Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:50:39 GMT

جنگ یمن و خاشقجی، محور سفر جرمی هانت به عربستان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۱۱۴۰

جنگ یمن و خاشقجی، محور سفر جرمی هانت به عربستان

وزیر خارجه انگلیس امروز دوشنبه در سفر به عربستان و امارات خواستار پایان جنگ در یمن می‌شود و از رهبران سعودی می‌خواهد تا در تحقیقات قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سفر جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس در حالی انجام می‌شود که ریاض نه تنها بابت کشتار غیرنظامیان یمنی در حملات هوایی هنوز تحت فشار قرار دارد بلکه بابت قتل جمال خاشقجی در استانبول هم هدف انتقادهای جهانی قرار گرفته و با تحریم‌های بالقوه روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس خواستار تحقیقات "معتبر" درباره قتل جمال خاشقجی شده است و طرحی را در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش می‌برد تا خصومت‌ها در یمن پایان یافته و راه‌حلی سیاسی برای جنگ در آنجا بیابد.  

جرمی هانت در بیانیه‌ای گفت: هزینه انسانی جنگ یمن غیر قابل محاسبه است. با توجه به اینکه میلیون‌ها تن آواره شده، قحطی و بیماری‌ها شایع شده و سال‌ها خونریزی ادامه دارد، تنها راهکار کنونی یک تصمیم‌ سیاسی است که درگیری مسلحانه را کنار بگذارد و صلح به ارمغان آورد. بنابراین امروز به سوی کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌روم تا از تمامی طرفین بخواهم به این روند متعهد شوند.

براساس اعلام وزارت خارجه انگلیس،‌ جرمی هانت با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان، علی محسن الاحمر معاون رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و خالد الیمنی، وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن دیدار می‌کند.

جرمی هانت اولین وزیر خارجه انگلیس است که از زمان قتل جمال خاشقجی در دوم اکتبر به عربستان سفر می‌کند و همچنین قصد دارد از مقام‌های سعودی بخواهد تا اقدامات بیشتری در راستای اجرای عدالت و پاسخگویی به خانواده او انجام دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: جامعه بین‌المللی یک ماه پیش به صورت متحد قتل وحشتناک و عصبانی‌کننده جمال خاشقجی را محکوم کرد. این کاملا غیر قابل قبول است که شرایط پشت پرده قتل او همچنان نامشخص مانده است. ما از مقام‌های سعودی می‌خواهیم تا با تحقیقات ترکیه درباره این قتل همکاری کاملی داشته باشند تا عدالت برای خانواده او و جهان نظاره‌گر اجرا شود.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انگليس عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

در تماس تلفنی خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست و تاکید کرد ، ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند. 

خانم الینا والتونن وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت که ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم و بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

خانم الینا والتونن همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وی ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست. 

طرفین در پایان مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

امیرعبداللهیان: در دیدارها لغو تحریم‌ها مورد توجه بودامیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • عکس| جلوی ایران را بگیرید، قبل از اینکه خیلی دیر شود/ توییت معنادار وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست