Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:43:40 GMT

وقف باید بر اساس نیاز روز مردم و جوانان باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۴۸۲۴۴۸

وقف باید بر اساس نیاز روز مردم و جوانان باشد

یزد - ایرنا - امام جمعه مهریز گفت: وقف بهتر است بر اساس نیاز روز مردم و جوانان در بخش های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و بهداشت و درمان انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی شامگاه یکشنبه در بازدید از اداره اوقاف و امور خیریه مهریز و در جمع رئیس و کارکنان این اداره افزود: ساخت فضاهای ورزشی و فرهنگی برای جوانان یک نیاز اساسی در این شهرستان است که باید در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: وقف زمانی یک فعالیت ارزشمند محسوب می شود که بتواند گره ای از مشکلات حقیقی مردم و جوانان باز کند و تامین رفاه و آسایش همگان را به همراه داشته باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: برخی از وقف ها که در گذشته توسط مردم متدین بر حسب نیاز آن زمان انجام شده قطعا ممکن است در وضعیت حال دیگر مورد نیاز نباشد.
محی الدینی افزود: باید مسئولان اوقاف، مهمترین نیازهای منطقه را بررسی و مشخص کنند و برای جلب مشارکت افراد برای وقف به سوی همان نیازها سوق دهند.
وی همچنین به وقف در انجام برنامه های قرآنی، ازدواج و مسکن جوانان و همچنین تامین جهیزیه برای دختران نیازمند به عنوان یک ضرورت تاکید و همکاری خیران را خواستار شد.
همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: هنوز 662 موقوفه شناسایی نشده در این شهرستان وجود دارد که 80 درصد آنها در روستاهای بخش مرکزی قرار دارد.
سیدمهدی سیدی افزود: بیشتر این موقوفات مربوط به بخش کشاورزی است و مکان دقیق آنها هنوز معلوم نیست و برای شناسایی آنها به همکاری مردم نیاز است.
وی ادامه داد: متولی اصلی موقوفات، اداره اوقاف و امور خیریه است و باید بعد از شناسایی و ثبت آنها در سامانه کشوری بر اساس نیات واقفان خیراندیش اقدام شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز خاطر نشان کرد: 80 درصد موقوفات منطقه مربوط به برگزاری مجالس عزاداری، غدیرخم و ماه مبارک رمضان برای اطعام و طبخ آش است که با همکاری مردم، نیات واقفان اجرا می شود.
سیدی گفت: تهیه جهیزیه، ساخت مسکن، فضاهای ورزشی، فرهنگی و بهداشت و درمان مهمترین نیاز شهرستان مهریز است که واقفان علاقه مند باید در این زمینه ها ورود کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: مهریز بعد از یزد مرکز استان در خصوص سرمایه گذاری دارای رتبه نخست است که بر حسب نیاز و طبق مقررات ماموریت های محوله در شهرستان انجام می شود.
سیدی به وجود سه امامزاده سید غیاث الدین مهرپادین، سید شمس الدین بنادک سادات و شاه صفی الدین استهریج اشاره کرد که به مناسبت های مختلف برنامه های متنوع در آنها برگزار می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز همچنین به وجود 350 باب مسجد در شهرستان اشاره کرد که 140 خادم آنها زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند.
مهریز یک هزار و 873 فقره موقوفه و چهار هزار و 363 رقبه دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي وقف نياز مردم شهرستان مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۴۸۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهریز گفت: طی گشت و کنترل منطقه حفاظت شده کالمند، سه نفر شکارچی غیرمجاز توسط ماموران یگان این منطقه دستگیر شدند. 

روح الله زارع افزود: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله زنی غیر مجاز جنگی بی بی کلاش، آثار شکار یک راس کل وحشی، چاقو و دیگر ادوات شکار کشف شد. 

وی خاطرنشان ساخت: پرونده متخلفان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۱۱۴ هکتار نخاله‌های ساختمانی طبیعت مهریز یزد را ویران می‌کند
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چه بود؟
  • ماجرای خودکشی در اداره ورزش و جوانان ابهر چیست؟
  • آغاز عملیات احداث فاز اول پیست تارتان در اهر
  • همایش دوچرخه سواری و کوهپیمایی به یاد ورزشکار فقید
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز