Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@10:00:05 GMT

چگونه صرع را کنترل کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۹۸۳۰

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی معجون انرژی‌زا را به علت داشتن خاصیت ضد تشنجی برای مبتلایان به صرع مفید دانست. ناطقان: معجون سیاه دانه و عسل (دوسین) حاوی انواع ویتامین‌های A، C،D ، E، گروه ویتامین‌های B، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، فیبر، کلسیم، آهن، فسفات، مس، روی(زینک)، کاروتن، قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز،‌ اسیدفولیک، تیموکینون ، ساپونین، آنتوسیانین و اسید چرب امگا3 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




برای بررسی خواص معجون سیاه دانه و عسل و اینکه مصرف این معجون برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهمترین خواص معجون سیاه دانه و عسل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهمترین خواص معجون سیاه دانه و عسل اظهار کرد: این معجون به علت داشتن ماده‌ای به نام تیموکینون خاصیت ضد تشنجی دارد؛ بر اساس مطالعات انجام شده معجون سیاه دانه و عسل برای مبتلایان به صرع، به ویژه افرادی که نسبت به داروهای شیمیایی مقاوم هستند، مفید است.


عظمایی درباره خواص دیگر معجون سیاه دانه و عسل بیان کرد: این معجون خاصیت آنتی بیوتیکی و ضد باکتریایی و ویروسی داشته و به دفع باکتری استافیلوکوک اورئوس و به دفع باکتری استافیلوکوک اورئوس و رفع عفونت معده (هلیکو باکتر پیلوری) و مجاری ادراری کمک می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: معجون سیاه دانه و عسل نقشی موثر در کنترل قند، چربی و فشار خون دارد و به علت داشتن ویتامین‌های آ، سی، ای و کاروتن خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف و انواع سرطان‌ها به ویژه سرطان روده بزرگ، سینه، مغز، لوسمی و دهان محافظت می‌کند.

عظمایی تأکید کرد: معجون سیاه دانه و عسل تأثیری چشمگیر در کاهش تبع‌های بلغمی و سوداوی دارد، همچنین برای مبتلایان به آسم، سرماخوردگی، سینوزیت، تورم لوزه‌ها، گلودرد و ناراحتی پروستات مفید است.


وی تصریح کرد: معجون سیاه دانه و عسل نقشی موثر در تقویت دستگاه گوارش دارد و به رفع زخم معده و دفع انگل‌های روده‌ای کمک می‌کند، همچنین نقشی موثر در شادابی و جوان‌سازی پوست دارد و برای مبتلایان به لک و پیس (برص یا ویتیلیگو) مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: معجون سیاه دانه و عسل تأثیری چشمگیر در ازیاد تعداد اسپرم، درمان ناباروری در مردان و افزایش قدرت باروری در زنان دارد و  در ترک اعتیاد به مواد مخدر در معتادان کمک می‌کند.


عظمایی اظهار کرد:‌ معجون سیاه دانه و عسل اضطراب، استرس و تپش قلب را رفع می‌کند، معجونی انرژی‌زاست که تأثیری چشمگیر در تقویت عمومی بدن و سیستم قلبی و عروقی دارد، همچنین ترکیب سیاه دانه و عسل عوارض ناشی از داروهای شیمیایی را از بین می‌برد.

وی بیان کرد: معجون سیاه دانه و عسل نقشی موثر در افزایش شیر مادران، کنترل وزن و تناسب اندام، درمان تنبلی تخمدان، پاکسازی سموم از کبد و کلیه‌ها، دفع سنگ کلیه، تقویت رویش مو و ابروها، رفع بی خوابی، بواسیر (هموروئید)، یبوست، غلظت خون، کمر درد، دردهای مفصلی (آرتریت) و رماتیسمی (آرتریت روماتوئید)، کم خونی، سردردهای میگرنی و حساسیت پوستی(آلرژی) دارد.
موارد منع مصرف معجون سیاه دانه و عسل

عظمایی درباره موارد منع مصرف معجون سیاه دانه و عسل اظهار کرد: مصرف این معجون برای زنان باردار ممنوع است و افرادی که از داروهای شیمیایی ضد فشار خون استفاده می‌کنند نباید این معجون را همزمان با داروهای خود میل کنند.

مواد لازم برای تهیه یک کیلوگرم معجون سیاه دانه و عسل

سیاه دانه 100 گرم
عسل طبیعی یک کیلوگرم

*طرز تهیه معجون سیاه دانه و عسل
- نخست سیاه دانه را نیم‌کوب سپس سیاه دانه نیم‌کوب شده را بلافاصله با عسل مخلوط کنید.
- افراد توجه کنند که سیاه دانه نباید پودر شود.
- معجون سیاه دانه و عسل را می‌توان روزانه (صبح، عصر و شب) دو تا سه قاشق مرباخوریل میل کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: کنترل صرع ، سیاه دانه و عسل ، آشپزی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کنترل صرع آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانه ضد آلرژی و ضد التهاب

آفتاب‌‌نیوز :

دانه‌های گشنیز حاوی روغن ضروری است که سرشار از مغذی‌های گیاهی مفید می‌باشد، ترکیب عمده روغن گشنیز لینالول میباشد که بیش از دو سوم آن را تشکیل میدهد.

رینیت آلرژیک یک بیماری علامت­دار در بینی است که پس­ازتماس با آلرژن القاءشده و دراثر التهاب غشا‌های پوشاننده بینی ایجاد می­شود. این مشکل بهداشتی در سطح جهان ضمن درگیر ساختن تمامی قومیت_ها و گروه‌های سنی بر اقتصاد و زندگی خانوادگی فرد مبتلا، سیستم بهداشتی درمانی و به طور کلی اقتصاد جامعه تاثیر منفی می­گذارد. درمان دارویی رینیت آلرژیک یه طور عمده بر تجویز آنتی هیستامین­‌ها و کورتون­ها متکی است که اثرات درمانی کمی داشته و بیشتر کاهش دهنده موقتی علائم بیماری هستند و از طرفی مصرف طولانی مدت آن‌ها با عوارض جانبی همراه است.

مطالعات مختلفی در خصوص اثرات ضد التهابی گیاهان دارویی در دنیا انجام شده است که در این میان گشنیز از جمله گیاهانی است که به خاصیت ضد التهابی و ضد آلرژیک آن اشاره شده است. دانه­های گشنیز حاوی ۵/۰ تا ۱ درصد روغن ضروری است که سرشار از ترکیبات کارون، ژرانیول، لیمونن، بورنئول، کامفور، لینالول، کوئرستین، کامفرول، رامنتین و اپی ژنین می­باشد. گشنیز همچنین حاوی ترکیبات پلی­فنولی مانند کافئیک اسید و کلروژنیک اسید می­باشد. گشنیز به طور گسترده در طب سنتی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری‌های سیستم تنفسی و ادراری، تسکین اضطراب و بیخوابی، آلرژی­ها، اسهال خونی، سوختگی­ها، سرفه، التهاب مثانه، سرگیجه، ادم، تب یونجه، سردرد، بواسیر، جوش، عفونت­های دستگاه ادراری و .. مورد استفاده قرار گرفته است.

در مطالعات صورت گرفته اثر عصاره دانه گشنیز بر علائم همچون آب ریزش بینی، احتقان بینی و سوزش چشم به بهبود آن منجر شده است که می­تواند نسبت به درمان­های رایج موثرتر باشد. بهبودی مشاهده شده در علایمی به علت وجود ترکیبات فلاونوئیدی، ترکیبات فنولی و ترپنی عصاره دانه گشنیز است. به علاوه، مشخص شده است که روغن­های ضروری و بخش­های دارای ترکیبات پلی فنولی در بعضی از گیاهان دارویی اثرات ضد التهابی و ضد دردی دارند و ترکیبات مونوترپنی همچون لینالول موجود در دانه گشنیز نقش اصلی را در فعالیت ضد التهابی بازی می­کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • قیمت بهترین انواع آسیاب قهوه و اکسسوری قهوه
  • با فواید غنی زردچوبه و دانه چیا آشنا شوید
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه + فیلم
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • کشف ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در دورود
  • دانه های برف منطقه درآلو شهرستان رابر را سفیدپوش کرد
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند