Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@12:07:30 GMT

شناخت انواع برش ها

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۹۴۷۶

شناخت انواع برش ها

خبرگزاري آريا -
روش خرد کردن مواد غذايي را مي توان در سه دسته ي "خرد شده در تکه هاي بزرگ"، "خرد شده در تکه هاي متوسط" و "خرد شده در اندازه ي بسيار ريز يا اصطلاحاً چرخ شده" تقسيم کرد.
در برش زدن ها، هميشه به خاطر داشته باشيد كه به طور يكنواخت و مساوي، مواد غذائي مورد نظر را برش بزنيد. در برش زدن، ضخامت و اندازه‌ برش ها مهم مي باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زيرا اگر تمامي قطعات به يك اندازه برش زده شوند، پخت مواد غذايي مورد نظر نيز به طور يكسان انجام مي شود.

انواع برش هاي هويج
برش مکعبي يا چهارگوش [Paysanne]
سبزي ها مثلاً هويج را، در كنار هم قرار دهيد و آن ها را برش هاي طولي بزنيد و به شكل قطعات باريک و دراز درآوريد. حال اين قطعات باريک را، كنار هم قرار دهيد و آن ها را از عرض برش بزنيد تا قطعات چهارگوش به دست آيد.
برش مکعبي در سايز بزرگ
اين نوع برش بايد به صورت مکعب هايي در ابعاد 2 سانتيمتر انجام شود. از اين نوع برش معمولاً براي دستور طبخ غذاهايي مثل انواع خوراک ها استفاده مي شود. سيب زميني، پياز و هندوانه برش مکعبي در سايز بزرگ داده مي شوند.
برش مکعبي در سايز متوسط
در اين نوع برش مکعب ها بايد اضلاع 1.5 سانتيمتر داشته باشند. در طبخ غذا معمولاً سبزيجاتي مثل گوجه فرنگي، چغندر، فلفل دلمه اي و خيار به صورت برش هاي مکعبي در سايز متوسط خرد مي شوند.
برش مکعبي در سايز کوچک
در اين برش ابعاد اضلاع مکعب ها نبايد بيشتر از 0.5 سانتيمتر باشند. اين نوع برش براي خرد کردن سبزيجاتي از جمله کرفس، هويچ، پياز و فلفل در دستور طبخ غذاها استفاده مي شود.
برش مکعبي در سايز ريز
از اين نوع برش معمولاً براي استفاده از سبزيجات براي درست کردن انواع سس، سوپ (بخصوص سوپ هاي رقيق) و چاشني ها استفاده مي شود. ابعاد مکعب ها در اين نوع برش نبايد بيشتر از 3 ميليمتر باشند.

سيب زميني، پياز و هندوانه برش مکعبي در سايز بزرگ داده مي شوند
لوزي [Lozenge]
سبزي هائي چون هويج را، از طول به رشته هاي باريک برش بزنيد. آنگاه اين برش هاي طولي را، كنار هم قرار دهيد و از عرض به طور اريب آن ها را برش بزنيد. سعي كنيد برش هاي عرضي را، يكنواخت و مساوي بزنيد تا تكه هاي به دست آمده، يک شكل باشند.
استوانه اي [Oblique]
از اين نوع برش، معمولاً براي سبزي هاي استوانه اي شكل مانند هويج استفاده مي شود. انتهاي هويج را به صورت اريب برش بزنيد. حالا چاقو را در همان حالت اريب نگه داريد و هويج را، به اندازه‌ يک چهارم حالت اوليه بچرخانيد. اكنون دوباره آن را برش اريب بزنيد. اين كار را تا آخر ادامه دهيد و با هر برش، هويج را بچرخانيد.
گرد [Round]
سبزي هاي دايره شكل و گرد مانند سيب زميني و يا چغندر را طوري برش بزنيد كه داراي پهناي يكسان باشد و به شكل سكه هاي بزرگ برش بخورند. مي توانيد اين برش هاي گرد را نيز، از وسط به دو نيم كنيد تا به شكل نصف قرص ماه باشد.
ريز كردن سبزي ها
براي خرد كردن سبزي هائي مانند ترب، سيب زميني و ...، نخست بهتر است قسمت هاي گرد آن را برش بزنيد و كنار بگذاريد تا قطعات يكساني به دست آوريد و اين مراحل را ادامه دهيد. با استفاده از چاقوي تيز سرآشپز، لبه هاي گرد ترب را برش بزنيد و جدا كنيد. سپس ترب را از درازا به قطعات نسبتاً پهن برش بزنيد. حالا هر قطعه را از درازا به 2 تا 3 قسمت برش بزنيد و اين قطعات طولي برش خورده را، در كنار هم قرار دهيد. بعد آن ها را از پهنا برش بزنيد تا قطعات كوچك‌تري به شكل حبه‌ي قند به دست آيد.
چرخ کردن
کوچکترين نوع برش چرخ کردن است. براي انجام اين برش به کمک چاقو ابتدا بايد سبزي را برش مکعبي در سايز ريز 0.5 سانتيمتري خرد کرده و سپس اينکار را براي دوبار تکرار کنيد. سير رايج ترين سبزي است که به اين روش خرد مي شود.
به ياد داشته باشيد هر چه ابعاد چاقوي کوچکتر باشد اين نوع برش يکدست تر انجام مي شود و البته طعم سير، موسير و يا پياز قوي تر احساس مي شود. بنابراين اگر مايل نيستيد سس شما بيش از اندازه مزه ي سير بگيرد بهتر است سير را به جاي چرخ کردن، با برش مکعبي در سايز ريز خرد کنيد.
گردآوري: بخش آشپزي بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف قطعات پهپاد در مرز رومانی و اوکراین

وزارت دفاع رومانی اعلام کرد اواخر روز پنجشنبه در مزرعه‌ای در نزدیکی رودخانه «دانوب» و در مرز با اوکراین قطعاتی از یک هواپیمای بدون سرنشین را شناسایی کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع رومانی به همراه ساختار‌های تخصصی نظامی و امنیتی این کشور در حال بررسی این رویداد هستند.

گفتنی است، رومانی عضو ناتو است. اگر یکی از اعضای این ائتلاف نظامی هدف حمله قرار گیرد، ناتو تعهد دفاعی متقابل دارد. با این حال رومانی می‌گوید هیچ مدرکی دال بر حمله عمدی پیدا نکرده است. 

علیرغم فضاسازی رسانه‌ای علیه مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور هیچ قصدی برای حمله به کشور‌های عضو ناتو ندارد. وی در ادامه تصریح کرد که اگر غرب جنگنده‌های اف ۱۶ را در اختیار اوکراین قرار دهد، روسیه آن را سرنگون خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • کشف قطعات پهپاد در مرز رومانی و اوکراین
  • امکان ندارد گروه ایران را حدس بزنید!
  • در کنسرت‌های نوروزی علیرضا طلیسچی چه گذشت؟
  • سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • راز‌هایی درباره کیک پنیری که تا بحال نشنیده‌اید
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد
  • هفت تصویر عجیب که ذهن را به چالش می‌کشد؛ دقت چشم و ذهن خود را محک بزنید!
  • افزایش ۱.۶ میلیارد متر مکعبی حجم آب دریاچه ارومیه
  • پیشرفت ۷۴ درصدی فاز یک طرح رینگ شهری یزد + عکس