Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- یک نماینده ادوار مجلس گفت: شورای نگهبان و دستگاه‌های تصمیم‌گیری که این موارد همچون CFT را بررسی می‌کنند باید با دقت نگاه کنند که منافع ملی ما در کدام قسمت قرار می‌گیرد که قطعا در این موارد نظر مقام معظم رهبری تعیین کننده و نافذ هست.

شهاب‌الدین صدر درباره رد CFT از سوی شورای نگهبان گفت: باید در مراجع بالای تصمیمگیری در کشور مثل شورای عالی امنیت ملی و بخش‌هایی که زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود، تصمیمات مقتضی به نحوی گرفته شود که در نهایت به تامین منافع ملی ما منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند که برای این تصمیم‌گیری‌ها ممکن است برای هر دستگاهی یک نقشی را قرار دهند که نقش آفرینی کند اما دستگاه دیپلماسی ما و دولت و مجلس برنامه را به نحوی پیش ببرند که کار به انجام برسد و به نفع کشور باشد.

وی افزود: حتی زمانی که ما در مجلس بودیم رد شدن بعضی از لوایح و مناسبات، دست دستگاه دیپلماسی ما را برای مذاکره با اروپا و کشورهای دیگر باز می‌گذاشت که آن‌ها بگویند فضای مراکز تصمیم‌گیری در کشور ما اینگونه است و در چانه زنی و گرفتن امتیاز آن‌ها می‌توانند بهتر نقش بازی کنند و اگر این کار را شورای نگهبان کرده و مجلس هم مصمم باشد، می‌توانند موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ببرند و آنجا بررسی مجددی بکنند که قطعا به نفع کشور بشود.

این نماینده مجلس هشتم تاکید کرد:‌ آنچه که در فضای عمومی دنیا اطلاع رسانی می‌شود،  مهم است ما باید توجه کنیم که بالاخره شفافیت‌های مالی یکی از مسائلی است که امروز در دنیا مطرح است و ما باید مراقبت کنیم که به هر بهانه‌ای اتهامات نابجا و ظالمانه به کشور ما زده نشود. کشور ما دارد بر اساس آرمان‌های انقلاب جلو می‌رود و اهداف نظام و انقلاب ما روشن است اما در دنیا برخی کشورها با گروهک‌هایی در ارتباطند که به اسرائیل وصل هستند و به ما که می‌رسد می‌خواهند فشارها را به ما وارد کنند. ما از اینکه در دنیا صحبت از شفافیت شود، همیشه باید استقبال کنیم، در همه زمینه‌ها؛ چون کشور و ملت ما آزاده هستند و در مقابل نیرنگ‌های امریکا باید سیاست‌های دقیقی را اتخاد کنیم که ما در دنیا در اذهان عمومی محکوم نشویم.

وی ادامه داد: شورای نگهبان و دستگاه‌های تصمیم‌گیری که این موارد را بررسی می‌کنند باید با دقت نگاه کنند که منافع ملی ما در کدام قسمت قرار می‌گیرد که قطعا در این موارد نظر مقام معظم رهبری تعیین کننده و نافذ هست.

صدر درباره احتمال ورود رهبری و شورای عالی امنیت ملی به این موضوع گفت: به این دلیل که این مباحث جزو سیاست‌های کلان نظام است، قطعا باید با ملاحظه و نقطه نظرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام شود که ایشان از نظر اشرافی که به سیاست‌ها و قوای سه گانه دارند، همه ملاحظات صورت می‌گیرد. همانطور که مذاکرات برجام را دولت در چارچوبی زیر نظر مقام معظم رهبری جلو برد و تمام مسائل کلان کشور طبق قانون اساسی اینگونه است، در این موضوع هم  شورای نگهبان که نظر داده مجلس و مجمع تشخیص و شورای عالی امنیت ملی هم با ملاحظه نظرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری باید تصمیم نهایی را بگیرند.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، آصف مهدوی با بیان این مطلب گفت: سازمان غذا و دارو در راستای پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد و برای حمایت از فعالان تجاری، بخشنامه‌های صادره خود را از ۶ مورد به یک مورد در سال ۱۴۰۲ رسانده که نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش قابل توجهی است و گمرگ نیز این موضوع را دستاورد بزرگی برای کشور می داند.


وی ادامه داد: میانگین پاسخگویی سازمان غذا و دارو از آذر ۱۴۰۱ تا آذر ۱۴۰۲ از هشت روز و ۵۲ دقیقه به سه روز ۶۶ دقیقه کاهش پیدا کرده است که این موضوع نیز موید اقدامات سازمان غذا و دارو برای چابک سازی فعالیتهای این سازمان است.

مهدوی خاطر نشان کرد: پیرو تاکید رئیس سازمان تمام فرآیندها باید به سمت چابک شدن برود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در شعار سال باشد بنابراین هیچ کوتاهی در این خصوص قابل اغماض نخواهد بود.

وی با اشاره به رشد ۳۰ تا ۵۰ درصدی صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته، یادآور شد: باتوجه به تکالیف برنامه هفتم توسعه و منویات مقام معظم رهبری، سازمان غذا و دارو در سال ۱۴۰۳ با همفکری فعالان این حوزه، شرایط رشد و جهش صادراتی را فراهم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • جهاد تبیین امسال در راس امور قرار گیرد
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • افزایش ظرفیت پزشکی یکی از ضروریات کشور است
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری باید در تقویت بیشتر بخش خصوصی کوشا باشیم