Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

حسن محتشم عضو انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه 65 هزار میلیارد تومان در ماه گذشته برای نوسازی بافت‌های فرسوده از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته است گفت: وزارت راه و شهر‌سازی می‌تواند با استفاده از این منابع مالی و در اختیار قرار دادن این طرح به انبوه سازان از این فرصت در راستای افزایش تولید مسکن و بهبود وضعیت بازار ساخت و ساز استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند یک را‌هکار مناسب (به شرط اجرایی کردن درست )برای بازار مسکن باشد اما دولت باید برای اجرای این طرح از بخش خصوصی استفاده کند.

عضو انجمن انبوه سازان استان تهران بیان کرد: به دلیل آن که اجرای  این طرح برای 6 ماهه دوم سال برنامه ریزی شده است ،به نظر می‌رسد که پایان سال فرصت مناسبی برای جذب بودجه نباشد و بسیاری از تولیدکنندگان و انبوه‌سازان دغدغه بازگشت این سرمایه به خزانه دولت را دارند.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح بسیار مورد استقبال انبوه‌سازان قرار گرفته زیرا که کمک قابل توجهی به بازار مسکن می‌کند.

محتشم اظهار کرد: برای کنترل افزایش قیمت مسکن باید راهکارهای اجرایی داشته باشیم زیرا که اگر نتوانیم در توزیع مسکن موفق باشیم شاهد جهشی قیمت در آینده نزدیک خواهیم بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه ساخت و ساز بخش خصوصی سرمایه قیمت مسکن استان تهران بودجه دولت قیمت مسکن منابع مالی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: ساخت ۳۵ هزار و ۴۱۹ واحد مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه ساز و گروه ساخت در شهر‌های رشت، بندر انزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست. 

وی از ساخت ۳ هزار و ۴۹۰ واحد از واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان به روش نوین و صنعتی خبر داد و افزود: بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ متقاضی گیلانی برای دریافت مسکن ملی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به واریز آورده اولیه ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی گیلانی از ۴۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان نزد بانک‌های عامل، تأکید کرد: از ۲ سال گذشته تا به امروز ، ساخت ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵ هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳ هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد هم در بخش مسکن روستایی آغاز شده است.

محمدرضا فلاحتگر افزود: پیشرفت ساخت برخی از واحد‌های مسکن ملی در گیلان به ۹۵ درصد رسیده که در صورت واریز به موقع آورده، این واحد‌ها زودتر به بهره برداری خواهند رسید.

وی از شناسایی و تصویب ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌های اجرایی گیلان خبر داد و اضافه کرد: خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکان در شهر‌ها با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا