Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@23:34:22 GMT

توضیحات هاشمی درباره انتخاب شهردار تهران

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۸۷۴۸

 پول‌نیوز - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دو گزینه نهایی تصدی پست شهرداری تهران، عضو حزبی نیستند، گفت: منافع حزبی در انتخاب گزینه‌های نهایی شهرداری تهران در نظر گرفته نشده است.
محسن هاشمی در پایان نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران درباره روند انتخاب شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت:
اعضای شورای شهر تهران از ۱۰ روز پیش ۳۰ نفر از نامزدهای پیشنهادی خود برای تصدی پست شهرداری تهران را اعلام کردند که در روند انتخاب شهردار برخی از آنها انصراف دادند و نهایتا ۱۳ نفر کاندیدا برای تصدی این پست مشخص شد که از این میان پنج نفر از آنها انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امروز یکی دیگر از این پنج نفر انصراف داد و چهار کاندیدای دیگر در جلسه امروز برنامه‌های خود را ارائه کردند و نهایتا در جلسه عصر امروز دو نفر از میان این چهار نفر یعنی آقای آخوندی با ۱۶ رای و آقای حناچی با ۱۱ رای به عنوان گزینه‌های نهایی شهرداری تهران انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در روز سه شنبه نامزدها در صحن علنی شورای شهر حضور نخواهند داشت و رای گیری نهایی انجام می‌شود.
وی در خصوص انتخاب شدن این دو نفر به صورت حزبی گفت: با توجه به اینکه آقایان حناچی و آخوندی عضو حزبی نیستند، بنابراین منافع حزبی در نظر گرفته نشده و ممکن است این دو نفر علاقه حزبی و لابی‌گری در این زمینه داشته باشند اما با توجه به پروسه انتخاب شهردار که از بین گزینه‌های مختلف بوده است، نمی‌توان گفت که روابط سیاسی در انتخابات نقش داشته، البته لابی گری‌های سالمی که در فعالیت‌های سیاسی وجود دارد در اینجا نیز وجود داشته است.
وی تاکید کرد: غلامرضا انصاری که یکی از گزینه‌های شهرداری تهران بود نماینده مجلس بوده و عضویت در شورای شهر دوره چهارم را نیز در کارنامه داشته است. حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی بوده و سال‌ها در شهرداری تهران نیز فعالیت داشته است. تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی و آخوندی هم سابقه زیادی در وزارت مسکن و شهرسازی و وزارت کشور داشته است. بنابراین نمی‌توان گفت گزینه‌ها شایستگی لازم را برای انتخابات شهرداری نداشته‌اند.
به صورت ناآگاهانه برخی تخریب‌های سیاسی وجود دارد و کاندیداها را مظلوم واقع می‌کند. بی‌تردید گفته‌های تخریبی کار درستی نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص آخوندی در حوزه قطارهای حومه‌ای و عملکرد ضعیف وی در این حوزه گفت: در این خصوص فعالیت‌های جدی صورت گرفته ولی تجهیزات آن هنوز نصب نشده است و نمی‌توان گفت که فعالیت قطارهای حومه‌ای کم بوده است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا وزارت کشور همکاری لازم را برای انتخاب شهردار خواهد داشت، گفت: به نظر نمی‌آید نظر حاکمیت برای افراد انتخابی مشکلی داشته باشد و امیدوارم ثبات مدیریت در شهرداری تهران محقق شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: هاشمی شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه منعمی گفت: هرگاه طرح سوال از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری هستیم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای تثبیت جایگاهش شبیه است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مطرح کرد: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورای اسلامی شهر از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالب است.

وی با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه‌ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود.

منعمی افزود: اینگونه انتصابات سیاسی منجر به تأخیر در اجرای پروژه‌ها یا کیفیت نامتعارف آنها می‌شود لذا تاکید دارم شهردار به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضای شوراست و نیز اهداف مدیریت شهری که خدمت رسانی بهتر به شهروندان است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضاست؟ جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالت در جابجایی‌های مدیران ندارند.

وی افزود: اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد. رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.

کد خبر 6088075

دیگر خبرها

  • مصطفی هاشمی: همه در باخت شهرداری گرگان مقصرند
  • توضیحات شرکت گاز ‌تهران درباره قطع گاز مسجد المهدی پردیس
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • توضیحات شهرداری درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر | آفت چوب خوار درختان را پوک کرده بود
  • فضای تفریحی گردشگری سرخه‌حصار توسعه می‌یابد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران