Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیست و چهارمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان به میزبانی شهر مادرید اسپانیا با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور از ۱۵ تا ۲۰ آبان ماه برگزار شد و تیم ملی کاراته کشورمان در هر دو بخش کاتا و کومیته در هر دو گروه مردان و بانوان به روی تاتامی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بانوان کاراته کشورمان در بازی های آسیایی جاکارتا توانسته بودند نتایج درخشانی را رقم بزنند اما در این رقابت ها که آخرین مسابقات جهانی قبل از المپیک 2020 توکیو بود و اهمیت زیادی در بحث ارتقا رنکینگ و کسب سهمیه داشت شاگردان موسوی تنها در بخش کومیته تیمی و انفرادی موفق به کسب یک مدال برنز شدند و از آن طرف هم تیم کاتای بانوان نتوانست در بخش انفرادی و تیمی راهی فینال یا دیدار رده بندی شود و در همان مبارزات اولیه نتیجه را به حریفان خود واگذار کرد.

اولین مدال بهمنیار تنها دستاورد کومیته انفرادی بانوان ایران در مادرید

حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار و فاطمه چالاکی ۵ ملی پوش تیم کومیته بانوان ایران بودند که در بخش انفرادی نتوانستند راهی مرحله فینال شوند و تنها سارا بهمنیار با شکست حریفان خود راهی دیدار رده بندی شد تا مدال برنز او تنها دستاورد این دوره کومیته انفرادی بانوان باشد. اما در بخش کومیته تیمی بانوان، شاگردان موسوی عملکرد نسبتا خوبی داشتند و توانستند با پیروزی برابر حریفان خود راهی دیدار رده بندی رقابت‌های جهانی شوند اما با شکست برابر تیم میزبان به عنوان پنجمی جهان بسنده کردند تا تنها امید مدال برنز هم از بین برود.

یک مدال برنز تنها دستاورد شاگردان موسوی در مادرید

شاگردان موسوی در بخش کومیته انفرادی نتوانستند آن طور که انتظار می‌رفت عمل کنند و تنها یک ملی پوش جوان توانست راهی دیدار رده بندی شود و مدال برنز جهان را کسب کند و ورزشکاران بزرگی نظیر حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و رزیتا علیپور با شکست از حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند و در بخش تیمی هم عنوان پنجمی تنها مقام این دوره بانوان ایران باشد تا کسب مدال جهانی در این بخش همچنان دور از دسترس بانوان ما بماند.

در بخش کاتای انفرادی و تیمی بانوان تیم ملی کشورمان متشکل از الناز تقی پور، نجمه قاضی زاده و شادی جعفری زاده و فاطمه صادقی برابر حریفان قرار گرفتند که در بخش انفرادی فاطمه صادقی تنها نماینده کاتای ما با شکست برابر حریفان خود از دور مسابقات کنار رفت و از کسب مدال بازماند. در بخش تیمی نیز بانوان ما با نتیجه ۵ بر صفر برابر ترکیه شکست خوردند تا در این مرحله هم تیم ملی کشورمان نماینده‌ای برای کسب مدال نداشته باشد.

در شرایطی که کاراته المپیکی شده است و کشورها در تلاش برای رسیدن به سهمیه توکیو هستند و با وجود مشکلات مالی که این روزها در فدراسیون کاراته کشورمان وجود دارد تیم ملی کاراته بانوان ایران با 9 نماینده در بخش کاتا و کومیته راهی مسابقات جهانی شد اما در اوج ناباوری تنها یک مدال دستاورد آنها بود.

با این تفاسیر تیم بانوان ایران نتوانست آنطور که باید و شاید در مسابقات جهانی 2018 اسپانیا حاضر شود، هر چند که شانس و فرصت زیادی برای پیروزی داشت اما این رقابت ها را  با کسب تنها یک مدال برنز  به پایان رسید.

تیم ملی کاراته بانوان کشورمان هر چند توانست یک مدال برنز را بدست آورد، اما این نتیجه کسب شده و باخت‌های با اختلاف امتیاز زیاد ملی پوشان نشان داد که خبری از آن تیم کاراته حاضر در بازی های آسیایی جاکارتا نیست.

بازیکنان بزرگ ایران نظیر حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه با شکست مقابل حریفانشان در مراحل ابتدایی رقابت‌ها نشان دادند که بعد از بازی های آسیایی هنوز بانوان کاراته کا با روز‌های اوج خود فاصله دارند و اصرار کادر فنی به استفاده از این بازیکنان و حذف دیگر قهرمانان موجب می‌شود نه تنها نتیجه دلخواه کسب نشود بلکه بستر لازم برای دیگر کاراته کاران فراهم نشود. تیم ملی کاراته در این دوره از رقابت های جهانی نتوانست نتیجه لازم را بدست آورد و این زنگ خطری برای کاراته بانوان است.

اکنون تا المپیک ۲۰۲۰ توکیو تیم ملی فرصت دارد که چه از نظر جسمی و فنی و چه از نظر ذهنی و روانی آسیب شناسی و ترمیم شود تا شاید در دیگر رقابت‌ها مدال های خوش رنگی را کسب کند تا باز هم تیم ملی کاراته بانوان ایران به عنوان حریف جدی تری در رقابت‌های بین المللی مطرح شود.

بانوان ما نیاز به زمان و تجربه بیشتری دارند

احمد صافی کارشناس و پیشکسوت کاراته کشورمان درباره عملکرد تیم ملی بانوان در این دور ه از مسابقات به خبرنگار ما بیان کرد: بانون ما می توانستند بهتر عمل کنند اما آنها به زمان و تجربه بیشتر نیاز دارند تا بتوانند در رقابت های بزرگی مانند این با مبارزات بهتر خود به فینال راه پیدا کنند.

بانوان عملکرد ضعیفی داشتند

حسن روحانی کارشناس کاراته درباره عملکرد تیم ملی بانوان در این دوره در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: بانوان ما خوب کار نکردند و عملکرد ضعیفی داشتند. آن‌ها نتوانستند قابلیت‌های خود را نشان دهند و فقط در بخش کومیته تیمی عملکرد قابل قبولی را ارائه دادند.

نباید اجازه بدهیم که پرچم داوران امتیاز را تعیین کند

قهرمان کاراته آسیا بیان کرد: ورزشکاران روی تاتامی قبل از پایان بازی باید به گونه‌ای عمل کنند که امتیاز لازم را بدست آورند. نباید اجازه بدهیم که در هانتی(انتخاب برنده با رای داوران) پرچم داوران امتیاز را تعیین کند و رای داور برنده را مشخص کند چرا که ممکن است با رای آن‌ها از دور رقابت‌ها کنار برویم. در حال حاضر شاگردان هروی توانستند به این موفقیت برسند و قبل از اتمام بازی نتیجه را مشخص کنند اما بانوان ما در این زمینه هنوز با مشکل مواجه هستند.

بهمنیار شگفتی کومیته انفرادی بود

جاسم ویشگاهی کارشناس کاراته کشورمان درباره عملکرد تیم کاراته بانوان عنوان کرد: سارا بهمنیار توانست عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد و شگفتی کومیته انفرادی باشد و در جایی که روی مدال دیگر کاراته کا‌های کشورمان حساب می‌شد به دیدار رده بندی راه پیدا کند و برای برنز جهانی تلاش کند.

قهرمان کاراته آسیا و جهان عنوان کرد: بانوان ما به طور کلی عملکرد چندان خوبی در کومیته انفرادی نداشتند، اما در بخش تیمی توانستند به دیدار رده بندی راه پیدا کنند که البته این اتفاق در این بخش تاریخی بود.

بیشتر بخوانید:

حکم بده،حکم بگیر/ قانون ریاست در فدراسیون های ورزشی! داورزنی: نمی‌خواهیم ثبات در فدراسیون‌ها از بین برود/ انتخاب رئیس جدید فدراسیون کشتی ۳ ماه زمان می‌برد درخشان: با کمال میل از ریاست فدراسیون جودو استعفا می‌دهم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کاراته اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۰۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

تیم مازندران در پایان پیکار‌های کوراش قهرمانی بانوان کشور در زاهدان مازندران توانست یک مدال طلا، یک نقره و ۴ مدال برنز به دست آورد.

فاطمه برمکی در وزن ۸۷+ کیلوگرم قهرمان شد و نشان داد همچنان بی نظیر در رقابت‌های مهم می‌درخشد.

مهسا عرب نیز در همین وزن، مدال نقره را به گردن آویخت.

سارگل امیدوند چالی در وزن ۷۰- کیلوگرم، عاطفه یوسفی در وزن ۷۸- کیلو و یاسمین رضاییان در وزن ۴۸- کیلوگرم و زهرا سکاکی در وزن ۵۲- کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

نفرات برتر این مسابقات در اردوی آمادگی قهرمانی بزرگسالان آسیا که هفته آینده برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد

مستانه جان محمدی و صدف نیک سیرت هم از مازندران در این رقابت‌ها قضاوت کردند.

چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک با شرکت بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور از ۱۸ استان و به مدت ۲ روز در زاهدان برگزار شد.

در بخش تیمی‌ این مسابقات تیم‌های خراسان شمالی، همدان و سمنان به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اهدای مدال ملیکا رسولی کاراته باز زنجانی به علی دایی (فیلم)
  • ببینید | هدیه ویژه ورزشکار زن به علی دایی؛ اهدای مدال ملیکا رسولی کاراته باز زنجانی به اسطوره فوتبال
  • کسب مدال برنز کاراته کای قمی
  • ۶ مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش
  • مدال برنز ملی‌پوش کایاک ایران در قهرمانی آسیا
  • لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان
  • مدال نقره قهرمانی کشوری بر گردن کاراته کار قمی
  • کاراته کار قمی به مدال نقره رقابت‌های قهرمانی کشور رسید
  • شانس مخفی طلای ایران در المپیک
  • نایب قهرمانی کاراته کا‌های مازندران با ۵ مدال در انتخابی تیم ملی بزرگسالان