Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:02:43 GMT

سروری: وقف، صدقه جاریه‌ای که تا قیامت همراه واقف است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۷۹۹۵۴

سروری: وقف، صدقه جاریه‌ای که تا قیامت همراه واقف است

خبرگزاری تسنیم: پرویز سروری سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران در همایش وقف و تجلیل از واقفان نیک‌اندیش طی سخنانی وقف را صدقه‌ای جاریه خواند که حسنه و ثواب آن تا روز قیامت همراه واقف خواهد بود و دراین باره گفت: کسانی هستند که با رخت بستن از دنیا، رمانشان از دنیا به طور کلی جدا می‌شود، اما در این میان کسانی هم هستند که صدقه جاریه‌ای برای خود باقی می‌گذارند؛ همانند واقفانی که با وقف خود تا روز قیامت به دیگران خیر می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها افرادی هستندکه حساب جاریه آن‌ها هیچگاه از بین نمی‌رود.

وی ادامه داد: واقف با وقف خود، حساب بانکی ویژه‌ای برای خود باز می‌کند و تا یوم القیامه از آن منفعت می‌برد.

سروری محرومیت‌زدایی و گره از کار مردم باز کردن را از ماموریت‌های مهم آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: حرکتی که با حضور آیت‌الله رئیسی در تولیت آستان قدس رضوی صورت گرفت این بود که دفاتر محرومیت‌زدایی در استان‌ها تشکیل شود تا با این کار هم گره از کار مردم باز شود و هم بذل عنایت امام‌رضا (ع) شامل حال همگان شود. یکی از دستاورد‌های آن این بود که افرادی که تاکنون به زیارت امام رئوف (ع) نرفته بودند به محضر حضرت رضا (ع) شرفیاب شدند.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان تهران به دیگر خدمات این دفتر اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰ هزار سبد کالایی برای رفع نیاز‌های مردم در میان محرومان استان تهران عرضه شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: پرویز سروری وقف صدقه جاریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۷۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه جشنواره، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

مطابق این گزارش، شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش «سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.
۲. نمایش «الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روز‌های ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ماه در پلاتو الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.
۳. نمایش «پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.
۴. نمایش «پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.
۵. نمایش «دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدای حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.
۶. نمایش «سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست ویکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهر‌های محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و اخبار آن بر روی وب سایت جشنواره به نشانی www.shamstoos.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • آماده سازی کتیبه‌های دست نویس ایوان های صحن انقلاب و آزادی ویژه دهه کرامت
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت