Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@04:58:23 GMT

پاسخ محسن هاشمی در خصوص شهردار شدن آخوندی

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۶۵۴۱

پاسخ محسن هاشمی در خصوص شهردار شدن آخوندی

خبرگزاری تسنیم: محسن هاشمی در پایان جلسه شورای اسلامی شهر تهران برای انتخاب دو نامزد نهایی تصدی پست ریاست شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اعضای شورای شهر تهران از ۱۰ روز پیش ۳۰ نفر از نامزد‌های پیشنهادی خود برای تصدی پست شهرداری تهران را اعلام کردند که در روند انتخاب شهردار برخی از آن‌ها انصراف دادند و نهایتاً ۱۳ نفر کاندیدا برای تصدی این پست مشخص شد که از این میان پنج نفر از آن‌ها انتخاب شدند و از این پنج نفر نیز یک نفر انصراف داد و نهایتاً چهار نامزد امروز برنامه‌های خود را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه عصر امروز دو نفر از میان این چهار نفر یعنی آقای آخوندی با ۱۶ رای و آقای حناچی با ۱۱ رای به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند که باید در کمیسیون‌ها شورای شهر حضور یابند و به صورت جزئی‌تر برنامه‌های خود را ارائه کنند و نهایتاً در جلسه روز سه شنبه، شهردار مشخص می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سئوال که آیا منافع حزبی در انتخاب آخوندی و حناچی موثر بوده است یا خیر اظهار داشت: با توجه به اینکه نه حناچی و نه آخوندی عضو هیچ کدام از حزب‌هایی که در جلسه امروز رای دادند، نیستند، بنابراین منافع حزبی در نظر گرفته نشده. البته با توجه به جمیع جهات ممکن است علاقه حزبی و لابیگری‌های سالم انجام شده، موثر باشد.

وی تاکید کرد: غلامرضا انصاری که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بود نماینده مجلس بوده و عضویت در شورای شهر دوره چهارم را نیز در کارنامه داشته است. حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و سال‌ها در شهرداری تهران نیز فعالیت داشته است. تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و آخوندی هم سابقه زیادی در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور داشته است؛ بنابراین نمی‌توان گفت: گزینه‌ها شایستگی لازم را برای انتخابات شهرداری نداشته‌اند. به صورت ناآگاهانه برخی تخریب‌های سیاسی وجود دارد و کاندیدا‌ها را مظلوم واقع می‌کند. بی‌تردید گفته‌های تخریبی کار درستی نیست.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص آخوندی در حوزه قطار‌های حومه‌ای و عملکرد ضعیف وی در این حوزه گفت: در این خصوص فعالیت‌های جدی صورت گرفته، ولی تجهیزات آن هنوز نصب نشده است و نمی‌توان گفت که فعالیت قطار‌های حومه‌ای کم بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا وزارت کشور همکاری لازم را برای انتخاب شهردار خواهد داشت، گفت: به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدوارم ثبات مدیریت در شهرداری تهران محقق شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن هاشمی شهردار تهران آخوندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان توضیحاتی ارایه کرد.

ایلنا در خبری نوشت: علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت درخصوص فعالیت شهرداری در دور دوم انتخابات، گفت: موضع شهردرای در انتخابات یک موضع پشتیبانی است، هم در دور اول ما از دستگاه های نظارتی و اجرایی انتخابات به اقتضاء توان خود حمایت و پشتیبانی کردیم و هم دور دوم انتخابات این وظیفه را داریم.

وی ادامه داد: یک نقش دیگر هم شهرداری داشت و آن این بود که ظرفیت خود را در جهت یک حضور فعال به کار گرفته بودیم و خواهیم گرفت.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی پیرامون نصب دوربین روی لباس حریم بانان، تصریح کرد: این اقدام در جهت سامان یافتگی و ایجاد شرایط مناسب یک امر کلی است که دستگاه های مسئول بتوانند ثبت و ضبط کنند و داشته باشند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896260

دیگر خبرها

  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • «آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان
  • زاکانی: واگن‌های چینی امسال وارد کشور می‌شود
  • توضیحات زاکانی درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم