Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، کره جنوبی در پی مذاکرات برای پایان دادن به دشمنی‌های دیرینه با کره شمالی سربازان خود را از بسیاری از پست‌های مرزی فراخواند. سلاح‌های موجود در این پست‌ها نیز جمع‌آوری و به مناطقی دیگر منتقل شده‌اند.

 

یکی از سخنگویان وزارت دفاع کره جنوبی در سئول پایتخت این کشور تایید کرد که سربازان ۱۱ پست مرزی به همراه سلاح‌های خود این منطقه را ترک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو در ادامه گفت: «کره شمالی هم دست به چنین اقدامی زده است.»

 

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفت برمبنای تفاهم موجود کره جنوبی برچیده شدن و تخریب پست‌های مرزی در مناطق مرزی خود با کره شمالی را آغاز کرده است.

 

هر دو کشور موافقت کرده‌اند ۱۱ پست مرزی را از مناطق خود برچینند و کلیه پست‌های دیده‌بانی نیز به جز یک پست در هر طرف تخریب شوند. قرار است در ماه دسامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۸) پس از برچیده شدن پست‌های مرزی تحقیق شود که آیا دوطرف به این تفاهم پایبند بوده‌اند یا نه.

 

این تفاهم بخشی از تفاهمی است که در صورت انجام آن ادامه می‌یابد و قرار بر آن است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن مرحله نخست کلیه پست‌های دیده‌بانی مرزی در منطقه غیرنظامی میان دوکشور برچیده و تخریب شوند.

 

این تفاهم نظامی در ماه سپتامبر در دیدار و گفت‌وگو میان رهبران دوکشور کره شمالی و جنوبی در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی، میان وزرای دفاع دوکشور امضا شد.

 

گفتنی‌ است که دو کشور در هفته‌های اخیر کلیه مین‌های تعبیه شده در منطقه امنیتی مشترک بین دو کره  را از میان برده‌اند.

 

منطقه امنیتی مشترک بین دو کره (JSA) بخشی از منطقه غیرنظامی کره است که در آن نیروهای کره شمالی و کره جنوبی رو در روی هم قرار می‌گیرند.

 

این منطقه به طول ۲۵۰ کیلومتر و عرض چهار کیلومتر با پایان جنگ کره (۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳) شمال و جنوب این کشور را از هم جدا کرده است. منطقه امنیتی مشترک هم‌اکنون توسط دوکره برای مذاکرات دیپلماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

چندی پیش، مون جه -این، رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید که زمان اعلام ترک مخاصمه بین آمریکا و کره شمالی زیاد طول نخواهد کشید. جنگ کره در سال ۱۹۵۳ پایان یافت اما هیچگاه پیمان صلحی امضا نشد.

 

ئیس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که رهبران اروپایی از تلاش های او برای میانجیگری بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون حمایت کنند.

 

مون جه این، درطول سال گذشته سه بار با رهبرکره شمالی دیدار و گفتگو کرده است و نقش میانجی بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون را به عهده گرفته است.

 

مون گفت که " مذاکرات مفصلی" با رئیس جمهور و دیگر مقامات آمریکایی درباره اعلام ترک مخاصمه داشته است.

 

رئیس جمهور کره جنوبی افزود: "اگر کره شمالی به پاره ای اقدامات خاص دست بزند اعلام ترک مخاصمه به منزله یک بیانیه سیاسی در مورد پایان روابطه خصومت آمیز دراز مدت بین آمریکا و کره شمالی خواهد بود"

 

مون در ادامه گفت که امیدوار است این موضوع "هرچه زودتر " تحقق یابد و معتقد است که بین آمریکا و کره شمالی دراین مورد درک عمیقی وجود دارد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: جام نیوز کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۶۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و کره جنوبی مانورهای فضایی مشترک برگزار کردند.

رسانه های کره جنوبی روز چهارشنبه به نقل از نیروی هوایی این کشور اعلام کردند که کره جنوبی و آمریکا مانورهای فضایی مشترکی را اجرا کردند. هدف از انجام این مانورها آمادگی برای حملات احتمالی کره شمالی به سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) و دیگر تهدیدات فضایی اعلام شد.

خبرگزاری یونهاپ هم به نقل از منابع خود گزارش داد که اسکادران عملیات فضایی نیروی هوایی کره جنوبی و نیروی فضایی آمریکا کره، در طول این مانورها سناریوهایی را برای مقابله در برابر تداخل ارتباطی ماهواره ای و افزایش دقت سیستم موقعیت یاب جهانی در برابر تهدیدات کره شمالی شبیه سازی کرده اند.

دیروز هم خبرگزاری دولتی کره شمالی(KCNA) نوشت که ارتش پیونگ‌یانگ برای نخستین بار، با هدف شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای زیر نظر «کیم جونگ اون» رهبر این کشور، رزمایش ترکیبی برگزار کرد.

خبرگزاری کره شمالی نوشت: نیروهای کره شمالی در این رزمایش‌ها آرایش ضدحمله هسته‌ای را تمرین و کلاهک‌های هسته‌ای مشقی را شلیک کردند تا در صورت صدور هشدار بحران هسته‌ای آمادگی داشته باشند.

کد خبر 6088000

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • بازگشت ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم