Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@08:12:25 GMT

نماینده مجلس: ۵۰ درصد ارز پتروشیمی وارد بازار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۱۱۹۱

علی بختیار در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد پتروشیمی ها گفت: متاسفانه امروز نرخ انرژی، نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ سوخت در کشور ما واقعی نیست و به دلیل واقعی نبودن نرخ ها و به هم ریختگی نرخ ارز شاهد مشکلات پیچیده اقتصادی در کشور هستیم.

نماینده مردم گلپایگان در اظهارداشت: باید خوراک پتروشیمی ها با نرخ واقعی به آنها فروخته شود و در مقابل به پتروشیمی ها اجازه دهیم ارز حاصل از صادراتشان را در بازار آزاد با قیمت واقعی بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای عالی انرژی گفت: دولت پتروشیمی ها را مکلف کرده است که ارز حاصل از صادراتشان را با قیمت ۸ تا ۹ هزار تومان در سامانه نیما به فروش برسانند، در حالی که قیمت واقعی امروز حدود ۱۵ هزار تومان است.

بختیار اظهارداشت: تفاوت نرخ ارز در سامانه نیما و بازار آزاد موجب شده است که پتروشیمی ها بخش زیادی از ارز حاصل از صادرات خود را وارد بازار ارز کشور نکنند.

وی تاکید کرد: پرداخت خوراک ارزان به پتروشیمی ها موجب شده است که پتروشیمی ها در راستای بهینه سازی مصرف انرژی اقدامی انجام ندهند، بسیاری از پتروشیمی های کشور به صورت بی‌رویه از انرژی استفاده می کنند. این امر موجب شده است که بهره‌وری پتروشیمی ها افزایش نیابد.

بختیار تصریح کرد: عدم ورود ارز پتروشیمی ها به بازار داخلی موجب شده است که ارز مورد نیاز بازار تامین نشود. طبق آماری که پتروشیمی جم به کمیسیون انرژی داد حدود ۸۵ درصد ارز حاصل از صادرات این پتروشیمی وارد بازار داخلی می شود.

وی تاکید کرد: بر اساس اطلاعات موجود، حدود ۵۰ درصد از ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در سامانه نیما وارد نمی شود که این امر موجب شده است در تامین ارز برای اداره کشور دچار مشکل شویم. ادامه این مسیر موجب می شود که دولت اقدام به واقعی نمودن نرخ خوراک پتروشیمی ها کند.

بختیار اظهارداشت: پتروشیمی ها با دریافت انرژی ارزان اقدام به صادرات می کنند، لذا باید قیمت خوراک پتروشیمی ها به صورت واقعی محاسبه شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی سلاجقه پس از نشست با کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که طرح پتروشیمی میانکاله «کاملا لغو شده» و خوشبختانه منتظریم وزارت جهاد کشاورزی زمین‌هایی که داده، پس بگیرد.

آقای سلاجقه گفت سازمان حفاظت محیط زیست حفاظت مشارکتی با مردم را در دستور کارش دارد و لایحه آن در دولت مطرح است تا به مجلس فرستاده شود. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت اصلاح قانون حفاظت و شکار صید پس از ۵۰ سال در دستور این سازمان قرار گرفته که بر اساس «پدیده‌های نوظهور و مشارکت مردم» است. او این را هم گفت که تا پایان شهریور، در ۹۲ درصد کشور نقشه سازی انجام می‌شود.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، از مهم‌ترین راهبردهای صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بهینه‌سازی مصرف انرژی، مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • قانون مالیات بر سوداگری منجر به تشویق بخش واقعی اقتصاد می‌شود
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • طرح پتروشیمی «میانکاله» دیگر وجود ندارد
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • بدری نماینده مجلس: وضعیت بازار ارز کاملا آشفته است