Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:19:54 GMT

نتایج ضعیف جودو در کارنامه درخشان!

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۸۶۳۵

نتایج ضعیف جودو در کارنامه درخشان!

تیم ملی امید جودو کشورمان با ترکیب ابوالفضل محمودی، محمدرضا صدیقی، مهدی فتحی پور، ایمان نیک اقبال و حمید رضا ملک زاده با هدایت محمد منصوری راهی رقابت‌های گرندپری ازبکستان شد.

این در حالی بود که تیم اصلی جودو ایران به تازگی از رقابت‌های گرنداسلم برگشته بود و فدراسیون تیم دیگری را برای حضور در این رقابت‌ها با هدایت منصوری راهی ازبکستان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل محمودی در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم، محمدرضا صدیقی در وزن منهای ۶۶ کیلوگرم و مهدی فتحی پور در وزن منهای ۸۱ کیلوگرم با شکست برابر حریفان خود از دور مسابقات حذف شدند.

این در حالی است که فتحی پور مقابل نماینده ترکمنستان پیروز شد تا این تنها برد تیم ملی ایران در مسابقات گرندپری جودو باشد. ایمان نیک اقبال نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم کشورمان هم در آخرین روز این رقابت‌ها برابر حریفی از قزاقستان روی تاتامی رفت و نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

حمیدرضا ملک زاده جودوکار وزن ۱۰۰+ کیلوگرم در همان دور نخست برابر نماینده قزاقستان شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

تیم جودو بزرگسالان جودو پس از موفقیت در بازی‌های آسیایی جاکارتا و جهانی جمهوری آذربایجان امید را برای روز‌های درخشان این رشته ایجاد کرد، اما شکست در رقابت‌های گرنداسلم امارات و مصدومیت جواد محجوب و امروز ناکامی تیم امید در گرندپری ازبکستان باز هم زنگ خطر را در فاصله یک سال و نیم تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای این رشته به صدا در آورد.

این روز‌ها فدراسیون جودو باید به دلیل استعفای درخشان از سمت ریاست به دنبال برگزاری هر چه سریعتر مجمع انتخاباتی خود باشد تا رئیس و نایب رئیس آن مشخص شوند.

سال ۲۰۱۹ از نظر کسب سهمیه المپیک توکیو بسیار از اهمیت بالایی برای تمام رشته‌های ورزشی برخوردار است و فدراسیون جودو باید هرچه سریع‌تر به وضعیت خود سر و سامانی دهد تا برنامه حضور تیم ملی در رقابت‌ها مشخص شود و همچنین به وضعیت تیم‌های پایه و امید رسیدگی کند تا پشتوانه سازی خوبی برای بزرگسالان صورت گیرد.

زنگ خطر برای جودو پایه به صدا در آمده است

کوروش خسرویار کارشناس جودو کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما درباره عملکرد تیم امید گفت: زنگ خطر اصلی برای جودو در تیم‌های پایه به خصوص رده نوجوانان به صدا در آمده است. زمانی که تیم نوجوانان در رقابت‌های لبنان نتیجه نگرفت و بدون تغییر در کادر فنی و ترکیب تیم ملی به کار خود ادامه داده است نمی‌توانیم امروز انتظار موفقیت داشته باشیم.

انتظاری برای کسب مدال از سوی تیم ملی وجود نداشت

او ادامه داد: برای نتیجه نگرفتن این تیم باید کادرفنی پاسخ دهد چرا که آن‌ها در تمرینات حضور داشتند، اما فکر می‌کنم هدف اصلی تیم تنها کسب تجربه در گرندپری بود و انتظاری برای کسب مدال نداشتند. احتمال زیاد فدراسیون برای ایجاد انگیزه در بین اردونشینان تیم ملی آن‌ها را راهی رقابت‌ها کرده است تا بتوانند علاوه بر محک زدن توانایی آن‌ها انگیزه‌ای را هم برای رقابت در بین آن‌ها ایجاد کند.

خسرویار تصریح کرد: یکی از راه‌هایی که باید برای آمادگی و پشتوانه سازی انجام شود همین حضور در تورنمنت‌های مختلف است. البته در کنار آن باید برای نتیجه گرفتن ملی پوشان صبور بود، اما به شرطی که در آینده شاهد موفقیت باشیم و از کنار ناکامی‌ها راحت عبور نکنیم.

برای قهرمان پروری و پشتوانه سازی باید در رده نوجوانان سرمایه گذاری کرد

او افزود: بار‌ها به فدراسیون گفته ام که برای قهرمان پروری و پشتوانه سازی باید در رده نوجوانان سرمایه گذاری کرد و زمانی که هنوز نفرات آماده شکل گرفتن هستند باید در تیم ملی زیر نظر کادر فنی قوی تمرین کنند. در رده بزرگسالان کادر فنی خوبی داریم، اما در رده نوجوانان کادر فنی تیم ضعیف است و نمی‌توان با این وضعیت به رده پایه امیدوار بود.
جودو به یک رشته گران قیمت تبدیل شده است

کارشناس جودو عنوان کرد: برای کسب سهمیه المپیک باید در ده‌ها تورنمنت مختلف و گرندپری شرکت کنیم تا ملی پوشن بتوانند در رنکینگ ۲۰ نفر اول باقی بمانند. این اعزام‌ها با هزینه برای فدراسیون همراه است به همین دلیل این روز‌ها جودوبه یک رشته گران قیمت تبدیل شده است که با توجه به بودجه‌ای که وجود دارد فدراسیون کار سختی در پیش رو دارد.

هدف که مدال آوری بزرگسالان باشد تیم‌های امید و پایه فراموش می‌شوند

او بیان کرد: وقتی هدف تنها مدال آوری رده بزرگسالان باشد تیم‌های امید و پایه فراموش می‌شوند چرا که تمام تمرکز روی مدال‌های رده بزرگسالان است و بحث پشتوانه سازی و قهرمان پروری از یاد‌ها می‌رود. اگر تنها هدف مدال آوری در مسابقات باشد باید نفرات را به صورت گلخانه‌ای انتخاب کنیم و آن‌ها را به رقابت‌ها بفرستیم تا مدال آور بمانیم.

خسرویار عنوان کرد: اگر بودجه‌ای برای رده‌های پایه و استعدادیابی گذاشته شود و تیم‌های پایه بتوانند با بررسی ناکامی‌های خود روی نقاط ضعفشان کار کنند می‌توان به آینده امیدوار بود، اما اگر تیم‌ها رها شوند در هر مسابقه شکست خواهیم خورد.

برنامه استعدادیابی فدراسیون به تور تهران گردی تبدیل شده است

کارشناس جودو گفت: در حال حاضر برنامه استعدادیابی فدراسیون به تور تهران گردی تبدیل شده است و هر سال تعدادی از جودوکاران در تهران رقابت می‌کنند که هنوز خروجی لازم را نداشته است و نتوانستیم رده پایه را به گونه‌ای تقویت کنیم که فاصله ما با تیم‌های دیگر حفظ شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: جودو کسب مدال ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد

 ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد در دیدار با مدیران مجموعه پارک علم و فناوری استان گفت: پیشنهادی از سوی شهرداری مطرح شد مبنی بر این که طرح اولیه‌ای با همکاری مشترک شهرداری و پارک علم و فناوری استان تهیه و ارائه شود تا دیوار‌های مقابل کارخانه برداشته شده و فضای مقابل کارخانه که در اختیار مجموعه کارخانه هم باشد، به عنوان یک فضای شهری زیبا برای استفاده شهروندان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با افزوده شدن این فضا به فضای در دسترس شهروندان، علاوه بر زیباسازی بصری شهری، تعامل بین مردم و مجموعه فناوری نیز افزایش خواهد یافت.

شهردار یزد تصریح کرد: مدیران مجموعه پارک و علم و فناوری استان پس از بررسی‌های لازم، آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنند.

محی الدینی در خصوص مباحثی که در حوزه اجرای شبکه فیبر نوری در سطح شهر یزد مطرح شده بود، گفت: پیمانکاران شرکت سرمایه گذار مشکلاتی در اجرای فیبر نوری ایجاد کرده بودند که مقرر شد با اخذ تعهدات لازم و همچنین پرداخت هزینه خسارتی که این شرکت‌ها وارد کرده اند، مجوز جدیدی صادر می‌شود تا شبکه فیبر نوری در سطح شهر تکمیل شود.

شهردار یزد درباره تعامل و همکاری شهرداری با صندوق پژوهش و فناوری استان اظهار داشت: با توجه به این که شهرداری یزد از سال گذشته سهامدار این صندوق شده است، به زودی تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و رئیس صندوق امضا خواهد شد که انشاالله بستر همکاری‌های سازنده بین دو نهاد در زمینه‌های فناوری، نوآوری و خلاقیت به ویژه در حوزه‌های دانش بنیان را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری و ایجاد ناحیه فناوری هم مقرر شد مجموعه پارک علم و فناوری استان طرح‌های خود را درخصوص ایجاد این ناحیه به شهرداری ارائه کند تا پس ازبررسی این طرح‌ها در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر، جهت اخذ مجوز به کمیسیون‌های مربوطه ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • قهرمانی نسر در مسابقات جودوی نونهالان خراسان رضوی
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • درخشان: آلومینیوم همیشه برای پرسپولیس گربه سیاه بوده و هست
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • نمایش درخشان کاپیتان تیم ملی با ضربه کم‌نظیر (ویدئو)
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • نتایج اسکواش‌بازان ایران در رقابت‌های بین‌المللی قطر جوینور
  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • برخی تیم‌ها گل‌های عجیب می‌خورند!