Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@04:45:22 GMT

چالش الهام‌ پاوه‌نژاد با زنی خشن و سنگدل

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۰۶۴۷

چالش الهام‌ پاوه‌نژاد با زنی خشن و سنگدل

رکنا: الهام پاوه‌نژاد از چالش‌های بازی در نقش زنی خشن و سنگدل در نمایش "شاه لیر" گفت.

الهام پاوه نژاد بازیگر Actor و کارگردان تئاتر که قرار است از امروز یکشنبه ۲۰ آبان در نقش ریگان یکی از دختران لیر در نمایش "شاه لیر" مسعود دلخواه روی صحنه برود، درباره این شخصیت گفت: ریگان یکی از جاه طلب ترین شخصیت های شکسپیر در نمایشنامه "شاه لیر" است و در برخی مواقع رنگ هایی از لیدی مکبث دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی وقتی نمایشنامه "شاه لیر" را می خوانید، شخصیت های این اثر رنگ آمیزی ای از شخصیت های دیگر آثار شکسپیر را هم دارند.

وی ادامه در ادامه افزود: قدرت طلبی در شخصیت ریگان به شدت محسوس است و برای همین خشن و سنگدل‌تر از دیگر خواهران خود و شخصیت های دیگر "شاه لیر" است و می تواند دستورهای سنگدلانه ای صادر کند و بی پروا پای دستورات خود می ایستد.

پاوه نژاد درباره دیگر ویژگی های شخصیت ریگان در نمایش "شاه لیر" توضیح داد: ریگان شبیه ترین دختر به لیر در میان دخترانش است و این ویژگی در دراماتورژی تقویت شده است. ریگان می خواهد سیطره قدرت طلبی خود را گسترش دهد و وجه تفاوت لیر با ریگان این است که لیر هوشمندی ریگان را ندارد.

وی درباره نگاهی که خود و مسعود دلخواه به عنوان کارگردان "شاه لیر" به شخصیت ریگان اضافه کرده اند، اظهار کرد: با مشورت دکتر دلخواه رنگ آمیزی هایی فرامتنی نیز بین شخصیت ریگان و همسرش دوک کورنوال با بازی حمیدرضا هدایتی در راستای همین قدرت طلبی اضافه کردیم.

این بازیگر تئاتر درباره نوع نگاهی که بازیگر برای ایفای شخصیت های آثار شکسپیر باید مدنظر داشته باشد، تاکید کرد: نگاه کارگردان و تحلیلی که از متن می شود، دستور صحنه بازیگر است. نگاه دکتر دلخواه ترکیبی از نگاه کلاسیک و نگاه مدرن است یعنی می توانیم ما به ازای شخصیت ها را در زندگی روزمره نیز پیدا کنیم. این نوع نگاه کار بازیگر را سخت تر می کند و کشف لایه های پشت پرده شخصیت ها باعث می شود که نقش از سطحی و تیپ بودن، خارج شود.

پاوه نژاد که پیش از این به عنوان بازیگر با مسعود دلخواه همکاری داشته و این اولین تجربه همکاری با او در مقام کارگردان است، در پایان سخنان خود درباره روند تمرین های "شاه لیر" بیان کرد: روند تمرین ها سخت بود زیرا به دلیل زمانی که داشتیم، تمرین ها خیلی فشرده برگزار شد. پروژه "شاه لیر" برای تمرین نیازمند سالنی بزرگ بود زیرا تعداد بازیگران و عوامل کار بسیار زیاد است و پلاتوهای تمرین تئاتر شهر برای این کار کوچک بودند.

نمایش "شاه لیر" از امروز یکشنبه ۲۰ آبان در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حبس تعدادی از بانوان تماشاگر هنگام بازی پرسپولیس و کاشیما در اتوبوس + فیلم سرنوشت پرونده‌های جنجالی حمله به 5 پلیس راهنمایی و رانندگی ایران + فیلم و عکس آرین 4 ساله چطور در دیگ قرمه سبزی یک رستوران تهران افتاد؟ جزئیات قتل های تکان دهنده در زندان زنان تهران / فرشته را برای سکوت کشتند ! سکوت تلخ دختر 14 ساله کرمانشاهی در اسارتگاه روستایی شیطانی مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا راز زن‌ستیزی تتلو ! لحظه هولناک مرگ سه عابر زیرقطار+ فیلم آغاز مرمت آرامگاه کوروش با همکاری ایتالیا مرگ دردناک یک پلیس هنگام تعقیب دزدان بانک + فیلم تومور سرطانی در مغز قاتل کرجی او را به دادگاه کشاند ! نقشه عربستان برای ترور سردار قاسم سلیمانی + جزئیات کاشت ناخن و ناخن های مرده! زنی عجیب که در جعبه 50 سانتی متری زندگی می کند+عکس بعد از ماجرای امام زمان (ع)، حالا این مرد ادعای خدایی می کند +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها ارز و سکه بازیگر Actor بازی خشن الهام پاوه نژاد نمایش سنگدل عکس ایران فیلم زن سرقت تهران بازی افزایش مرد مرد جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۰۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «الهام علی‌اف» رییس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز سه‌شنبه اعلام کرد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان درک مشترکی نسبت به توافق صلح دارند، هم‌اکنون آنچه باقی مانده بررسی و هماهنگی جزییات این توافق است.

الهام علی‌اف اواخر اسفند پارسال اعلام کرد که باکو بیشتر از هر زمانی به صلح با کشور همسایه یعنی ارمنستان نزدیک است. علی‌اف در آیین گشایش یازدهمین مجمع جهانی باکو با محوریت «احیای یک جهان از هم گسسته»، گفت: هم‌اینک بیشتر از هر زمانی به صلح با ارمنستان نزدیک هستیم. آذربایجان آماده ادامه مذاکرات صلح با ایروان است زیرا زمان پایان دادن به بی‌ثباتی در منطقه فرارسیده است.

مجمع جهانی باکو از سال ۲۰۱۳ برگزار می‌شود. یکی از مبتکران ایجاد این مجمع، «باشگاه / کلوپ مادرید» است که بیش از ۸۰ رییس جمهور و نخست وزیر اسبق را از ۵۶ کشور جهان گرد هم می‌آورد.

ایروان و باکو پارسال با میانجی‌گری روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا مذاکرات برای صلح در آینده را آغاز کردند. نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان اواخر ماه مه سال جاری گفت که ایروان آماده به رسمیت شناختن حاکمیت جمهوری آذربایجان در مرزهای شوروی سابق از جمله قره‌باغ است.

با وجود توقف مذاکرات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، دو کشور کار بر روی متن توافقنامه صلح را ادامه دادند. پس از دیدار علی اف و پاشینیان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، تصمیم گرفته شد که مذاکرات از سر گرفته شود.

کد خبر 6086826

دیگر خبرها

  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • مسلمان شدن ۳۰ زن استرالیایی با الهام از مقاومت زنان غزه
  • فیلم | گردنه تته توسط راهداران شهرستان پاوه استان کرمانشاه عملیات برف روبی و بازگشایی شد
  • تصویر جذاب بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با تیپ خاص
  • ماه و تأثیر آن بر زمین!
  • رویش گیاه دارویی اسپند در مراتع بخش رحمت آباد ریگان