Web Analytics Made Easy - Statcounter

معصوم فصیح در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن آبزری در بین استانهای غیرساحلی رتبه سوم را داراست افزود: امسال پیش بینی می شود تا پایان سال نیز میزان تولید آبزی در استان به بیش از ۱۴ هزارو ۵۰۰ تن برسد.

وی وجود ۶۰ رودخانه دایمی و فصلی، منابع آبی به همراه شرایط اقلیمی مناسب را از ظرفیت های بالای این استان در زمینه تولیدات آبزیان برشمرد و افزود: استان در زمینه تولید و استحصال آبزیان از منابع آبی از جمله سدها با تولید شش هزار تن در بین استانهای غیرساحلی رتبه اول را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیح از فعالیت ۱۱ گروه صید و صیادی دراستان خبر داد و عنوان کرد: هم اکنون دو هزار و ۳۵۰ نفر در این بخش اشتغال دارند و یک هزار خانوار استان از اشتغال ایجاد شده در تعاونی های صید و صیادی ارتزاق می کنند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۷ مرزعه و مجتمع پرورش آبزیان در استان دایر است گفت: از این تعداد ۲۶۳ مزرعه پرورش قزل آلا، پنج مزرعه پرورش ماهیان سردآبی، ۸۳ مزرعه ماهیان گرم آبی و نیز ۲۴ مرکز تکثیر ماهیان زینتی است.

۱۳ مزرعه تولید بچه ماهی در آذربایجان غربی فعال است

فصیح از تولید سالانه بالای چهار هزار تن ماهیان زینتی در استان خبرداد و اظهارداشت: در حال حاضر ۱۳ مزرعه حد واسط تولید بچه ماهی در استان نیز فعال است که استان در این خصوص یکی از قطب های کشور به شمار می رود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در خصوص دلایل کاهش ذخایر شاه میگو در سد ارس گفت: متاسفانه در سالهای اخیر صیدغیرمجاز به همراه تردد های غیرضروری در اطراف سد ارس موجب ایجاد استرس به شاه میگوی ارس و تهدید ذخایر این آبزی شده است.

وی ادامه داد: در راستای بازسازی منابع این آبزی ارزشمند طرح هایی از جمله تولید شاه میگو به صورت پایلوت در مزارع مصنوعی در دست اجراست افزود: هم اکنون زاد و ولد شاه میگو به صورت طبیعی و بدون مشکل در سد ارس صورت می گیرد اما برای افزایش میزان تولید و نیز حفظ ذخایر آن در نظر داریم با ایجاد مزارع مصنوعی اقدام به تولید شاه میگوی دراز آب شیرین کنیم.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در خصوص سرانه مصرف ماهی در استان نیز اظهارداشت: در حال حاضر میانگین مصرف در استان شش کیلو و ۸۰۰ گرم پیش‌بینی می‌شود، در حالی که میانگین مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم است.

وی برگزاری جشنواره طبخ ماهی، برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ برای بانوان، ارائه برنامه رادیویی، برگزاری نمایشگاه عرضه آبزیان، چاپ و توزیع بروشور را بخشی از برنامه‌های این اداره برای ترویج مصرف آبزیان بین خانواده‌ها اعلام کرد.

کد خبر 4455782

منبع: مهر

کلیدواژه: آبزیان شیلات یوم الله 13 آبان بوشهر اربعین 97 مشهد اربعین حسینی شهرکرد راهپيمايي 13 آبان گرگان پدافند غیرعامل خطبه های نماز جمعه خرم آباد یاسوج شیراز شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی امروز در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان استان گفت: هنرستان‌های جوار صنعت در استان به‌ منظور تامین نیروی کار ماهر راه اندازی می‌شود.

جواد کرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد‌های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیرو‌ها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می‌دهد.

وی اضافه کرد: درصدد هستیم هنرستان‌های جوار صنعت تاسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استانداری آذربایجان غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می‌شود.

تولید بیش از یک میلیون تن میزان تولید گندم در آذربایجان غربی

معاون استاندار ادامه داد: در دولت سیزدهم برای مدیریت نان و گندم اتفاقات مطلوبی رخ داده است و بیش از یک میلیون تن میزان تولید گندم استان در سال گذشته بود که در این زمینه به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که این یک رتبه و جایگاه مطلوب در کشور محسوب می‌شود.

کرمی گفت: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه‌ها را مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی‌ها هر ۶ ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: در بخش نانوایی‌ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام شد و قرار شد در این راستا صدور مجوز‌ها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند ولی حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صف‌های نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی‌های آزاد پز در استان فعالیت می‌کنند و تلاش‌ها براین است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تحقق شعار سال هم بیان کرد: مشکل اصلی کشور همانگونه که رهبر معظم انقلاب با نگرش هوشمندانه خود بیان کردند به مشکلات اقتصادی باز می‌گردد و در این زمینه مشارکت مردم در این امر لازم است.

وی با اشاره به جذب سرمایه گذار در استان و همراهی با واحد‌های تولیدی در آذربایجان غربی افزود: به غیر از این مشارکت مردم در امر اقتصاد ممکن نیست.

کرمی گفت: در این راستا و با پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی یکشنبه‌های تولید در استان رقم خورد و تلاش‌هایی برای رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی انجام شد که عملکرد خوبی برای استان در مقایسه با سنوات قبل ثبت شد.

تحقق ۱۳۳ درصدی سهم اشتغال در آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره بهتحقق ۱۳۳ درصدی سهم اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ گفت: این اقدامات هر چند با مشارکت بخش خصوصی محقق شده است و دولت نیز نقش مهمی در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: پارسال در زمینه سیب صنعتی مدیریت خوبی در استان انجام شد و در زمینه قیمت و مدیریت جمع اوری بهداشتی مشکلی گزارش نشد و مجوز لازم به سردخانه‌ها در زمینه خرید و انبارداری داده شد.

معاون استاندار بیان کرد: در زمینه صادرات سیب با توجه به افزایش متقاضیان صادرات واشباع بازار اقدامات و تدابیر لازم بکار گرفته شد.

کرمی با تاکید بر مدیریت آب در استان بیان کرد: در سال‌های گذشته عمده کشت در منطقه در بخش گندم به صورت دیم بود و لازم است تغییرات جدی در بخش کشاورزی با استفاده از بکارگیری دانش‌های روز و تغییر الگوی کشت انجام شود.

شورای انقلاب فرهنگی ۱۱ مناسبت جدید را برای درج در تقویم رسمی کشور تصویب کرده که ۷ مناسبت از جمله "روز ملی گندم و نان" در ضمیمه تقویم رسمی کشور بنا بر جشن‌ها و آئین‌های شکرگزاری محصولات کشاورزی با هدف توسعه نشاط اجتماعی و احیای فرهنگ روستا است.

برپایی نمایشگاهی از فرآورده های نان و گندم و سیاه چادر عشایری و پخت نان تازه توسط بانوان عشایری از برنامه های جانبی این مراسم بود. 

در ادامه این همایش از فعالان زنجیره تولید نان در استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان ایجاد می‌شود
  • بازارچه عرضه آبزیان در بهبهان به زودی ایجاد می‌شود
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • تصویب سه طرح در جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری آذربایجان غربی