Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@01:03:10 GMT

اکثر روستائیان کردستانی از کتابخانه محرومند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۸۲۱۱

اکثر روستائیان کردستانی از کتابخانه محرومند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت: در اکثر روستاها و مناطق حاشیه‌ای پرجمعیت همچون «نایسر، حسن‌آباد، دوشان و شویشه» کتابخانه وجود ندارد. ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ استانها کردستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد عبدالملکی امشب در دیدار با آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در مجموع 753 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های سطح استان وجود دارد اظهار داشت: در سراسر استان کردستان 78 باب کتابخانه داریم که 50 باب از این کتابخانه‌ها نهادی و 28 باب آن کتابخانه‌های مشارکتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با مقایسه وضعیت کتابخانه‌های عمومی کردستان با شاخص‌های سند چشم‌انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: باید بر اساس سند چشم‌انداز به‌ازای هر یک‌نفر چهار جلد کتاب داشته باشیم که متأسفانه در حال حاضر به‌ازای هر یک‌نفر کمتر از «نیم جلد» کتاب داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان تصریح کرد: بر اساس سند چشم‌انداز 1404 باید 35 درصد از جمعیت یک‌ میلیون و 600 هزاری استان عضو کتابخانه‌ها باشند که در حال حاضر 44 هزار نفر یعنی 3 درصد عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی اذعان کرد: باید به‌ازای هر صد نفر، هشت مترمربع فضای کتابخانه‌ای داشته باشیم که در حال حاضر کمتر از دو مترمربع فضای کتابخانه‌ای در کردستان داریم.

عبدالملکی افزود: آمارها نشان می‌دهد که کتابخانه‌های کردستان وضعیت مطلوبی ندارند و علت آن هم نخواندن کتاب نیست بلکه مهم‌ترین مشکل پیش‌رو کمبود فضای کتابخانه‌ای در استان است و مردم به کتاب دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی جامعه بسیاری از مردم توان خرید کتاب ندارند، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مردم به کتابخوانی علاقه دارند اما در اکثر روستاها و مناطق حاشیه‌ای پرجمعیت همچون «نایسر، حسن‌آباد، دوشان و شویشه» کتابخانه وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در هفته کتاب 120 برنامه فرهنگی متنوع با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح استان برگزار می‌شود یادآور شد: برگزاری نشست کتابخوان، قصه‌گویی برای کودکان، آموزش قصه‌گویی برای مادران کودکان، جلسات نقدخوانی، آموزش نقاشی و قرآن، نقد و رونمایی کتاب و برگزاری سلسله نشست‌های نقد کتاب با حضور اساتید برجسته از جمله برنامه‌های این هفته است.

انتهای پیام/ح

R7848/P1357/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع دانشجویان دانشگاه کردستان ظهر یکشنبه همزمان با برپایی تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در محوطه دانشگاه کردستان برگزار شد.

در این تجمع دانشجویان فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سردادند و حمایت خود را از خیزش‌های دانشجویی در آمریکا برای دفاع از مردم مظلوم غزه اعلام کردند.

دانشجویان و اساتید دانشگاه کردستان در این تجمع جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و تمامی اتفاقات فلسطین و غزه را اقدامی غیرانسانی و وحشیانه از سوی این رژیم غاصب برشمردند.

در این مراسم حجت الاسلام عجم معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کردستان به سخنرانی پرداخت.

گفتنی است؛ دانشگاه‌های آمریکا از هفته گذشته شاهد اعتراضات سراسری دانشجویان و اساتید در اعتراض به سیاست‌های حمایتی دولت از رژیم صهیونیستی در جنگ با غزه هستند.

کد خبر 6091064

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی