Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@07:01:17 GMT

ظرفیت‌های متقابل برای همکاری اقتصادی با اوگاندا

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۱۴۳۶

محسن احتشام با اشاره به بازار بالقوه کشور اوگاندا برای تجار ایرانی افزود: مهم‌ترین محصولات کشور اوگاندا قهوه، طلا و محصولات گیاهی چون پنبه و چای است. محصولاتی چون نفت و دارو نیز بیشترین کالاهای وارداتی به کشور اوگاندا است که صادرکنندگان به این کشور نیز امارات، چین، هند و آمریکای‌جنوبی است. احتشام افزود: مطالعه بازار کشور اوگاندا نشان می‌دهد این بازار از جهات مختلف بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درحالی‌که پتانسیل و ظرفیت‌های متقابل زیادی بین ایران، به خصوص خراسان جنوبی و کشور اوگاندا برای تجارت و سرمایه‌گذاری وجود دارد ولی متاسفانه کمتر به آن توجه کرده‌ایم. وی گفت: اوگاندا فرصت‌های مطلوبی برای تجارت و سرمایه‌گذاری دارد که اگر معرفی شود انگیزه‌ای برای ورود تجار و تولید‌کنندگان خراسان جنوبی به این کشور است. اتاق بیرجند می‌تواند پل ارتباطی بین خراسان جنوبی و اوگاندا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف باشد. امیدواریم این نشست‌ها به یک برنامه عملیاتی تبدیل شود. قائم‌مقام دفتر سرمایه‌گذاری نهاد ریاست‌جمهوری اوگاندا و مشاور مالی رئیس‌جمهوری این کشور هم در این دیدار گفت: نیازمند استفاده از تکنولوژی ایران در استخراج معادن اوگاندا هستیم. با استفاده از تکنولوژی ایران و همکاری متقابل می‌توان دو فصل کشت در اوگاندا را به چهار فصل تبدیل کنیم. چارلز آنجینا خاطرنشان کرد: از آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایران و خراسان جنوبی بسیار خرسندیم و امیدواریم از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنیم. در ایران و خراسان جنوبی موقعیت‌های بسیار خوبی در حوزه صنعتی، فراصنعتی و کشاورزی وجود دارد که از جمله جذابیت‌ها برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. از طرف دیگر تکنولوژی و موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه خاورمیانهفرصت مطلوبی برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است. وی ادامه داد: در اوگاندا نیز به لحاظ راه‌های ارتباطی با بسیاری از کشورهای آفریقایی، آب و هوای مناسب برای کشاورزی، وجود دو فصل بارانی و وجود ۹ دریاچه و ۱۴ رودخانه فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد. قائم‌مقام دفتر سرمایه‌گذاری نهاد ریاست‌جمهوری اوگاندا گفت: در موضوع تجارت یکی از مولفه‌های مهم بحث امنیت است و در این جهت می‌توان گفت اوگاندا مکانی امن برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. آنجینا بیان کرد: در اوگاندا معادن غنی وجود دارد ولی تکنولوژی استخراج آن را نداریم که در این زمینه نیز ایران و اوگاندا می‌توانند همکاری‌های بسیار خوبی داشته باشند و از طرف دیگر معادنی در اوگاندا وجود دارد که در ایران یافت نمی‌شود. مشاور مالی رئیس‌جمهوری اوگاندا با اشاره به نیاز برخی از شرکت‌های پرورش طیور به ذرت و سویا در خراسان جنوبی ادامه داد: آماده همکاری در زمینه تامین سویا برای شرکت‌های ایران هستیم ولی باید کانال ارتباطی در زمینه وارد کردن آن به ایران را بیابیم که کنیا یکی از این مسیرها است. رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: در بهبود مناسبات و تسهیل تجارت بین دو کشور ایران و اوگاندا اصرار داریم. در جلسه با حضور معاون استانداری خراسان جنوبی این نتیجه حاصل شد که چارچوب اصلی تفاهم با اوگاندا را تدوین کنیم تا به امضای طرفین برسد و این تفاهم مبتنی بر کشت فرا سرزمینی خواهد بود. اخلاقی پور با اشاره به اینکه در این تفاهم می‌توان بر محصولات استراتژیک خراسان جنوبی تکیه کرد، ادامه داد: بر اساس درخواست هیات اوگاندا، شرکت‌های خدمات و فنی و مهندسی ایرانی می‌توانند برای ساخت زیر ساخت‌های اوگاندا بر حسب نیاز حضور داشته باشند. این ارتباط به‌صورت متقابل خواهد بود و ایران نیز نیازمندی‌های خود از کشور اوگاندا را وارد خواهد کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه‌وردی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: توانمندی در صادرات، تنوع و کیفیت بالای این گوهر خدادادی سبب شد تا سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی استان به عنوان یکی از ۳ رشته زنجیره‌های ارزش استان (گوهرسنگ‌ها، زرشک و بنتونیت) معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: تاکنون پنج نشان جغرافیایی فلورین طبس، عقیق فردوس، عقیق شجر زیرکوه، عقیق پاییزه سه قلعه و کارنت نهبندان در حوزه گوهرسنگ خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با سه محور برنامه‌ریزی شده در حوزه سرمایه‌گذاری، محصولات صادراتی و زنجیره ارزش حضور پیدا کرده گفت: صنعتگران صنایع‌دستی استان در این نمایشگاه، محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های نساجی سنتی، سنگ‌های قیمتی، چرم، گلیم و رودوزی‌های سنتی به عنوان رشته‌هایی که توانمندی صادراتی دارند در سالن‌های c۲۵ و E ۲۵ و سالن ۴۱ عرضه و معرفی می‌کنند.

شاه‌وردی بیان کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز در قالب اطلس سرمایه‌گذاری استان به منظور انعقاد تفاهم‌نامه و قراردادهای تجاری سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این اکسپو انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: نشست‌های چهره به چهره صنعتگران با تجار و سرمایه‌گذاران بین‌المللی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در صادرات، نشست‌های دو جانبه بین بخش خصوصی خراسان جنوبی و دیگر استان‌ها و … از جمله برنامه‌ها و اهداف این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است و در شش گروه کالایی از صنایع‌دستی، گردشگری، محصولات کشاورزی، شرکت‌های داخلی شامل صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، فرش دستباف، دارو، تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی، صنعت ساختمان و خدمات فنی مهندسی و گروه پتروشیمی برپا شده است.

کد خبر 6091850

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • ضرورت تشکیل کمیسیون مشترک برای پیگیری موافقتنامه‌های دوجانبه بین ایران و اوگاندا
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴