Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@02:33:31 GMT

روشی تازه برای پیش‌بینی بیماری قلبی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۰۰۱۵

پژوهشگران آمریکایی در بررسی جدیدی دریافتند که پیش‌بینی بیماری قلبی عروقی، با اسکن رسوبات کلسیم در شریان ممکن است. آفتاب‌‌نیوز : یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که "ﺳﯽ‌ﺗﯽ اﺳﮑﻦ ﮐﻠﺴﻴﻢ ﮐﺮوﻧﺮﯼ" (coronary CT calcium scan) بیماران، معیار بهتری برای بررسی خطر "بیماری سرخرگ کرونری" (CAD) و حمله قلبی است. در این روش، سفت شدن شریان به دلیل رسوبات کلسیم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"جفری اندرسون" (Jeffrey Anderson)، پژوهشگر متخصص قلب و عروق و از پزشکان "مرکز قلب اینترماونتین" (Intermountain Heart Institute) در آمریکا گفت: ما با داشتن اسکن‌های ﮐﻠﺴﻴﻢ ﮐﺮوﻧﺮﯼ، نشانگری در اختیار داریم که می‌تواند وجود بیماری‌های مربوط به آناتومی را نشان دهد. هدف ما این نیست که تنها با در نظر گرفتن خطراتی که بیمار با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، امکان وجود بیماری را بررسی کنیم زیرا این عوامل نمی‌توانند وجود واقعی بیماری را مشخص کنند.
وی افزود: بیماری‌های قلبی عروقی، بزرگترین دلیل مرگ‌ و میر در آمریکا محسوب می‌شوند و تشخیص افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند، زیرمجموعه این گونه به شمار می‌رود.
پژوهشگران در این بررسی جدید موفق شدند ۱۱۰۷ نفر که دارای علائم بیماری‌های قلبی عروقی بودند، شناسایی کنند. آنها در این پژوهش، اسکن‌های "پت- سی‌تی" (PET/CT)‌ بیماران را نیز بررسی کردند.
برای تشخیص افراد مبتلا به بیماری سرخرگ کرونری، شرایط شرکت‌کنندگان پیگیری شد و پژوهشگران دریافتند که ﺳﯽ‌ﺗﯽ اﺳﮑﻦ ﮐﻠﺴﻴﻢ ﮐﺮوﻧﺮﯼ، بهتر می‌تواند وجود بیماری سرخرگ کرونری را نشان دهد. این بررسی‌ها، تنها به عوامل استانداردی مانند سن، فشار خون و سطح کلسترول بستگی دارد.
اندرسون گفت: وجود کلسیم در سرخرگ، نمی‌تواند جزئیات کاملی ارائه دهد اما می‌تواند وجود بیماری را مشخص کند. نتایج بررسی ما نشان می‌دهد که ﺳﯽ‌ﺗﯽ اﺳﮑﻦ ﮐﻠﺴﻴﻢ ﮐﺮوﻧﺮﯼ، نقش مهمی در سنجش بیماری‌های قلبی عروقی دارد.
به گزارش ایسنا و به نقل از یورک‌الرت، به گفته اندرسون، هزینه این آزمایش، بالا نیست؛ در نتیجه می‌توان از آن به عنوان یک روش سنجش معمول استفاده کرد.
نتایج این پژوهش، در نشست علمی "انجمن قلب آمریکا" (AHA) در شیکاگو ارائه شده است.

کد خبر: ۵۵۶۱۰۹ تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیماری قلبی رسوبات کلسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی

آفتاب‌‌نیوز :

وکیل ترانه علیدوستی درباره وضعیت بیماری این بازیگر سینما، در شبکه اجتماعی ایکس/توییتر نوشت: در روز‌های اخیر دوستان بسیاری نگران اخبار مربوط به وضعیت سلامت ⁧ترانه علیدوستی⁩ هستند، برغم عدم تمایل موکلم به انتشار اخبار وضعیت جسمانی‌اش که طبیعتا مربوط به حریم شخصی و خصوصی ایشان است برای رفع این نگرانی، لازم به توضیح است؛ خانم ⁧ترانه علیدوستی⁩ از مرداد ۱۴۰۲ به سندرم Dress مبتلا شده‌اند که پزشکان علت آن را یک تداخل دارویی تشخیص داده‌اند.

وی افزود: خانم علیدوستی در حال حاضر و پس از طی دوره‌های طولانی درمان، در مسیر بهبود نسبی هستند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی با داشتن سبک زندگی سالم
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی مستلزم رعایت سبک زندگی سالم است
  • پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم