Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن - ایرنا - یک کارشناس مسایل خاورمیانه با انتقاد از دیپلماسی آمریکا در قبال عربستان و مسایل خاورمیانه گفت: قتل «خاشقچی» نتیجه سیاست های حمایتی واشنگتن در برابر ریاض است.

'لیو جونگ شی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف حکومت «آل سعود» چنان بازتاب بدی در جهان داشت که روابط عربستان را با دیگر کشورهای دنیا حتی آمریکا به عنوان بزرگترین حامی اش، تحت تاثیرات منفی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: برغم حمایت های آمریکا از عربستان، روابط میان دو کشور عربستان و آمریکا و حتی عربستان و شماری از کشورهای دیگر پس از این رویداد فجیع، دستخوش فراز و فرودهای زیادی شده است.
این کارشناس مسایل خاورمیانه تصریح کرد البته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خیلی زود پس از این ماجرا راهی عربستان شد تا بار دیگر حمایت این کشور از عربستان را اعلام کند اما بعید به نظر می رسد تاثیرات منفی این واقعه به آسانی برطرف شود.
'لو' با اشاره به اینکه آمریکا به هر صورت تمایل زیادی دارد با پشتیبانی عربستان و امارات و با فشار بر برخی از کشورهای خاورمیانه، این منطقه را همچنان متشنج نگهدارد تاکید کرد هدف از این کار وابستگی تصمیم گیرندگان عربستان و برخی از کشورهای دیگر به آمریکا است.
کارشناس چینی خاورمیانه افزود قتل خاشقچی تنها جنایت عربستان با کمک آمریکا و امارات نیست بلکه این دو کشور با حمایت عربستان جنایات زیادی در خاورمیانه مرتکب شده اند که از جمله آنها می توان به فاجعه یمن اشاره کرد.
'لو' گفت در دوره 'باراک اوباما' رییس جمهوری سابق آمریکا سیاست ها به گونه ای شکل گرفت که بتدریج عربستان در منطقه خاورمیانه تضعیف شد و نقشی آنچنانی در مسایل این منطقه نداشت و در واقع رها شده بود اما برخلاف آن زمان، دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا می خواهد بار دیگر با راهبردی جدید، نقش گسترده تری به ریاض در این منطقه بدهد.
'جمال خاشقچی' روزنامه نگار عربستانی منتقد و مخالف حکومت آل سعود در 2 اکتبر (10 مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد سرانجام بعد از چند روز پنهانکاری، مقام های دولت ریاضبا صدور بیانیه ای به کشته شدن خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در ساختمان کنسولگری سعودی در استانبول اعتراف و ادعا کردند که وی بعد از یک نزاع داخل این ساختمان کشته شده است.
ریاض همچنین یادآور شد که 18 نفر به دلیل دست داشتن در ماجرای قتل خاشقچی بازداشت شدند و در عربستان محاکمه می شوند.
اما دادستان کل عربستان پس از آن اعتراف کرد، قتل خاشقچی عمدی بوده است، حال آنکه ریاض بر دخالت نداشتن خاندان سلطنتی سعودی در این قتل اصرار ورزید.
این درحالی است که در ترکیه، تحقیقات مجزایی در مورد این پرونده درحال انجام است و آنکارا می گوید یک جوخه مرگ که از سوی عربستان اعزام شد، خاشقچی را ترور کرده است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين عربستان خاشقچي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کامنت جنجالی سیاوش یزدانی برای الهلال عربستان!

الهلال عربستان در بازی برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف العین رفت و علی‌رغم کسب پیروزی ۲ بر یک، به‌دلیل شکست ۴-۲ بازی رفت از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سیاوش یزدانی، مدافع سپاهان که در بازی برگشت تیمش مقابل الهلال از زمین اخراج شد و پس از آن در حرکتی غیرحرفه‌ای و مبتدیانه نتیجه یک - صفر را به هواداران رقیب نشان داد، پس از باخت دیشب الهلال در صفحه اینستاگرام این باشگاه کامنتی با همین نتیجه و چند ایموجی خنده گذاشت که باعث خشم هواداران شد.

 

منبع خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا
  • (عکس) کامنت جنجالی سیاوش یزدانی برای الهلال عربستان!
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط