Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-08@22:43:20 GMT

مروری بر زندگی شهید شجاعی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۱۳۷۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، شهيد بزرگوار اسدالله شجاعي فرزند عباسعلي در روز چهارم دي ماه 1317 در خانواده اي شيعه مذهب در روستاي اغولبيك از توابع تكاب به دنيا آمد.

 بعد از طی دوران طفولیت و گذراندن دوران تحصیل، به کار كشاورزي و دامداری مشغول شد، شهيد فردی مخلص و با ايمان بوده و بعد از فراغت كارهاي روزمره به راز و نياز با خدا پرداخته و در اجراي فرايض ديني، نماز و روزه بسيار جدي بوده و تمام اعضاي خانواده را به اين امر دعوت می کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به فرمان امام امت مبنی بر شركت آحاد ملت مسلمان ايران در دفاع از انقلاب به عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تكاب درآمده و به عنوان پاسدار در عمليات های مختلف در مناطق شرکت می‌کرد.

وی وظيفه شناسي، فداكاري، شهادت و شجاعت خود را در مصاف با دشمنان و حمايت از انقلاب به وضوح نشان داده و سرانجام در تاريخ 31 اردیبهشت 63 در منطقه عملياتي مريوان در حين درگيري با ضدانقلاب به فيض شهادت نائل گشته و پيكر پاكش در زادگاهش (روستاي اغولبيك) پس از استقبال و تشييع شكوهمندانه دفن شد.

انتهای پیام

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، مراسم ترحیم و بزرگداشت حضرت آیت‌الله غلامحسین رئوفی عالم ربانی و جلیل القدر هرمزگان شامگاه سه شنبه ۱۸ اردیبهشت، در مسجد صاحب الزمان شهر بندرعباس با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

آیت الله غلامحسین رئوفی سحرگاه نهم اردیبهشت ماه براثر بیماری و کهولت سن در بیمارستان شهید بهشتی قم دارفانی را وداع گفت و بنا به وصیت خودش در قم به خاک سپرده شد شامگاه سه شنبه در مسجد صاحب زمان بندرعباس مراسم بزرگداشت وی برگزار شد.

این عالم ربانی در سال ۱۳۱۱ هجری شمسی در روستای پشتکوه بشاگرد دیده به جهان گشود و در همان سنین کودکی قرآن را فرا گرفت.

شیخ غلامحسین رئوفی در سن ۱۲ سالگی پس از جنگ جهانی دوم برای فراگیری دروس حوزوی به نجف اشرف مهاجرت کرد و در مدرسه قزوینی نجف اشرف مشغول به تحصیل شد.

این عالم برجسته پس از گذراندن دروس مقدماتی، درس خارج را نزد حضرات آیات خویی، شاهرودی و حکیم، و فقه را در محضر امام خمینی (ره) گذرانده و پس از ۱۶سال با اجازه از اساتید حوزه نجف اشرف برای ترویج دین و نشر معارف اسلامی به زادگاهش؛ هشتبندی شهرستان میناب بازگشت و آموزش طلاب را در حوزه علمیه قم بر عهده گرفت. وی نقش ویژه‌ای در حل و فصل پرونده‌های مهم قضایی بین طوایف مختلف شرق کشور و هرمزگان داشت

 آیت الله رئوفی در طول عمر با برکت خود منشأ خدمات گسترده ای شامل تأسیس مسجد و حسینیه امیرالمومنین در سال ۱۳۵۰، پخش اعلامیه های حضرت امام و فعالیت علیه رژیم ستم شاهی بود که در اوایل دهه ۵۰ منزل ایشان توسط ساواک به جرم حمایت از نهضت امام و پخش اعلامیه های وی محاصره شد و این بازرسی ها و بازجویی ها تا پیروزی انقلاب ادامه داشت.

همراهی با روحانیونی همچون مرحوم حجت‌الاسلام عباسی نماینده سابق مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، آیت الله درویشی و ... شرکت در راهپیمایی های دوران انقلاب در شهرستان میناب، برگزاری مراسم‌ مذهبی و تبلیغی در حسینیه امیرالمومنین با دعوت از روحانیون و سخنرانان، برپایی راهپیمایی های دوران انقلاب در منطقه توکهور و هشت‌بندی از دیگر خدمات حضرت آیت‌الله رئوفی بوده است.

آیت الله رئوفی در طول دوران پر برکت حیات خود پیگیری های گسترده ای برای عمران و آبادانی منطقه توکهور و هشتبندی با دعوت از مسئولان ملی، استانی و شهرستانی انجام داد که زمینه ساز حضور مستمر استانداران مختلف در این منطقه برای رفع مشکلات شد.

پیگیری احداث راه اصلی منطقه توکهور و هشت‌بندی به مرکز شهرستان، حل اختلافات بزرگ قومی در مناطق مختلف شامل شرق استان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و... از دیگر خدمات آیت‌الله رئوفی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی به الگویی برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (20 اردیبهشت)
  • ترکیب دل‌انگیزی از ایران و عراق و افغانستان
  • پیام تبریک دکتر قاضی‌زاده هاشمی به مناسبت چهاردهمین سالروز تأسیس بانک دی
  • مراسمی در تجلیل از معلمی شهید
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (19 اردیبهشت)
  • مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد
  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • ارتفاعات و روستاهای تکاب در چهل و نهمین روز بهار سفیدپوش شد
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (18 اردیبهشت)