Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@06:11:54 GMT

آینده طلا تحت‌تاثیر دلار

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۱۲۰۰

 نظرسنجی هفتگی کیتکو (چشم‌انداز کوتاه‌مدت تحلیلگران وال‌استریت و خرده‌فروشان مین‌استریت) در خصوص روند قیمت اونس طلای جهانی با اختلاف پیش‌بینی دو گروه منتشر شد.

رویکرد آتی نسبت به قیمت فلز زرد از دید تحلیلگران وال‌استریت کاهشی و از دید معامله‌گران مین‌استریت نزولی خواهد بود. علت اصلی تغییر دیدگاه تحلیلگران در خصوص بازار فلز گرانبها، افزایش انتظارات تورمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وال‌استریتی‌ها انتظار دارند که نرخ بهره آمریکا در نشست ماه دسامبر باز هم افزایش یابد. برخلاف این گروه، سرمایه‌گذاران خرد هنوز به آینده اونس طلا خوش‌بین هستند.فدرال رزرو آمریکا در بیانیه هفته گذشته خود درباره سیاست پولی اعلام کرده بود که اقتصاد آمریکا قدرت مناسبی از خود بروز داده است. نگرش کمیته بازار باز نسبت به اقتصاد ایالات‌متحده از تصمیم آنها مبنی‌بر افزایش تدریجی نرخ بهره حکایت دارد. اگر فدرال رزرو نرخ بهره آمریکا را مجددا بالا ببرد، دلار آمریکا تقویت خواهد شد که موجب فشار بیشتر بر قیمت اونس طلای جهانی می‌شود.

در نظرسنجی این هفته ۲۰ تحلیلگر وال‌استریت شرکت کرده‌اند که ۱۲ نفر، معادل با ۶۰ درصد از آنها پیش‌بینی می‌کنند روند این هفته اونس طلای جهانی نزولی خواهد بود. سایر شرکت‌کنندگان نیز با سهم ۲۰ درصدی روند خنثی و افزایشی برای سطح قیمت اونس طلا را به ثبت رسانده‌اند. در نسخه مین‌استریت ۳۷۰ سرمایه‌گذار خرد شرکت کردند که ۴۸ درصد از آنها رویکرد افزایشی داشتند. نزدیک به ۳۰ درصد از این گروه معامله‌گران پیش‌بینی کاهشی خود را ثبت کرده‌اند و ۲۲ درصد دیگر به روند خنثی معتقد هستند.هفته گذشته تقریبا ۵۳ درصد فعالان حرفه‌ای و ۵۷ درصد سرمایه‌گذاران خرد پیش‌بینی می‌کردند که روند اونس طلای جهانی صعودی خواهد بود. با این حال در معاملات هفته گذشته قیمت اونس طلا از ۱۲۳۳ دلار کلید خورد، اما در معاملات انتهای هفته تا قیمت ۱۲۰۹ دلاری افت کرد.رویداد مهم دیگری که بر روند شاخص دلار در برابر سایر ارزهای معتبر دنیا اثر خواهد گذاشت به یورو مربوط است. ضرب‌الاجل اتحادیه اروپا برای ایتالیا روز سه‌شنبه به پایان می‌رسد. پیش‌نویس جدید بودجه این کشور تا این روز به اتحادیه اروپا ارائه خواهد شد. درخواست اتحادیه از ایتالیا کاهش کسری بودجه پیش‌بینی شده برای سال آتی میلادی است، اما احتمال عدم توافق دولت ایتالیا با اتحادیه وجود دارد. نرخ برابری یورو به دلار از اخبار مربوط به بودجه‌ریزی این کشور اثر خواهد پذیرفت.

 

   

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اقتصاد اونس طلا دلار اتحادیه اروپا ایتالیا یورو آمریکا طلا نرخ بهره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد

قیمت نفت پس از افزایش در معاملات روز گذشته، تحت تاثیر چشم انداز افزایش عرضه از سوی روسیه و همچنین احتمال تقاضای کندتر بخش‌هایی مانند سوخت جت، در ابتدای معاملات روز سه‌شنبه بازار آسیا کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه، با ۱۶ سنت کاهش، به ۸۶ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۳ سنت کاهش، به ۸۲ دلار و ۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در آوریل که روز جاری منقضی می‌شود، ۱۶ سنت کاهش یافت و به ۸۲ دلار و ۵۶ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز گذشته تحت تاثیر صادرات کمتر از سوی عربستان و عراق و نشانه‌های تقاضای قوی‌تر و رشد اقتصادی در چین و آمریکا، به بالاترین حد خود در چهار ماه اخیر صعود کرده بودند.

این نگرانی‌ها که به دلیل حملات اوکراین به زیرساخت نفتی روسیه، صادرات نفت این کشور بالاتر خواهد رفت، همچنان قیمت‌ها را تحت فشار نزولی نگه داشت.

تحلیلگران بانک جی پی مورگان در یادداشتی برای مشتریان خود نوشتند: علاوه بر تعطیلی‌های مربوط به تعمیرات پالایش برنامه‌ریزی شده، حملات اوکراین، احتمالا فعالیت پالایشگاهی روسیه را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. با این حال، تولید کمتر، به صادرات بالاتر نفت خام منتهی می‌شود و کمک می‌کند روسیه همزمان به اهداف کاهش تولید اوپک پلاس دست پیدا کند و در عین حال صادرات خود را حفظ کند. طبق محاسبات رویترز، روسیه صادرات نفت از بنادر غربی خود را در مارس، به میزان ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داد.

در این بین، پنج روز متوالی رشد دلار آمریکا، مانع روند افزایشی قیمت نفت شد. دلار قوی‌تر، معمولا خرید نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، در بخش تقاضا، تحلیلگران درباره رشد تقاضا از سوی بخش سوخت جت در آستانه فصل سفرهای تابستانی در سه ماهه سوم امسال، محتاط بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند افزایشی قیمت نفت معکوس شد
  • قیمت جهانی طلا در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • کاهش ارزش جهانی طلا
  • طلای جهانی بی‌حال و دلار ثابت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ اسفند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ |برنت ۸۵ دلار و ۶۴ سنت
  • پیش‌بینی قیمت ۸۰ هزار دلاری بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۷ اسفند
  • رالی بیت‌کوین پایان یافت؟