Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکارا- ایرنا- رسانه های ترکیه به نقل از منابع محلی اعلام کردند که عناصر گروه تروریستی فراریان ارتش سوریه ( ارتش آزاد) برای حمله به مواضع نیروهای حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) آماده می شوند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این رسانه در گزارشی اعلام کرد که عناصر ارتش آزاد سوریه برای شرکت در عملیات احتمالی ارتش ترکیه در شرق فرات و شمال سوریه آماده شده اند و 'منتظر دستور اردوغان' هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در چند روز گذشته بارها با اعلام نارضایتی از همکاری آمریکا با ترکیه در منبج اعلام کرده که ممکن است ترکیه به زودی به شرق فرات حمله کرده و 'لانه تروریست ها' را بر سر آنها خراب کند.
براساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی خبر .7 ترکیه ، نیروهای ارتش ترکیه نیز که چند بار در دو هفته گذشته مناطق شمالی سوریه در شرق فرات را با استفاده از توپخانه گلوله باران کرده اند، منتظر دستور حمله هستند و در چند هفته اخیر نیروها و تجهیزات کافی به منطقه ارسال شده است.
خبر .7 ترکیه همچنین اعلام کرد که گردان حمزه که با 6 هزار نیروی نظامی یکی از بزرگترین مجموعه های مرتبط با ارتش به اصطلاح آزاد سوریه محسوب می شود، در منطقه عملیاتی سپر فرات ارتش ترکیه (اطراف الباب) تمام نیروهای خود را به حالت آماده باش درآورده و اعلام بسیج عمومی برای شرکت در عملیات احتمالی در شرق فرات صادر کرده است.
برخی رسانه های ترکیه نیز به نقل از سیف ابوبکر فرمانده گردان حمزه گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه نوشتند که این تشکیلات مورد حمایت ترکیه که خود را پیروز دو عملیات سپر فرات و شاخه زیتون در شمال سوریه می داند، در صدد است تا با حمایت ترکیه به شرق فرات حمله کند.
روزنامه ینی شفق ترکیه دیروز اعلام کرد که آمریکا در سوریه به پنج هزار نفر از اعضای پ.ک.ک آموزش نظامی داده و آنها برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه به شرق فرات آماده کرده است.
این روزنامه رفتار آمریکا در قبال گروه های تروریستی در شمال سوریه را دوگانه خوانده و نوشت: آمریکا طی یک دوره آموزشی دو ماهه در شهر حسکه و رقه سوریه، تروریست های پ.ک.ک را برای استفاده از سلاح های سنگین و ضد هوایی و ضد تانک آموزش داده است.
به ادعای ینی شفق، این آموزش ها تحت عنوان آموزش ویژه واحدهای امنیت مرزی سوریه انجام شده و پنتاگون برای شرکت کنندگان ماهانه 200 دلار نیز پرداخت کرده است.
به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه نیز حدود دو هفته پیش اعلام کرد که کشورش به منظور 'پاکسازی شمال سوریه از حضور تروریست ها'، به مناطق شرقی فرات حمله خواهد کرد.
وی بار دیگر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) را گروه های تروریستی خواند و گفت: برای مبارزه با این گروه ها در شرق فرات آمادگی‌های لازم کسب شده است.
اردوغان یک ماه پیش نیز گفته بود که ارتش کشورش به زودی به شرق فرات در خاک سوریه حمله کرده و 'لانه تروریست ها' را در آنجا نابود خواهد کرد.
اردوغان در حالی این اظهارات را بیان کرد که ارتش ترکیه در دو سال گذشته با انجام 2 عملیات سپر فرات و شاخه زیتون، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه و شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را اشغال کرده است.
اردوغان طی سخنرانی در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان ملل نیز با ادعای پاکسازی منطقه ای به وسعت چهار هزار کیلومتر از مناطق شمالی سوریه از وجود عناصر گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک در جریان دو عملیات نظامی ارتش ترکیه اظهار کرد: شرکای استراتژیک ترکیه (آمریکا) در این مناطق دوگانه عمل می کنند و امکانات، تسلیحات و پول را در اختیار گروه هایی مانند پ.ی.د و ی.پ.گ یعنی شاخه های گروه تروریستی پ.ک.ک قرار می دهند.
وی به صورت تلویحی مدعی تحویل هزاران کامیون تسلیحات و مهمات به گروه های پ.ک.ک، پ.ی.د و ی.پ.گ از سوی آمریکا شد و گفت: این موضوع را به آنها گفته ایم و از شریک استراتژیک خود انتظار چنین کاری را نداشتیم.
اخبار رسانه ها و سخنان رئیس جمهوری ترکیه نشان می دهد که آنکارا از اجرای نقشه راه تدوین شده با آمریکا برای بیرون راندن نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، عوامل حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) و عناصر یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) از شرق فرات و شهر منبج ناامید شده است.
یگان های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د) بخش اعظمی از خاک سوریه در مناطق شرقی رود فرات را در اختیار دارند.
خاورم/1905/1211

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حمله به شمال سوريه ارتش تركيه شرق فرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که در تاریخ سیزدهم فروردین ماه صورت گرفت، هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • رسانه‌های صهیونیستی: ارتش اسرائیل در حال آماده شدن برای حمله به رفح است
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • حمله پهپادی به پایگاه نظامی عین‌الاسد