Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری دولتی کره شمالی به شدت از تصمیم آمریکا و کره جنوبی برای ازسرگیری مانورهای نظامی انتقاد کرده است. ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز دوشنبه نوشت: از سرگیری مانورهای نظامی آمریکا با کره جنوبی مغایر با توافقنامه اخیری است که با هدف کاهش تنش در شبه جزیره کره منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش حدود 500 تفنگدار آمریکایی و کره ای هفته گذشته مانورهای مشترک نظامی را آغاز کردند. این مانورها بخشی از رزمایش هایی بود که آمریکا و کره جنوبی در ماه ژوئن تصمیم گرفته بودند به طور نامحدود اجرای آن را متوقف کنند.

مانور آمریکا-کره‌ جنوبی خنده را بر لبان «کیم» خشکاندرزمایش‌های مشترک آمریکا-کره جنوبی فردا از سر گرفته می‌شود

 

روزنامه رودونگ سینمون ارگان رسمی حزب کارگران کره شمالی نیز نوشت: ارتش کره جنوبی با این اقدام خود عملا توافقنامه امضا شده 19 سپتامبر با کره شمالی را نقض کرده است که در آن خواستار توقف همه اقدامات و فعالیت های خصمانه در شبه جزیره کره شده بود.

این روزنامه افزود: این مانور دو هفته ای مستقیما علیه توافقنامه نظامی بین دو کره است که در آن دو کشور متعهد به حذف کلیه تهدیدات عملی و اقدامات خصمانه علیه یکدیگر شده بودند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی انتقادات کره شمالی را رد کرد و گفت: این مانورها تنها ماهیت دفاعی داشته و گروه های کوچکی از نظامیان در آن شرکت کرده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست ژوئن متعهد شدند تا برای خلع سلاح شبه جزیره کره همکاری کنند.

هفته گذشته کره شمالی خواستار لغو نشست مقام های ارشد این کشور با مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در نیویورک شد. نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: کره شمالی اعلام کرده است که برای شرکت در این نشست آمادگی ندارد.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:مرحله دوم مانور لحظه صفر امداد و نجات در کوهستان با حضور ۱۰ نفر از نجاتگران تیم واکنش سریع معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی باسناریو سقوط و گیر افتادن مردی ۶۰ ساله در صخره‌های ارتفاعات بز سینا در ۵۴ کیلومتری جنوب غربی ارومیه و واقع در دهستان مرگور با ارتفاعی بالغ بر ۳۴۸۰ متر انجام شد.

وی افزود:برگزاری مانور‌های لحظه صفر و کارگاه‌های توان افزایی باعث افزایش مهارت نیرو‌های امدادی، افزایش آگاهی، مقابله و ارزیابی در حوادث می‌شود.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • تلاش آمریکا و متحدانش برای ارزیابی تحریم‌ها علیه کره شمالی
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی