Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره فیلم کوتاه تهران به پلان‌های آخر خود رسیده و با جلسه ارائه طرح‌ها و ابتکارات فیلم‌سازان فیلم کوتاه، اختتامیه بخش کتاب و سینما و اتفاقات اختتامیه در برج میلاد، ایستگاه سی‌وپنجم را به سرانجام می‌رساند. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به ساعت‌های پایانی نزدیک شده و در این زمان باقیمانده اتفاقاتی می‌افتد که آرش رصافی مدیر تولید و پشتیبانی جشنواره توضیحاتی درباره آن به خبرنگار خبرگزاری تسنیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز(دوشنبه بیست و یکم آبان‌ماه) در واقع آخرین روز جشنواره است که در سانس فوق‌العاده(23 تا یک و نیم بامداد) کار اکران و برگزاری ورک‌شاپ‌ها و نشست‌های تخصصی را به پایان می‌رساند و فقط چند سانس فوق‌العاده روز سه‌شنبه بیست و دوم آبان‌ماه پیش از آیین اختتامیه جشنواره در پردیس ملت (محل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران) از ساعت 10 صبح تا 14 نیز به دلیل استقبال مخاطبین و رسانه‌ها سانس فوق‌العاده برقرار است.

امروز جلسه پیچینگ برای اولین‌بار ساعتی دیگر در سالن شماره سه پردیس ملت برگزار می‌شود. پیچینگ چیست؟ این واژه شاید برای بسیاری ناآشنا باشد اما فیلمسازان فیلم‌کوتاه و علاقه‌مندان پیگیر این حوزه می‌دانند که پیچینگ تحت عنوان جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به مرحله اجرا می‌رسد که به عنوان داور در جلسه حضور پیدا می‌کنند. نکته جالب توجه این جلسه آن است که یک تعدادی فیلمساز که طرح‌هایشان بررسی شده و 10 طرح برتر به مرحله نهایی این داوری می‌سند بایستی طرح‌های فیلم‌ کوتاه‌شان را در این جلسه توضیح بدهند و تا جایی پیش بروند که نظر سرمایه‌گذاران را به سمت طرح‌ها و ابتکارات‌شان جلب کنند. به تناسب کیفیت طرح‌ هرکدام از سرمایه‌گذاران احتمالاً از این آثار حمایت خواهند کرد.

اتفاق دیگر روز آخر جشنواره فیلم کوتاه تهران ساعت 17:30 در پردیس ملت توجه مخاطبین، فیلمسازان و رسانه‌ها را به خودش جلب خواهد کرد. آیین اختتامیه بخش کتاب و سینما خواهد بود که سه برگزیده از میان 13 اثر ارائه شده با موضوع فیلمنامه‌های اقتباسی معرفی خواهند شد. البته فقط از نفرات دوم و سوم تقدیر می‌شود و نفر اول در اختتامیه مورد تقدیر و تجلیل قرار خواهد گرفت.

به دلیل استقبال مخاطبین و علاقه‌مندان هم سانس فوق‌العاده روز آخر جشنواره فیلم فجر از ساعت 23 تا یک و نیم بامداد و فردا صبح تا ظهر(سه‌شنبه بیست و دوم آبان‌ماه) هم برقرار خواهد بود. و آخرین اتفاق و حسن ختام جشنواره فیلم کوتاه هم آیین اختتامیه است که برای اولین‌بار ساعت 18 در برج میلاد برگزار خواهد شد. ارکست مجلسی تهران و یک گروه کُر برای اولین‌بار در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه، برنامه اجرا می‌کنند. برای احمد الستی مدرس دانشگاه و اشکان اشکانی فیلمبردار سینمای ایران بزرگداشت گرفته می‌شود و نهایتاً تکلیف برگزیدگان بخش ملی و بین‌المللی جشنواره فیلم کوتاه تهران مشخص خواهد شد. 172 فیلم در بخش ملی وارد رقابت شدند و 67 فیلم هم در بخش بین‌المللی و 13 اثر در بخش کتاب و سینما ماحصلی از آثار جوانان جویای نام هنرمند این مرز و بوم بوده که برگزیدگان آن‌ها در بخش‌ تدوین، صدا، فیلمنامه، کارگردانی مستند، کارگردانی داستانی، انیمیشن، تجربی و یک جایزه بزرگ به جامعه هنرمند خصوصاً انجمن فیلمسازان جوان و فیلم کوتاه تهران معرفی خواهند شد.

گفتنی است، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی برترین آثار کوتاه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فیلم‌سازان از هجدهم آبان‌ماه آغاز شده و تا بیست و دوم آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

R1515/P1356/S4,34/CT7 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره فیلم کوتاه تهران سینمای ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه تهران سینمای ایران جشنواره فیلم کوتاه تهران سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این مراسم که به معرفی برترین ورزشکاران سال ۱۴۰۲ اختصاص دارد، همزمان از شبکه سه سیما نیز پخش می‌شود.
آقای عمادالدین اعرابی مدیر روابط عمومی شبکه ورزش سیما با حضور در استدیوی شبکه خبر گفت: امشب مراسم اختتامیه قهرمان ایران­ در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود، جشنواره انتخاب برترین ورزشکار سال که شبکه ورزش بانی برگزاری این جشنواره است.
وی افزود: یک فرایندی در انتخاب نامزدهاست که باعث شده که تمام ارگان‌ها و نهاد‌های ورزشی کشور همراه این جشنواره باشند و یک اتفاق خوب را از نظر اعتباری رقم زنند و باید گفت که مشارکت بالای ۵ میلیونی مردم، برای انتخاب برترین ورزشکار سال در عناوین مختلف ستودنی بود.
وی ادامه داد: این مراسم را شبکه ورزش به صورت زنده پوشش می‌دهد، همچنین شبکه سه سیما بخش‌هایی از این مراسم را پخش می‌کند و شبکه خبر ۲ این مراسم را به صورت زنده پخش می‌کند.
امشب در مراسم اختتامیه، همه عزیزان هستند، رسانه ملی که بانی است، شبکه ورزش، وزیر ورزش، ریاست کمیته ملی المپیک، روسای فدراسیون‌ها، قهرمان‌ها و نامزد‌ها چه کسانی که رای آوردند و برنده شدند قطعا تقدیر می‌شوند و جوایزشان اهدا می‌شود و­ سایرنامزد‌ها هم هستند، اصحاب رسانه­ و خانواده ورزش که یک اجماع بسیار بزرگی دارد در این جشنواره­ که بانی آن شبکه ورزش است.
اعرابی در خصوص برگزاری جشنواره که در روز‌های پایانی سال قبل برگزار شد، گفت: این جشنواره در چند روز پایانی سال آغاز شد و تا ایام نوروز و همین چند روز گذشته هم­ ادامه داشت و تمام نامزد‌ها کسانی که امکان حضور داشتند (بالای ۹۰ درصد) در برنامه حضور پیدا کردند، مربیان، مسئولان فدراسیون‌ها حضور داشتند و یک تعاملی با بیننده‌ها ایجاد شد­ و شرکت کنندگان کد خود را اعلام کردند و­ از مردم رای گرفتند و این باعث شد که برترین ورزشکار سال مشخص شود.
اعرابی افزود: ما یک سری عناوین داریم که عناوین مردمی است و حتی یک رای هم جابجا نمی‌شود و بر اساس آرای مردم و تعداد آرایی که ثبت شده برترین ورزشکار مرد و زن و. انتخاب و­ اعلام می‌شود، یک سری عناوین داریم که اعلام ­شده عناوینی هست که انتخاب جشنواره هست و از آنها تقدیر می‌شود مثل برترین فدراسیون، ­ آنها هم انتخاب جشنواره هست یعنی تحریریه جشنواره و دبیر جشنواره بانی شده، اما خود همین به واسطه خواص ورزش هست که مشارکت کردند و آنها را انتخاب کردند؛ اما عناوین مردمی که عناوین اصلی نامیده می‌شوند، تمام این عناوین به صورت کاملا شفاف با آرای مردم و بدون هیچ دخل و تصرفی اعلام می‌شوند و امشب در این مراسم هم حضور دارند مراسمی که بخش‌های متنوعی دارد و یکی از محور‌ها و بخش‌های اصلی این جشنواره همین انتخاب نامزدها­ است.
وی در پایان گفت: مراسم­ حدود سه ساعت است یعنی از­ ساعت ۱۹ آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • انصراف دو نام بزرگ دیگر از تیم ‌ملی والیبال
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت