Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-28@13:34:46 GMT

صاردات زعفران 40 درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۰۸۲۸

پول‌نیوز - غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران، با اشاره به اینکه برداشت زعفران تا اواسط آذر ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه زعفران زیر زمین است و محصولی نیست که روی زمین یا درخت باشد، از این رو تاپایان فصل برداشت امکان پیش بینی میزان تولید وجود ندارد.

به گفته وی با وجود افزایش سطح زیر کشت زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل، پیش بینی می شود که میزان تولید حداقل همانند  سال قبل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



میری درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران افزود: براساس آمار شش ماهه گمرک، 105 تن زعفران با ارزش بالغ بر 145 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول آینده صادرات زعفران را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز پیش بینی می شود که رشد صادرات تا پایان سال به 50 تا 60 درصد برسد.

وی با اشاره به چالش های پیش روی صادرات بیان کرد:  هم اکنون موضوع پیمان سپاری ارزی مشکلاتی ایجاد کرده است به طوریکه هیچ صادرکننده ای حاضر نیست با کارت خود اقدام به صادرات کند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: پیمان سپاری ارزی موجب شده تا زعفران توسط افراد غیر حرفه ای که قصد پولشویی یا واردات را دارند، از کشور خارج شود که این امر اختلالات قیمتی در بازارهای جهانی ایجاد کرده است.

میری  در پایان حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ را 6 میلیون و حداکثر 12 میلیون تومان اعلام کردو افزود: تا پایان فصل برداشت نمی توان پیش بینی خاصی راجع به وضعیت بازار داشت.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صادرات زعفران پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴