Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، مدیر جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه سهم کشت پاییزه سال زراعی جاری این شهرستان 11 هزار هکتار است و بیان داشت: بارندگی مناسب پاییز امسال سبب شد کشاورزان شادگانی 20 هزار هکتار محصول کشت و برداشت نمایند.

وی بارش باران و تاثیر آن در زمین های کشاورزی را مثبت دانست و تصریح کرد: با آغاز بارش باران در شادگان موجب جاری شدن آب در نهرهای این شهرستان شد و کشاورزان عملیات بذر پاشی کلزا، گندم، جو و باقلا در زمین های زراعی را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمادی به کمبود کود فسفات برای زمین های کشاورزی این شهرستان اشاره کرد و اذعان داشت: با رفع این مشکل میزان تولید محصول در شادگان افزایش خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان مهم ترین مشکل کشاورزان شادگان را اطمینان نداشتن نسبت به تامین آب و آبیاری عنوان کرد و افزود: این امر سبب شده کشاورزان حوضه جراحی و پایین دست دارخوین درخصوص اقدام به کشت و یا کشت نکردن محصول بلاتکلیف باشند.

به گفته این مقام مسئول، مدیریت جهاد کشاورزی شادگان در راستای حمایت از کشاورزان اقدام به تامین نهادهای مورد نیاز در حد توان کرده است.

جبار حمادی با بیان اینکه بحران بی آبی در سال گذشته میزان محصولات کشاورزی را کاهش داده بود اظهار کرد: امسال با بارش های مناسب پاییز می توان سال زراعی خوبی را برای کشاورزان منطقه پیش بینی کرد، هر چند که نیاز به رها سازی آب در زمین های کشاورزی همچنان ضروری است.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت محصولات پاییزه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ