Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت که داعش در افغانستان یک گروه غیربومی است که مورد حمایت آمریکا و دولت افغانستان قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان به نقل از روزنامه ویسا، اعضای دفتر سیاسی طالبان تصریح کردند که داعش در افغانستان پروژه مشترک آمریکا و دولت این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«شیرمحمد استانکزی» رئیس دفتر سیاسی طالبان به خبرنگاران گفت: جنگجویان گروه تروریستی داعش در افغانستان از سوی آمریکا و دولت این کشور حمایت می‌شوند.

وی افزود: چند ماه پیش اعضای گروه تروریستی داعش در محاصره طالبان قرار داشتند که با مداخله نیروهای امنیتی و با استفاده از بالگردهای نظامی نجات یافتند.

رئیس دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت: دولت افغانستان طرفدار مصالحه نیست زیرا منافع خود را در ادامه جنگ می‌بیند به همین دلیل از مشارکت در نشست صلح مسکو خودداری کرده است.

وی افزود: دولت افغانستان در برابر برگزاری نشست صلح مسکو کارشکنی کرد و مخالف حضور نمایندگان طالبان در این نشست بود.

استانکزی تصریح کرد که آمریکا باید زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان را تعیین کند و برای انجام آن نیز باید یک تضمین بین‌المللی ارائه دهد.

رئیس دفتر سیاسی طالبان اظهار داشت: اگر بعد خارجی مسئله افغانستان حل شود درباره مسائل داخلی می‌توان با سیار جناح‌ها به توافق رسید.

وی افزود: دولت کنونی افغانستان صلاحیت نمایندگی از مردم این کشور را ندارد بنابراین طالبان آماده‌اند تا با احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور مذاکره کنند.

اخیراً نشست صلح مسکو با حضور اعضای دفتر سیاسی طالبان و نمایندگان رسمی و غیررسمی شماری از کشورها از جمله آمریکا در روسیه برگزار شد.

طالبان در این نشست به خروج نیروهای خارجی از افغانستان تأکید کردند و از مذاکره و گفت‌وگو با اعضای شورای عالی صلح افغانستان نیز خودداری کردند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان نیروهای خارجی طالبان مذاکره دولت کنونی افغانستان طالبان غیربومی داعش غیررسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه همکاری طالبان و ترکیه

به نقل از خبرگزاری باختر، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، اقدامات مثبت اخیر در افغانستان و سفر هیات‌های بلندپایه سیاسی و اقتصادی بسیاری از کشور‌ها به افغانستان گفتگو شده است.

به گزارش صدای ایران از ایرنا،مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در این دیدار، موضع تجاری ترکیه در برابر رژیم صهیونیستی را ستایش کرد و درباره آغاز تجارت با ترکیه از طریق راه لاجورد و برپایی نمایشگاه‌های مشترک در ترکیه و افغانستان با تلاش تجار هر دوکشور سخن گفت.

جنگ اونال کاردار سفارت ترکیه در افغانستان نیز گفت که آنان از پیشرفت‌های اخیر در افغانستان خرسند هستند و دوطرف باید برای گسترش روابط افغانستان و ترکیه به شکل مشترک تلاش کنند.

وی افزود که در روز‌های آتی پرواز‌های شرکت هواپیمایی «ترکیش ایرلاینز» به کابل آغاز می‌شود.

در این دیدار، دوطرف با اشاره به روابط «خوب و تاریخی» افغانستان و ترکیه، بر تلاش مشترک برای دستیابی به انتظارات دو کشور تاکید کرده اند.

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • عکس/ نشست مشترک اعضای هیئت دولت با استانداران
  • نشست مشترک هیأت دولت با استانداران آغاز شد
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است