Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ طیبه سیاوشی،‌ درباره تصویب لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی در دولت گفت: ما دو سال و نیم در مجلس طرح‌های مختلفی را در مورد پیگیری می‌کردیم و متاسفانه تاکنون هم به نتیجه نرسیده است این لایحه می‌تواند برخی از این موارد را برطرف کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی مشکلاتی که نمایندگان مجلس با آن مواجه هستند را حل و فصل خواهد کرد؛ زیرا ما هر لایحه و طرحی که به مجلس ارائه می‌دادیم میدانستیم با مانعی به نام اصل ۷۵ مواجه خواهیم شد و شورای نگهبان به دلیل آن که بار مالی دارد، آن را رد خواهد کرد اما این لایحه چنین مشکلی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار کودکان فاقد هویت، گفت: جمعیتی که از کودکان فاقد هویت گزارش شده حدود یک میلیون نفر است که با خانواده‌هایشان به پنج میلیون نفر می‌رسد البته این آمار دقیق نیست اما در هر حال گفته می‌شود چنین جمعیتی از کودکان بی هویت در کشور وجود دارد.

نماینده مردم تهران در دهمین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی، مادر می‌تواند تا قبل از سن ۱۸ سالگی برای فرزند خود مدارک هویتی دریافت کند.

وی با تاکید بر این‌که لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی یک قدم رو به جلو است و چون دولت این لایحه را داده است شامل اصل ۷۵ نخواهد شد، گفت: وجود چنین لایحه‌ای یکی از مسائلی است که سال‌های سال به صورت گره باقی مانده بود و دائما در کمیسیونهای مختلف مطرح‌ می‌شد و نتیجه هم نمی‌گرفت و این لایحه این مسائل را برطرف خواهد کرد.

سیاوشی ادامه داد:‌ ما در مجلس شورای اسلامی مراجعان فروانی از همین کودکان داشتیم که می‌گفتند یارانه نمی‌خواهیم و فقط به ما یک کارت هویت بدهید؛ خب این افراد در آستانه ازدواج و یا هر اتفاقی که در زندگی هر شخص می‌تواند بیفتد قرار دارند اما مدارک هویتی ندارند.

وی افزود: باید در مورد یارانه، بیمه سلامت و تبعات منفی عدم وجود این لایحه بررسی شود. بسیاری از کودکان فاقد هویت هنگام ثبت نام مشکل دارند که با احکام رهبری پذیرفته شدند؛ مشکلات هویتی، فقر و آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد که لایحه تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی می تواند از بین ببرد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 نماینده تهران فرزندان ایرانی زنان ایرانی همسر خارجی اسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند به بالا می‌توانند از مزایای طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمد هاشمی‌فر پیش از ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مزایای این صندوق شامل بازنشستگی، از کار افتادگی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای است.

وی با بیان اینکه برای ثبت نام این طرح تنها سه روز دیگر فرصت باقی است، افزود: در صورتی که خانوارها دارای بیش از چهار فرزند باشند دو سال سابقه به سوابق آنها اضافه خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی خاطرنشان کرد: زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند به بالا می‌توانند از مزایای طرح صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان بهره مند شوند.

هاشمی‌فر تصریح کرد: مادران مشمول و متقاضی این طرح در فرصت باقی مانده می‌توانند به سایت www.roostaa.ir مراجعه یا به ۳۱ کارگذار تعیین شده در استان مرکزی مراجعه کنند تا ثبت نام آن‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: این طرح از ۲۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۶۵۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده‌اند و ثبت نام آنها در سیستم ثبت شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی با بیان اینکه بودجه در نظر گرفته شده در سطح کشور برای این طرح شامل ۵۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: این طرح ویژه زنان و مادران روستایی دارای بیش از سه فرزند است که برای آن‌ها رایگان انجام می‌شود و از شرایط بهره‌مندی برای این طرح توسط روستاییان و مادران مشمول باید فرزند سوم آنها متولد یک فروردین ۱۳۹۶ به بعد باشد.

هاشمی‌فر ادامه داد: مادران مشمول این طرح باید دارای سن ۱۸ تا ۵۰ سال باشند، تا بتوانند عضو صندوق شوند و از مزایای عضویت رایگان در این صندوق بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: تمام زنان خانه‌دار روستایی و عشایر که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای ایشان ۱۳۹۶/۰۱/۰۱ به بعد می‌باشد تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ فرصت نسبت به ثبت نام خویش و بهره‌مندی از مزایای بیمه کشاورزان به صورت رایگان اقدام نمایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مرکزی با بیان اینکه ۷۷ هزار و ۶۰۶ نفر در استان مرکزی تحت پوشش صندوق کشاورزان و عشایر هستند گفت: در حال حاضر ۴۵ هزار بیمه شده فعال و ۱۱ هزار و ۵۷۷ مستمری بگیر در سطح استان مرکزی وجود دارد و در سال گذشته ۳۷۷۰ نفر جذب صندوق شده‌اند.

هاشمی‌فر اضافه کرد: در استان مرکزی ۳۱ دفتر کارگزاری در مناطق روستایی مستقر شده تا خدمات به روستاییان ارائه کنند و همه خدمات در قالب الکترونیک به متقاضیان ارائه می‌شود.

کد خبر 745189

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس
  • شیدا مقصودلو همسر ایرانی ژوزه مورایس مربی خارجی سپاهان کیست؟
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه های ایران چیست؟
  • اعلام شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران
  • شرایط تحصیل اتباع خارجی در دانشگاه‌های ایران چیست؟
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران
  • اهمیت مدیریت استفاده کودکان از تکنولوژی توسط والدین/ آموزش آسیب‌های فضای مجازی به فرزندان