Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

رسانه دولتی کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد از سرگیری رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا توافق اخیر این دو کره برای کاهش تنش‌ها در شبه جزیره کره را نقض کرده است. 

«رودونگ سینمون» روزنامه رسمی کره شمالی نوشت این رزمایش برنامه تبادل دریایی کره توافق ۱۹ سپتامبر را که به امضای کره شمالی و جنوبی رسیده و خواستار توقف تمام فعالیت‌های خصمانه است، نقض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی روز دوشنبه انتقاد کره شمالی را رد و اعلام کرد این رزمایش‌ها حالت دفاعی دارند و تعداد نیرو‌ها به اندازه یک گردان نمی‌رسد.

شایان ذکر است، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی، و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در نشستی که در ماه ژوئن در سنگاپور داشتند تصمیم گرفتند برای عاری سازی هسته‌ای شبه‌جزیره  تلاش کنند. ترامپ در این نشست اعلام کرد رزمایش‌های مشترک با کره جنوبی را متوقف می‌کند. مذاکرات کره شمالی و آمریکا در پی ادامه اقدامات خصمانه این کشور پیشرفت زیادی نکرده اند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رسانه شبه جزیره کره وزارت دفاع رئیس جمهور رئیس جمهور آمریکا شبه جزیره کره کره جنوبی کره شمالی وزارت دفاع پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • چین در دریای زرد رزمایش نظامی ۸ روزه برگزار می‌کند
  • کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا شرکت می‌کند
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد