Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو مستعفی شورای فنی کشتی فرنگی گفت: چطور وقتی پیروزی کسب می‌شود ما خودمان را سهیم می‌دانیم، الان هم نمی‌توانیم خودمان را در این شکست سهیم ندانیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران عملکرد خیلی ضعیفی در مسابقات جهانی داشت و بسیاری از منتقدان این تیم بر این باور بودند که تصمیمات شورای فنی کشتی فرنگی هم در این نتایج تاثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر با بهرام مشتاقی که عضو این شورا بود و پس از استعفای خادم از ریاست فدراسیون کشتی، وی نیز از سمتش استعفا کرد گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

در حال حاضر انتقاد‌های زیادی در خصوص این که اشکانی شایستگی سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی را ندارد مطرح می‌شود. هنوز هم از انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی دفاع می‌کنید؟

از روزی که اشکانی هدایت تیم ملی کشتی فرنگی را بر عهده گرفت به جز ۳ ماه اول و همین طور مسابقات جهانی اخیر، عملکرد موفقی داشته است. ما عادت داریم تا یک شکست رخ می‌دهد به دنبال تغییر مربی هستیم. این کار اصلا درست نیست، چون تا مربی با تیم آشنا می‌شود یک مربی دیگر جایگزین او می‌کنیم. ضمنا در مسابقات جهانی مجارستان، با تیم جوانی رفتیم که تیم اصلی ما نبود.

اما تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات جهانی مجارستان ناکام بود.

به هر حال مقصر هر ناکامی که سرمربی نیست. مسائل مختلفی مثل قرعه، آب‌وهوا و داوری هم می‌تواند در نتایج کشتی‌ها تاثیرگذار باشد.

پس نقش شورای فنی کشتی فرنگی چقدر در این ناکامی چقدر است؟

ما هم در این شکست سهیم هستیم، همان طور که در کشتی آزاد هم شورای فنی این رشته در ناکامی آزادکاران دخیل هستند. چطور وقتی پیروزی کسب می‌شود ما خودمان را سهیم می‌دانیم، الان هم نمی‌توانیم خودمان را در این شکست سهیم ندانیم.

اشکانی در مصاحبه‌های مختلفی علیه یکی از اعضای شورای فنی موضع‌گیری کرد و عنوان کرد که وی به دنبال ضربه زدن به تیم ملی کشتی فرنگی بوده است.

در رای‌گیری‌هایی که در شورای فنی انجام می‌شد اشکانی همیشه برنده بود و در شورای فنی که ۶ نفر هستند فقط یک یا ۲ رای مخالف وجود داشت.

به نظر می‌رسد اشکانی قصد دارد نتایج ضعیف تیم ملی را با مقصر جلوه دادن برخی منتقدانش توجیه کند.

فکر نمی‌کنم این طور باشد. اشکانی مسئولیت این ناکامی را بر عهده گرفته و آن را پذیرفته است. هیچ کس دیگری را نیز مقصر معرفی نکرد.

اشکانی هنوز هم اعتقاد دارد تیم ملی کشتی فرنگی می‌تواند در المپیک توکیو ۳ مدال کسب کند!

به نظر من تیم ملی کشتی فرنگی تیم بدی نیست. من نمی‌خواهم توجیه کنم، اما واقعا در مسابقات جهانی با قرعه بدی روبرو شدیم. مثلا در ۷۲ کیلوگرم هم هیچ اشتباهی نداشتیم. اگر گرایی مشکلی داشت یک نامه به شورای فنی می‌نوشت. این کشتی‌گیر اگر وزن کم نمی‌کرد ارسلان به مسابقات جهانی اعزام می‌شد، چون ارسلان در ۷۲ کیلوگرم ارسلان انتخاب شده بود. اگر هم وزن کم نمی‌کرد باید در ۷۷ کیلوگرم کشتی می‌گرفت که در این وزن هم نمی‌توانست کشتی بگیرد، چون او به پشتام باخته بود. برای بازی‌های آسیایی گرایی را به جای پشتام فرستادیم، اما برای مسابقات جهانی نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم. اگر پشتام را به هیچ مسابقه‌ای اعزام نکنیم که امکان‌پذیر نیست. برای این که گرایی را به مسابقات جهانی اعزام کنیم مجبور شدیم در نهایت حق ارسلان را ضایع کنیم. البته ارسلان به مسابقات جهانی امید‌ها رفت. به گرایی گفتیم که اگر می‌خواهی در مسابقات جهانی کشتی بگیری باید به یک وزن پایین‌تر بیایی. گرایی که همیشه می‌گفت: سرباز وطن است و در اختیار کادر فنی است نباید بگوید که به دلیل کم کردن وزن شکست خورده است. اگر گرایی با وزن جدیدش مشکل داشت نمی‌توانست رقابت نزدیکی با حریفش داشته باشد.

پس از المپیک ۲۰۱۲ بود که شما و برخی دیگر به شدت از عملکرد محمد بنا انتقاد و رفتن این مربی را از تیم ملی کشتی فرنگی زمینه‌سازی کردید، در حالی که فرنگی‌کاران ایران در این رقابت‌ها ۲ مدال برنز کسب کرده بودند. اگر الان به آن زمان برگردیم باز هم این انتقاد‌ها را انجام می‌دهید؟

اتفاقی که پس از المپیک ریو افتاد این بود که بنا توقع داشت موفقیت‌هایی که در المپیک لندن کسب کرده بود را تکرار کند. وقتی نتوانست این موفقیت را تکرار کند گریه کرد و گفت که شکست خورده است، اما واقعا ۲ مدال برنز در المپیک شکست نبود. بنا آنقدر توقعش بالا بود که این ۲ مدال را شکست می‌دانست. ما بنا را بیرون نکردیم. خودش خواست که برود.

اما به نظر می‌رسد نبود بنا یک خلاء بزرگ برای کشتی فرنگی ایران بود.

هر مربی که در کنار ما نباشد یک خلاء است و این موضوع فقط محدود به یکی دو مربی خاص نمی‌شود. اگر من و دیگران هم نباشیم اتفاق خوبی نیست. چرا فقط اسامی چند مربی را می‌گوییم و نامی از مربیان دیگر نمی‌بریم؟

با توجه به شرایط فعلی کشتی فرنگی، بازگشت بنا می‌تواند این وضعیت را بهتر کند؟

چرا نتواند؟ بنا می‌تواند مدیر تیم ملی باشد، عضو شورای فنی باشد، سرمربی یک بخش کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باشد، اما او خودش نیامد و ما و مردم را سرکار گذاشت. خانه کشتی برای قهرمانان ما است و بنا هم جزو همین دسته است. او رکوردی به جا گذاشته که جاودانه است و فکر نکنم تا ۲۰۰ سال دیگر شکسته شود. ما به بنا گفتیم برو؟ خودش گریه کرد و رفت. من بار‌ها به بنا گفتم به شورای فنی یا هر جای دیگری بیا. آن وقت از خادم انتقاد می‌کنند که چرا دبیر یا بنا را راه نمی‌دهید. انتقاد نباید مغرضانه باشد اگر مغرضانه باشد پاسخ من هم مغرضانه خواهد بود.

این که گفته می‌شود تصمیماتی که در شورای فنی گرفته می‌شود تحت تاثیر نظرات خادم بوده را چقدر قبول دارید؟

به مقدسات قسم می‌خورم که اینگونه نیست. بار‌ها تصمیماتی در شورای فنی تصویب شده که خادم مخالف آن بوده، اما اعتراضی نداشته است. در شورای فنی وقتی رای‌گیری می‌شد خادم هیچ دخالتی نمی‌کرد او تنها یک ناظر بود. البته برخی مسائل را خادم باز می‌کرد و ما درباره آن تفکر و در نهایت رای‌گیری می‌کردیم. اگر غیر این بود ما در شورا نمی‌ماندیم. مگر ما آبرو نداریم؟

برای کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی چه تصمیمی دارید؟

منتظر هستیم بنی‌تمیم جلسه‌ای در این زمینه بگذارد تا در خصوص کادر فنی تیم ملی تصمیم‌گیری کنیم.

گزینه‌ای برای جانشینی اشکانی مدنظر دارید؟

گزینه‌هایی داریم که می‌توانند سرمربی تیم ملی هم باشند. گزینه‌های که برخی از آنها از قهرمانان بزرگ دنیا بودند.

این مربیان از اشکانی بهتر هستند؟

بله، در حال حاضر مربیانی هستند که در شورای فنی هم حضور دارند. البته منتظر بازگشت تیم امید هستیم و احتمالا در آن زمان جابجایی‌هایی خواهیم داشت. البته باید دید پازاج مدیر تیم ملی می‌ماند یا خیر. چون مدیر تیم ملی باید گزینه‌ها را به شورای فنی معرفی کند.

گفت‌وگو از آرش عبدی

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد بنا تیم ملی کشتی فرنگی رسول خادم اشکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرزازاده و درستکار در بین برترین‌های سال آسیا

مجمع سالیانه شورای کشتی آسیا هم اکنون در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است. امین میرزازاده فرنگی کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشورمان با توجه به عملکرد درخشان در سال ۲۰۲۳ میلادی به عنوان برترین فرنگی کار سال آسیا معرفی شد.

همچنین در این مراسم پژمان درستکار سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، به عنوان برترین مربی سال ۲۰۲۳ آسیا انتخاب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • واکنش قطر به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین: روزی اندوه‌بار برای عدالت و شکستی برای تلاش‌های برقراری صلح در منطقه است
  • این ۲ کشتی گیر ایرانی برترین فرنگی کار و مربی سال آسیا شدند
  • تیم ملی کشتی فرنگی همچنان در بیشکک!
  • لغو پرواز تیم ملی کشتی فرنگی به ایران به دلیل سیل در دوبی
  • میرزازاده و درستکار در بین برترین‌های سال آسیا
  • میرزازاده، برترین فرنگی کار سال ۲۰۲۳ آسیا شد
  • میز بیلیاردی که خودش را با امواج در کشتی تراز می کند (فیلم)
  • اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مریوان
  • اتفاق باورنکردنی؛ چاقوکشی مربیان در کشتی نونهالان! + ویدیو
  • سیل در فرودگاه دبی؛ بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی به تاخیر افتاد