Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخمین:بمناسبت هفته کتاب وکتاب خوانی مجتبی حیدری رئیس کتابخانه های عمومی خمین گفت:6 باب کتابخانه در خمین دایر است که مخازن کتاب آن با موضوعات رمان، کمک درسی، دینی و روانشناسی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: 11 کتابدار در کتابخانه های عمومی خمین فعالیت دارند و سه هزار و 200 نفر عضو فعال نیز در این کتابخانه ها موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کتابخانه های عمومی خمین اظهار داشت: 103 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های شهر و روستای این شهرستان برای استفاده مراجعه کنندگان موجود است.
حیدری گفت: زیربنای 6 کتابخانه عمومی خمین 2 هزار مترمربع است که 2 باب از آن ها در شهرخمین، یک باب در شهر قورچی باشی و سه باب دیگر در روستاهای شهابیه، دهنو و رباط مراد دایر است.
وی افزود: سرانه فضای استاندارد کتابخانه در کشور به ازای هر 100 نفر 2 مترمربع عنوان شده در حالی که این فضا در خمین 98 سانتیمتر است و در افق 1404 رساندن فضای کتابخوانی این شهرستان به ازای هر 100نفر هشت مترمربع پیش بینی شده است.
حیدری با بیان اینکه 10میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح کتابخانه مرکزی این شهرستان نیاز است، تاکید کرد: ساخت کتابخانه مرکزی در این شهرستان می تواند مشکل سرانه فیزیکی را حل کند اما به دلیل نبود اعتبار امکان ساخت وجود ندارد.
وی ادامه داد: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتابخوان، قصه گویی، مسابقات نقاشی با موضوع کتاب، تند خوانی و بازدید مدارس از کتابخانه های عمومی شهرستان برگزار می شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۷۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد

حفیظی رئیس کتابخانه‌های عمومی اشکذر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کتابخانه باقر العلوم (ع) در سال ۱۳۷۹ در روستای عز آباد شهرستان اشکذر تاسیس شد این کتابخانه در حال حاضر دارای بیش از ۱۰ هزار نسخه کتاب است همچنین این کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق است.

او بیان کرد: در کتابخانه باقر العلوم (ع) فعالیت‌های فرهنگی از جمله قصه گویی، نقاشی نشست کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، شو نشینی فرهنگی همراه با نشست‌های شاهنامه خوانی و .. برگزار می‌شود.

حفیظی اظهار داشت:روستای عزآباد رستاق در نهمین دوره جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب کشور در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه شده است.
 
او گفت: برنامه تقدیر از خانم راضیه رنجبر کتابدار کتابخانه با حضور مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد، فرماندار اشکذر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد؛ بخشداربخش مرکزی اشکذر و جمعی از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.


رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بیان کرد: روستای عزآباد در رستاق همواره در حوزه‌های مختلف پیشگام است و اغلب افراد روستا فرهنگی و اهل مطالعه هستند که با حمایت مسئولان می‌توان فرهنگ کتابخوانی را بیش از پیش در روستا ترویج داد.

او اظهار داشت: هرچند شبکه‌های مجازی امروزه مورد اقبال جامعه واقع شده است در حالی که هیچ چیز نمی‌تواند جای کتاب و مطالعه را بگیرد و به همین دلیل نقش کتاب همواره باید مورد توجه آحاد جامعه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • کتابخانه هدفمند، موفق و خلاق در دل کویر استان یزد
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • ماجرای کتاب به امانت گرفته‌شده‌ای که بعد از یک قرن به کتابخانه بازگشت!