Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@08:57:31 GMT

ظرفیت تولید ماهی پشت سد سیمره به سه هزار تن رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۱۲۱۷

ظرفیت تولید ماهی پشت سد سیمره به سه هزار تن رسید

ایلام - ایرنا - مدیر شیلات استان ایلام گفت: هم اکنون ظرفیت تولید و پرورش ماهی در پشت سد سیمره به 3 هزار تن رسیده است.

رضا سلیمانی روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از آبگیری سد سیمره ظرفیت های دیگری به خصوص در حوزه گردشگری و پرورش ماهی در قفس در محدوده این سد شکل گرفته که هم کنون مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: هم اکنون بیش از 18 واحد پرورش ماهی در قفس در پشت سد سیمره ایجاد و عملیات احداث قفس ها به ظرفیت سه هزار تن به اتمام و یک مرحله تولید ماهیان گرم آبی در نیمه اول امسال به ظرفیت 600 تن وارد بازار شده است.
مدیر شیلات استان ایلام اظهار داشت: ایجاد واحدهای پرورش ماهی در قفس در شهرستان بدره باعث اشتغالزایی بیش از ۳۶۰ نفر در این طرح به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده است.
سلیمانی یادآور شد: در نیمه دوم سال جاری مراحل رهاسازی گونه قزل آلا در حال برنامه ریزی است که این اتفاق نوید بسیار خوبی جهت ترغیب سرمایه گذران داشته که بعد از پرورش گونه های گرم آبی در نیمه اول سال بتوانند گونه قزل آلا را در نیمه دوم سال پرورش دهند.
وی اضافه کرد: با توجه به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و نیز برنامه های مهم دبیرخانه اقتصاد مقاومتی مبنی بر اولویت کشت گلخانه ای و پرورش ماهی در قفس لذا در راستای اهداف مذکور مدیریت شیلات ایلام این مهم را در دستور کار قرار داده است.
مدیر شیلات استان ایلام گفت: مطالعات آبزی پروری سد سیمره در شهرستان بدره توسط پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور با اعتبار یک هزار و 400 میلیون ریال سال گذشته انجام و با توجه به گزارش مشاور مبنی بر قابلیت و توسعه پرورش ماهی در قفس در سد سیمره مدیریت شیلات نسبت واگذاری طرح مذکور به متقاضیان اقدام کرد.
بیش از 200 مزرعه پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در استان ایلام وجود دارد و سرانه مصرف ماهی در ایلام بیش از 6 کیلوگرم در سال است.
7177/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ماهي شيلات سد سيمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه مستقیم ماهی تنظیم بازار در بندرعباس

مسعود بارانی مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در راستای تنظیم بازار از امروز عرضه مستقیم آبزیان به نرخ صیادی با حمایت اتحادیه تعاونی صیادان هرمزگان و جامعه صیادی آغاز می‌شود.

وی افزود: ماهی تازه توسط تعاونی‌های صیادی از شهرستان‌های مختلف از جمله بندرلنگه، جاسک، سیریک، قشم و بندرلنگه به بندرعباس آورده می‌شود و شهروندان می‌توانند ماهی مورد نیاز خود همچون هوور، شهری، سنگسر، زرده، سارم، حلوا سیاه، ماهیان گرگوری را خریداری کنند.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: محل عرضه مستقیم آبزیان غرفه اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان در محل بازار صادقیه واقع در میدان صادقیه به سمت خیابان طلوع است و در این محل خدمات بسته بندی و پاک کردن ماهی نیز ارائه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بخش دریایی کانال آبرسان میگو در گلستان لایروبی می‌شود
  • ۵ جاذبه گردشگری خارق العاده «بدره» که در ایام نوروز باید دید
  • کارت دعوت عروس زاگرس برای میهمانان نوروزی
  • ایجاد زنجیره ارزش تولید ماهی در قفس در آب‌های شمال کشور
  • ایجاد زنجیره ارزش تولید ماهی در قفس با مشارکت ۱۲ مجموعه صنعتی
  • صادرات بیش از یک هزار تن ماهی به کشورهای روسیه، عراق و آذربایجان
  • عرضه مستقیم ماهی تنظیم بازار در بندرعباس
  • تولید بالغ بر ۲۵۰ تن ماهی در بیضا
  • افزایش پره کشی صیادان گیلانی
  • توسعه فعالیت‌های شیلاتی در بوشهر/ تولید افزایش می‌یابد