Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دفتر مجامع و تشکل‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه فعالیت تشکل‌های مردمی این حوزه چشمگیر نیست گفت: در بانک اطلاعاتی کشور ۹۸۰ سازمان مردم‌نهاد در حوزه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌ثبت رسیده است. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، کامران سبزه‌میدانی امشب در سومین همایش توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار داشت: در بانک اطلاعاتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 980 سازمان مردم‌نهاد به‌ثبت رسیده است که بیش از نیمی از آنها فعالیت‌های گردشگری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره افزایش کمی و کیفی تعداد تشکل‌های مردمی در این حوزه افزود: در شرایط کنونی از نظر کمی نیازی به افزایش تعداد تشکل‌ها نداریم اما باید در زمینه کیفی‌سازی فعالیت آنها اقدام کنیم.

معاون دفتر مجامع و تشکل‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: فعالیت‌هایی که تاکنون از تشکل‌های مردمی این حوزه مشاهده شده است، چشمگیر نیست. ارتقای این فعالیت‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی و برقراری ارتباط متقابل تشکل‌های مردمی با سازمان‌های تخصصی است.

وی با اشاره به برگزاری سومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردمی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در گذشته احصاء شده بود، این دوره‌ها طراحی شده و به‌اجرا درآمده است. این دوره‌ها برای تشکل‌های 24 استان به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و 7 استان نیز به‌صورت مستقل این دوره‌ها را برگزار می‌شود.

سبزه‌میدانی خاطرنشان کرد: ارتقای توانمندی تشکل‌ها و افزایش دانش و اطلاعات افراد فعال در این حوزه و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی است.

وی با ابراز اینکه هم‌افزایی و توان‌افزایی تشکل‌ها آثار خوبی را در رونق گردشگری استان‌ها دارد گفت: فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود در نهایت موجب رونق کسب و کارهای مرتبط با بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و هم‌چنین رونق اقتصادی می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41471/P1357/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با آغاز ایام نورزی بیش از ۱۲۵ هزار نفر تا کنون در مراکز اقامتی استان اردبیل اقامت داشته و نیمی از ظرفیت هتل ها اشغال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب ظهر امروز_ سه‌شنبه هفتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با شروع ایام عید نوروز سفر بیش از یک میلیون نفر مسافر نورزی به استان اردبیل ثبت شده و شهرستان سرعین نیز در جذب این گردشگران تاکنون پیشتاز بوده است.

وی از آمادگی کامل ستاد خدمات سفر استان اردبیل خبرداد و افزود: انتظار می‌رود در نیمه دوم سفرهای نوروزی با عنایت به حاکمیت آب و هوای جوی مناسب استان تعداد مسافران روند صعودی داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: مردم در انتخاب تورهای طبیعت گردی نهایت توجه را داشته باشند و در دام تورهای غیر مجاز گرفتار نشوند.

وی از رصد و شناسایی تبلیغات تورهای غیر مجاز در فضای مجازی خبرداد و اظهار داشت: در این راستا با همکاری پلیس فتای استان اردبیل اقدامات پیشگیرانه در حال انجام بوده و مردم نیز قبل از هرگونه اقدامی جهت انتخاب تور از این افراد مجوز صادره از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری درخواست کرده و می‌توانند استعلا مگیری کنند.

کد خبر 739435

دیگر خبرها

  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • چهارمحال و بختیاری میزبان رویداد گردشگری در سطح ملی یا بین‌المللی باشد
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • امیدواریم در مجلس یازدهم «قانون تشکل‌های مردم‌نهاد» تصویب شود
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم
  • اقامت مسافران نوروزی در استان اردبیل از مرز ۱۲۵ هزار نفر گذشت
  • ۵۰ راهنمای گردشگری در کرمان فعال هستند
  • فعالیت ۲۲ موزه ایام نوروز در مازندران