Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-04@21:27:35 GMT

برنامه دولت برای ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۲۴۱۸

برنامه دولت برای ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عبدالهشام حسن‌نیا عنوان کرد: ایران با داشتن حدود ۳۴۰ هزار ناوگان و همسایگان مختلف در اطراف کشور، وجود کریدور شرق به غرب و دسترسی به آبهای گرم از موقعیت ذاتی خوبی برای ترانزیت برخوردار است.

 معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فاصله معناداری بین ریل و جاده وجود دارد، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم ۱۵۰ هزار وسایل نقیله را درکوتاه مدت طی سه چهار سال آینده از رده خارج کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوسازی ناوگان با توجه به قیمت تمام شده خودرو قبل از افزایش ارز برای هر خودرو حدود  ۶۰۰ تا ۷۰۰  میلیون تومان بود و متاسفانه بعد از نوسانات اخیر ارز قیمت آن به بالای یک میلیارد تومان رسیده است.  

حسن‌نیا اضافه کرد: اگر می‌خواهیم حمل ونقل را اقتصادی کنیم و با دنیای بیرون ارتباط داشته باشیم، باید راه‌حلی برای روان‌سازی ترانزیت در کشور بیاندیشیم، شاید این امر در کوتاه مدت به نفع رفتارهای سازمانی ما نباشد ولی به نفع اقتصاد ملی و اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: از این جهت ما دنبال این هستیم که اقداماتی را درجهت بهبود در آمد حمل ونقل انجام دهیم تا درنهایت باعث تولید ثروت و سرمایه ملی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص برنامه دولت برای ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی، تصریح کرد: باید نگاهی به دستورالعمل‌های مربوط به عبور از مزر بیاندازیم و در صورت نیاز آن‌ها را اصلاح کنیم و از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی داخلی در ‌مقایسه با شرکت‌های حمل و نقل کشور های دیگر حمایت کنیم و برای محقق ساختن این هدف باید در مرحله اول برای شرکت‌های حمل ونقل بین‌المللی مزیت‌هایی ایجاد کنیم، قوانین و دستورالعمل‌ها را اصلاح کنیم و برای رقابت با شرکت‌های حمل ونقل کشورهای دیگر روش‌هایی اتخاذ کنیم که اقتصادی بشمار آید.

حسن‌نیا افزود: همچنین برای اینکه شرکت‌ها بتوانند در بخش ترانزیت بیشتر از گذشته فعال باشند باید ناوگان باری را توسعه دهیم تا ترانزیت دو برابر شود و راهکار اصلی این افزایش این است که برای نوسازی ناوگان باید برنامه ششم توسعه، ماده ۳۰ را پیگیری کنیم تا بتوانیم ناوگان داخل کشور و ناوگان برون مرزی که وظیفه ترانزیت را برعهده دارند تقویت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: راه و راهداري حمل و نقل ترانزيت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت ترینیداد و توباگو گفت این اقدام به دستیابی به "صلح پایدار" کمک می‌کند.

در بیانیه خبری وزارت امور خارجه این کشور حوزه کارائیب همچنین آمده است که به رسمیت شناختن کشور فلسطین "اجماع فزاینده بین المللی در مورد موضوع تشکیل کشور فلسطین" را تقویت کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

تاکنون ۱۴۱ کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • ناوگان حمل‌ونقل عمومی جدید تهران چگونه خواهد بود؟ | تغییرات جدید در اتوبوس، مترو و موتورسیکلت ها
  • پلورالیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۴ اردیبهشت
  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت