Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان  اظهار کرد: در دوازدهمین المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA ۲۰۱۸) که در کشور چین برگزار شد، تیم دانش آموزان ایرانی با ۹دانش‌پژوه (هدی پور غلامی، امیرعلی اختراعی، امیر پویا معینی، نوید اکبری، علیرضا محمدیان، علی یونسی، کیان باختری، محمد صدرا حیدری و محمد شجاعیان) و چهار سرپرست (مهدی خاکیان قمی،  حسین حقی، محمدهادی ستوده و امیرحسین امیری) در قالب دو تیم در این مسابقات شرکت کرده بود؛ تیم اول ایران با کسب ۵مدال طلا و بااقتدار تمام، مقام اول مسابقات را کسب کرد و تیم دوم ایران نیز که از ۴دانش‌پژوه تشکیل‌شده بود موفق به کسب یک مدال طلا و ۳نقره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان ضمن تبریک به جامعه آموزش‌وپرورش کشور و خانواده‌های این دانش آموزان این نتیجه را یکی از بهترین نتایج باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سال‌های گذشته دانست.

شایان‌ذکر است، در مسابقات سال گذشته (۲۰۱۷تایلند) ایران با کسب یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز به مقام سوم مسابقات رسیده بود.

انتهای پیام/

کسب رتبه برتر در  المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک (IOAA ۲۰۱۸) 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور

به گزارش قدس خراسان، سروش پورآزاد درباره برگزاری مسابقات شطرنج، اظهار کرد: مسابقات قهرمانی رده‌های سنی دختران در کشور و انتخابی برای اعزام به آسیا از ۲۳ تا ۲۹ فروردین ماه در تهران برگزار شد. این مسابقات در رده‌های سنی دختران ۸ تا ۱۸ سال با حضور ۲۳۴ شطرنج ‌باز از سراسر کشور برگزار شد که شطرنج‌بازان خراسانی در آن خوش درخشیدند.

رییس هیأت شطرنج خراسان رضوی ادامه داد: در پایان این مسابقات، در رده سنی زیر ۱۰ سال اسما حسن‌پور مقدم توانست قهرمان شود و سلما همتیان رتبه دوم را از آن خود کرد تا این رده سنی در تسخیر ورزشکاران خراسانی باشد. همچنین در رده سنی زیر ۱۲ سال آیناز قاسمی توانست مدال برنز این مسابقات را کسب کند و در رده سنی زیر ۱۴ سال روشا اکبری عنوان دوم را از آن خود کرد.

وی گفت: پرینا اخوان نازنین و فاطمه عصارزاده در رده سنی زیر ۱۸ سال، ریحانه فلاح فاز و مهدیه عزیزی در رده سنی زیر ۱۶ سال، هستی شریف مشهدی و روشا اکبری در رده سنی زیر ۱۴ سال، آیناز قاسمی، یسنا آریه و ثنا شادان‌پور در رده سنی زیر ۱۲ سال، ملینا ثمره، هلیا شریف مشهدی، شادیسا موحد، سلما همتیان مهدی‌زاده و اسما حسن‌پور در رده سنی زیر ۱۰ سال، نگار فروغی، نگین فروغی، النا جعفری و سارا مفتاحی در رده سنی زیر هشت سال اعضای تیم خراسان رضوی در این مسابقات بودند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج‌بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • درخشش کاراته کای کردستانی در رقابت های قهرمانی کشور
  • درخشش دانش آموزان مشهدی در مسابقات بین المللی کشتی روسیه
  • راهیابی ۴۰ نفر به مرحله نهایی المپیاد دانش‌آموزی نانو
  • درخشش فرنگی کاران خوزستان درآسیا
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • احیای رصدخانه نجوم ایلام پس از ۱۳ سال تعطیلی‌
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان
  • درخشش کاراته کا‌های کرمانشاهی در مسابقات انتخابی تیم ملی
  • خرداد، اصفهان میزبان المپیاد جهانی فیزیک