Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:33:22 GMT

هنر بهترین ابزار نشاط و رفع خودبیگانگی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۸۰۱۴

هنر بهترین ابزار نشاط و رفع خودبیگانگی است

سمنان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هنر و فرهنگ بهترین ابزار برای نشاط آفرینی اجتماعی و رفع مساله از خودبیگانگی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت عصر یکشنبه در آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان سمنان در سالن تئاتر این شهر، افزود: تقویت نشاط از طریق فرهنگ و هنر نقش اثرگذار و کاهنده از آسیب خودبیگانگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: خودبیگانگی عامل رنج بشر در طول تاریخ و موجب عقب ماندگی است و اختصاص به ملت خاص ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: تحقق گفتمان بین کارگزاران به عنوان عاملان اجرایی فرهنگ و هنر و جامعه هنرمندان نقش مهمی در کاهش آسیب خودبیگانگی در جامعه دارد.
وی، همدلی دو جانبه مسوولان دستگاه های اجرایی و هنرمندان و توجه به رسالت و قابلیت هنر را از دیگر راهکارهای کاهش آسیب های خودبیگانگی عنوان کرد.
فضیلت تصریح کرد: هنر ظرفیتی است که می توان با کمک آن هر آنچه که در شرایط عادی و متعارف دسترسی به آن دشوار است جامعه عمل پوشاند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، افزایش هم افزایی میان فرهیختگان و پیشکسوتان عرصه هنر را لازمه ارتقای کیفیت هنرهای نمایشی مطرح کرد.
وی ابراز داشت: همدلی وهم افزایی هنرمندان صاحب تحصیلات و پیشکسوتان هنر زمینه ساز خلق آثار فاخر و درخشش چشمگیر در عرصه های مختلف هنری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: باید تلاش شود زمینه هم افزایی هر چه بیشتر پیشکسوتان و دانش آموختگان هنر به منظور افزایش اثر بخشی آثار هنری فراهم شود.
به گزارش ایرنا، بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر و دومین جشنواره نمایشنامه نویسی استان سمنان از هجدهم آبان 97 به مدت سه روز تا بیستم آبان 97 در سالن های تئاتر شهر، حکیم الهی و تالار آفتاب شهر سمنان با رقابت هفت گروه نمایشی برگزار شد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي هنر جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت معصومه حائری (عروس امام خمینی (ره)) را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

"إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

در گذشت بانوی مومنه سرکار خانم معصومه حائری را به خاندان‌های معزز و مکرم امام راحل (ره)، حائری یزدی و فرزندان گرامی‌شان تسلیت عرض می‌کنم.

مجاهدت این بانوی گرامی در همراهی با آیت‌الله حاج آقا مصطفی خمینی(ره)  در سال‌های مبارزه و تبعید، ان شاءالله توشه و همراه مناسبی برای سفر آخرتشان خواهد بود."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود