Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@14:24:36 GMT

بی خوابی چه دردسر هایی به همراه دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۹۳۴۴

بی خوابی چه دردسر هایی به همراه دارد؟

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  این روزها خیلی از ما ساعت‌ها پای شبکه‌های اجتماعی هستیم.اوج اعتیاد ما به آنها شب‌ها قبل از خواب است که تا سری می‌چرخانیم ساعت سه نصفه‌شب است و ما همچنان نخوابیده‌ایم و با این حال باز هم انگیزه‌ای برای خواب نداریم. غافل از اینکه این بی‌خوابی‌ها به‌تدریج دردسرهای بزرگی را برای ما فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برخی از این دردسرها را برای شما می‌شمارم.

بیشتربخوانید : این کار‌ها قبل از خواب ممنوع

پیری پوست

اگر طی چند شب اخیر خوب نخوابیده‌اید، به احتمال زیاد زیر چشم‌تان گود می‌افتد و حتی در برخی موارد تیره هم می‌شود. این یکی از نشانه‌های طبیعی بی‌خوابی است که در چهره شما نمایان می‌شود. البته در درازمدت کمبود خواب مضرات دیگری برای پوست شما خواهد داشت. زمانی که شما خواب منظمی نداشته باشید، هورمون کورتیزول که نوعی هورمون استرس است در بدن شما آزاد می‌شود. تحقیقات مشخص کرده کورتیزول کشسانی پوست را کاهش می‌دهد و به مرور پوست شما خسته و خطوط ظریف روی آن ظاهر می‌شود.

فراموشی

یکی از دلایلی که به دانش‌آموزان توصیه می‌شود نیاز به خواب کافی دارند این است که کمبود خواب با از دست دادن حافظه کوتاه‌مدت در ارتباط است.

پژوهشگران دانشکده پزشکی هاروارد اعلام کرده‌اند اگر به اندازه کافی نخوابید مشکلات زیادی در حفظ اطلاعات جدید خواهید داشت و نیاز دارید کسی اطلاعات و مسائل مختلف را به شما یادآوری کند.

قضاوت ضعیف

اگر قرار است فردا تصمیم مهمی بگیرید، بهتر است شب خوب بخوابید. چرا؟ چون بی‌خوابی ممکن است در قدرت تصمیم‌گیری شما تاثیر بگذارد و شما تصمیمات ضعیفی درباره خانواده، زندگی حرفه‌ای یا سلامت‌تان بگیرید. موضوع بدتر این است که کسانی که کم‌خوابی را تجربه می‌کنند ممکن است این نکته را باور کنند که کم‌کم نیازی به خوابیدن ندارند و به مرور سلامتی خود را به خطر بیندازند.

کاهش تمایلات عاطفی

هنگامی که شما به اندازه کافی نخوابید خلق و خوی شما در مواجهه با شریک زندگی‌تان تغییر می‌کند و ممکن است روابط زناشویی شما به خطر بیفتد. مشکلات خواب می‌تواند میل جنسی شما را کاهش دهد. در یک مطالعه محققان نتیجه گرفته‌اند وقفه تنفسی (آپنه) در خواب با کاهش میل جنسی در ارتباط است و بیماران مبتلا به آپنه خواب در پایین‌ترین سطح میل جنسی قرار دارند.

بدن‌درد

بی‌خوابی به شدت با دردهای مزمن بدن ارتباط دارد. محققان کشف کردند بیماران مبتلا به درد مزمن از افزایش شدید درد همزمان با بی‌خوابی سخن می‌گویند. به عبارت دیگر، هنگامی که به اندازه کافی در خواب نباشید، خطر بیشتری برای داشتن درد عضلات دارید.

سردرد

اگر سردردهای مکرر دارید بهتر است عادت‌های خواب خود را بررسی کنید، چراکه بی‌خوابی یکی از عوامل شروع سردرد و میگرن است. علاوه بر این حملات میگرنی در افرادی که خواب نامنظمی دارند بیشتر است. بنابراین برای کاهش حملات میگرن‌تان بهتر است با خوب خوابیدن شروع کنید.

منبعک روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

دردسرهای بی‌خوابی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امروز عصر آسمان قم نیمه ابری و ابری همراه با رگبار و رعد وبرق خواهد بود گفت: عصرامروز شاهد وزش باد شدید با سرعت ۶۵ کیلومتر برساعت واحتمالا همراه با گرد و خاک در برخی مناطق خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حتمالا در جنوب استان شاهد بارش های بیشتری باشیم افزود: حداقل دمای امروز ۱۶ درجه سانتیگراد ثبت شده و احتمالا به ۳۰ درجه سانتیگراد برسد.

قاضی با بیان اینکه فردا صبح آسمان قم نیمه ابری تا ابری همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود گفت: عصر فردا نیز شاهد افزایش میزان سرعت باد و رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

وی افزود: پیش بینی میکنیم دمای هوا در قم فردا سه شنبه با کاهش ۱۰ درجه‌ای به حداکثر به ۲۰ درجه سانتیگراد برسد.

دیگر خبرها

  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • آشنایی با یک تاثیر منفی کم خوابی
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • رگبار باران و وزش باد در مازندران
  • آسمان مازندران امروز ابری همراه با رگبار باران
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است