Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@15:48:34 GMT

معرفی سالن کوه دزفول

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۹۷۲۴

معرفی سالن کوه دزفول

سالن نام کوهی به ارتفاع ۲۶۵۰ متر در شهرستان دزفول و در شمال استان خوزستان در مرز این استان با استان لرستان و نیزاز نظر تقسیمات کشوری در بخش سردشت دزفول واقع شده که در منطقه کوهستانی زاگرس بختیاری قرار دارد. جهت کوه به صورت شمال غربی - جنوب شرقی و امتداد آن ۳۸ کیلومتر است.

سالن کوه در همسایگی کوه هفت تنان با ارتفاع ۲۰۰۰ متر، قرار دارد، دیواره‌های عظیم هفت‌تنان و سالن کوه مناسب‌ترین محل برای دیواره نوردی و سنگ نوردی حرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کوه یکی از کوه‌های مرتفع و برفگیر استان خوزستان است که علاقه‌مندان زیادی برای ورزش کوهنوردی حرفه‌ای به این کوه مراجعه می‌کنند. در تابستان دارای آب و هوای مناسب جهت ییلاق عشایر درون کوچ احمد فداله و سید ولی الدین است و دارای هفت چشمه می‌باشد که در دامنه این کوه واقع اند و آب نسبتاً فراوانی دارند. آبشار شوی که یکی از آبشار‌های زیبا و دیدنی دنیاست در جنوب غربی سالن کوه قرار دارد. همچنین در قسمت‌های مختلف این کوه، دیدنی‌های طبیعی شگفت انگیز نظیر آبشارها، غار‌ها و چشمه سار‌های زیبایی قرار دارد.





مسیر‌های صعود به سالن کوه دزفول:
۱ - مسیر روستای خرمیزان از ضلع شمالی

۲- مسیر روستای چلون از شلع شمالی

۳- مسیر روستای المون از ضلع شمال غربی

۴- مسیر روستای تپی از ضلع جنوبی

۵ - مسیر جازسون پاره از ضلع جنوب شرقی

۶ - مسیر روستای لطف آباد و تودو از ضلع جنوب شرقی

منبع: بیتوته

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گردشگری دزفول سالن کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود

به گزارش ایسنا به نقل از روابط اداره کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و ارزشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق(ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.
مطابق این گزارش، ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه از سر گرفته خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سالن های نمایشی در ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه اجرا نخواهند داشت 
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • فوت یک نفر در کرمان بر اثر صاعقه
  • انتخاب معلم دزفولی به عنوان معلم نمونه کشوری
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول