌های مناسبی که در سال زراعی جاری داشته‌ایم عملکرد مناسبی را از مزارع شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال زراعی جاری تولید گندم از مرز ۶۱ هزار تن عبور کند که در صورت تحقق این امر این میزان تولید گندم در شهرستان در چند سال اخیر کم سابقه خواهد بود.

او به کشاورزان توصیه کرد؛ جهت رسیدن به این هدف با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی با سن گندم و زنگ زرد گندم اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: کمیته برداشت محصولات کشاورزی در وقت مناسب تشکیل شده و تمهیدات لازم در خصوص برداشت غلات انجام خواهد شد.

خزایی از کشاورزان شهرستان خواست مراقب حوادث احتمالی بویژه آتش سوزی در سطح مزارع و مراتع شهرستان باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • جلوگیری از حمله قلبی با خوردن عرق این گیاه
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد